در حالی که ایالات متحده آرا را محاسبه می کند ، روحانی ایرانی دوران سختی را در پیش رو نشان می دهد خاورمیانه

[ad_1]

رهبر ایران در یک سخنرانی تلویزیونی گفت رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باید به معاهدات و قوانین بین المللی احترام بگذارد.

تهران، ایران – حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران گفت که مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری بطور شگفت آور تنگ در ایالات متحده پیروز شود و اینکه کشورش “شرایط سخت” را در آینده برنامه ریزی کرده است.

رهبر ایران روز چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که هر رئیس جمهور آینده در واشنگتن باید معاهدات و قوانین بین المللی را رعایت کند.

“ما می خواهیم بدون تحریم مورد احترام قرار بگیریم [by the US]. وی درباره توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی در گفت: “مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود … آنچه ما می خواهیم این است که ایالات متحده به قانون برگردد … به توافق نامه های بین المللی و چندجانبه بازگشت.” 2015

در ماه مه 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، یک جانبه از توافق مهم خارج شد و تحریم های اقتصادی سختی را علیه ایران اعمال کرد.

جو بایدن ، نامزد دموکرات وی ، می گوید که در تلاش برای از سرگیری گفتگوهای گسترده تر ، به توافق هسته ای بازگشت و تحریم های ایران را لغو خواهد کرد.

روحانی روز چهارشنبه گفت اگر دولت بعدی ایالات متحده تصمیم به تغییر مسیر بگیرد ، می تواند واقعیت های زمین را تغییر دهد ، اما ایران نفس خود را حفظ کرده و برای بدترین شرایط آماده می شود.

وی گفت: “ما بر اساس این فرض برنامه ریزی كردیم كه روش ها و رفتار آمریكا به رویكرد صحیح برنگردد.”

“اگر آمریکایی ها بفهمند … که باید راهی دیگر انتخاب کنند ، خیلی بهتر. اما در غیر اینصورت ، تصمیمات ما براساس نحوه اداره کشور در صورت دشوار بودن شرایط است. “

از زمان کنار گذاشتن توافق هسته ای ، ترامپ یک کمپین “حداکثر فشار” را دنبال کرده است که کل بخش مالی ایران را در لیست سیاه قرار داده است.

تحریم های طولانی مدت به اقتصاد ایران خسارت قابل توجهی وارد کرده و منجر به کاهش شدید ارزش پول و تورم بالا شده است.

ایران گفته است كه پس از لغو تحریم های ایالات متحده و بازگشت به میز مذاكره ، برای انجام مذاكره مجدد در مورد توافق هسته ای تحت فشار قرار نخواهد گرفت و به تمام تعهدات خود پایبند خواهد ماند.

آیت الله علی خامنه ای ، رهبر ایران ، در سخنرانی روز سه شنبه گفت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری در سیاست ایران در قبال ایالات متحده نخواهد داشت.

“برخی از افراد صحبت می کنند که در صورت انتخاب این یا آن شخص چه اتفاقی خواهد افتاد. بله ، اتفاقات خاصی می تواند رخ دهد ، اما آنها به ما مربوط نمی شوند. سیاست ما حساب شده و روشن است. ” او گفت.



[ad_2]