در حالی که ترامپ امید را پنهان می کند ، بایدن برای کاخ سفید آماده می شود آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، روز چهارشنبه در حالیکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری ، مجموعه ای از دادخواستهای طولانی مدت را به چالش می کشد و نتایج انتخابات را به چالش می کشد ، زمینه را برای دولت جدید خود فراهم می کند.

ترامپ به جای طرح ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات که قدرت کمی به دست آورد ، از پذیرش آن خودداری کرد.

تاکنون قضات پرونده های قضایی در میشیگان و جورجیا را که توسط ستاد انتخاباتی ترامپ تنظیم شده بود رد کرده اند و کارشناسان حقوقی می گویند این پرونده ها شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات 3 نوامبر دارند.

براساس نظرسنجی رویترز / ایپسوس که روز سه شنبه منتشر شد ، تقریباً 80 درصد آمریکایی ها ، از جمله نیمی از جمهوری خواهان ، می گویند که بایدن برنده قانونی است.

امتناع ترامپ از پذیرش شکست ، حتی در حالی که رهبران جهان بایدن را مورد تحسین قرار می دهند و به روابط آینده آنها نگاه می کنند ، یک دوره چهار ساله پرآشوب را در ایالات متحده محدود می کند که بسیار قطبی است ، توسط ویروس کرونا ویران شده و توسط اختلافات نژادی پاره شده است.

اما هواداران ترامپ – که در آخرین سرشماری بیش از 72 میلیون رای به او بیش از 72 میلیون رأی دادند در مقایسه با 77 میلیون بایدن – از سبک جنگ او و هنجار شکنی خوشحال شدند. ترامپ از امتیازات عمومی و یا وعده همکاری که معمولاً توسط روسای جمهور خارج می شود ، منصرف شده است.

بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: “راستش خجالت آور است.” “چگونه می توانم این را با درایت بگویم؟” من فکر نمی کنم این به میراث رئیس جمهور کمک کند. “

همکاران جمهوری خواه ترامپ تا حد زیادی با او باقی مانده اند و می گویند او حق دارد نتیجه را به چالش بکشد. دن پاتریک ، فرماندار تگزاس ، روز سه شنبه گفت که تا سقف 1 میلیون دلار از لایحه تبلیغات انتخاباتی خود به افرادی که شواهدی از تقلب در رای دهندگان را نشان می دهند ، پرداخت خواهد کرد.

اما به طور خصوصی ، برخی می گویند ترامپ باید به زودی شواهد قابل توجهی ارائه دهد یا کناره گیری کند.

سناتور راب پورتمن از اوهایو ، ایالتی که ترامپ هفته گذشته به راحتی پیروز شد ، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که بایدن به اندازه کافی ایالات را برای پیروزی در انتخابات رهبری می کند ، “و مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ باید شواهدی را برای حمایت از ادعاها ارائه دهد تقلب در انتخابات “. پورتمن افزود که امیدوار است ایالت ها و دادگاه ها “با سرعت” برای حل مسئله حرکت کنند.

ترامپ روز سه شنبه با یک عقب گرد احتمالی دیگر روبرو شد ، زمانی که دموکرات ها در کمیته نظارت بر مجلس نمایندگان گفتند ، به گفته یک ناظر داخلی ، یک کارگر پستی که ادعا می کرد شاهد جعل آرا در پنسیلوانیا است ، ادعاهای خود را کنار گذاشته است. خدمات پستی

آماده شدن برای به کار گرفتن

بایدن قصد دارد روز چهارشنبه با مشاوران دیدار کند تا به او کمک کند تا برای مراسم تحلیف خود در 20 ژانویه 2021 آماده شود.

وی کارشناسان امور مالی ، بازرگانی و تنظیم مقررات بانکی را برای تیم انتقال خود انتخاب کرده است ، که از دموکراتهای اصلی تا فعالان مترقی را شامل می شود ، که منعکس کننده بحث و جدال مداوم حزب در مورد چگونگی مقابله با تغییرات آب و هوا ، نابرابری ثروت و سایر موارد است.

بایدن همچنین در حال شنود افرادی است که هنگام خدمت در دوران باراک اوباما ، رئیس جمهور ، قوانین سختگیرانه تری برای محیط زیست انجام داده اند.

پس از آنکه شبکه های تلویزیونی با دادن 279 رأی در کالج انتخاباتی به بیش از 270 رأی برای تصاحب کاخ سفید ، برنده شدن در پنسیلوانیا و نوادا به این نتیجه رسید که بایدن روز شنبه ریاست جمهوری را به دست آورد.

نتیجه هنوز در چندین ایالت حل نشده است ، ترامپ در کارولینای شمالی و بایدن در جورجیا و آریزونا پیشتاز است. پیش بینی می شود تجدید نظر در چندین کشور انجام شود ، اگرچه بعید است نتیجه تغییر کند.

در سطح ملی ، بایدن با سقوط جداول نهایی ، با 3.2 درصد یا نزدیک به پنج میلیون رأی ، ترامپ را رهبری می کند.

برای ماندن در سمت خود ، ترامپ باید در هر سه تساوی پیروز شود ، به علاوه نتایج در یک یا چند ایالت که در ستون بایدن است را لغو کند.

روز چهارشنبه ، ترامپ به مناسبت روز جانبازان ، تاج گل یادبودی را بر سر مزار یک سرباز گمنام در گورستان ملی آرلینگتون قرار خواهد داد. از پنج شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید ، این اولین حضور عمومی او به غیر از دو مسابقه گلف است.

دولت ترامپ با تیم بایدن که موفق به جابجایی در دفتر دولت فدرال یا استفاده از منابع کارکنان نشده است همکاری نمی کند.

روز سه شنبه ، مایك پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، در اظهارنظرهایی كه با تماس های تلفنی تبریک رهبران انگلیس ، فرانسه ، آلمان و ایرلند با بایدن مغایرت داشت ، “دولت دوم ترامپ” را پیش بینی كرد.

ترامپ ، یک روز پس از برکناری وزیر دفاع مارک اسپر ، وفاداران خود را در سمت های ارشد پنتاگون قرار داده است ، که به طور بالقوه می تواند استفاده از نیروهای آمریکایی را در پاسخ به اعتراضات داخلی تسهیل کند.



[ad_2]