در حالی که علی بابا رقیب ChatGPT را معرفی می کند، چین قوانین جدید هوش مصنوعی را مشخص می کند | اخبار فناوری

[ad_1]

رقیب علی بابا ChatGPT در برنامه های این شرکت ادغام خواهد شد. پکن می گوید همه فناوری های جدید باید از قوانین جدید پیروی کنند.

غول فناوری چینی علی بابا از مدلی از هوش مصنوعی مولد پرده برداری کرد – نسخه آن از فناوری که قدرت چت بات های چت را تقویت می کند – و گفت که در آینده نزدیک در همه برنامه های این شرکت ادغام خواهد شد.

رونمایی روز سه‌شنبه به سرعت با انتشار پیش‌نویس مقرراتی توسط دولت چین انجام شد که نشان می‌دهد چگونه خدمات هوش مصنوعی مولد باید اداره شوند.

در یک نمایش، مدل زبان هوش مصنوعی به نام Tongyi Qianwen – که به معنای “حقیقت هزار سوال” است – دعوت نامه ها را تهیه کرد، برنامه های سفر را برنامه ریزی کرد و به خریداران در مورد انواع آرایش برای خرید توصیه کرد.

Tongyi Qianwen در ابتدا با DingTalk، اپلیکیشن پیام‌رسانی محل کار علی‌بابا ادغام می‌شود و می‌توان از آن برای خلاصه کردن یادداشت‌های جلسه، نوشتن ایمیل‌ها و پیش‌نویس پیشنهادهای تجاری استفاده کرد. همچنین به Tmall Genie، دستیار صوتی علی بابا اضافه خواهد شد.

دانیل ژانگ، مدیر عامل شرکت در این رویداد زنده گفت: این فناوری “به تغییرات بزرگی در نحوه تولید، روش کار و زندگی ما منجر خواهد شد.”

مدل‌های هوش مصنوعی مانند Tongyi Qianwen “تصویر بزرگی برای هوش مصنوعی محبوب‌تر در آینده هستند.”

واحد ابری غول اینترنتی چینی قصد دارد تا Tongyi Qianwen را به روی مشتریان باز کند تا آنها بتوانند مدل های زبان بزرگ سفارشی خود را بسازند و ثبت نام را از روز جمعه آغاز کنند.

“ارزش های اساسی سوسیالیستی”

در همین حال، پیش‌نویس قوانین منتشر شده توسط اداره فضای سایبری چین می‌گوید این کشور از نوآوری و ارتقای فناوری حمایت می‌کند، اما محتوای تولید شده باید از “ارزش‌های سوسیالیستی اصلی” و همچنین قوانین امنیت داده و اطلاعات حفظ حریم خصوصی پیروی کند.

آنهایی که قوانین را رعایت نکنند ممکن است با جریمه یا تحقیقات جنایی روبرو شوند.

قوانین پیشنهادی که تا 10 می برای اظهار نظر عمومی باز است، در حالی است که دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال بهترین روش برای تنظیم فناوری هوش مصنوعی مولد هستند که نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد پیامدهای اخلاقی آن و همچنین تأثیر آن بر امنیت ملی، مشاغل و آموزش ایجاد کرده است.

ماه گذشته، ایتالیا به طور موقت ChatGPT را ممنوع کرد، چت بات حسی که توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت ایجاد شده بود و جرقه جنبشی از شرکت‌های تولید محصولات مشابه را برانگیخت.

ایلان ماسک و گروهی از کارشناسان هوش مصنوعی و مدیران صنعت همچنین با اشاره به خطرات بالقوه برای جوامع انسانی، خواستار توقف شش ماهه در توسعه سیستم‌های قدرتمندتر از GPT-4 تازه راه‌اندازی شده OpenAI شدند.

چارلی چای، تحلیلگر 86Research، گفت که قوانین جدید پکن به طور بالقوه پیشرفت را کاهش می دهد “در ازای استقرار منظم تر و مسئولانه تر از فناوری”.

چای اضافه کرد که این دستورالعمل ها همچنین موانعی را برای شرکت های خارجی که می خواهند خدمات هوش مصنوعی در کشور ارائه دهند و به نفع شرکت های داخلی باشد ایجاد می کند.

چین برای سال‌ها اینترنت خود را به شدت سانسور کرده است و غول‌های فناوری آن مراقب هستند که به‌خاطر موضوعات حساسی مانند شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و سرکوب تظاهرات دموکراسی‌خواهانه در میدان تیان‌آن‌من در سال 1989، از این خط دفاع کنند.

[ad_2]