در درگیری گذار ریاست جمهوری ایالات متحده چه اتفاقی می افتد؟ | آمریکا و کانادا

[ad_1]

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا همچنان از واگذاری انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات امتناع ورزیده است زیرا تماس های دو جانبه افزایش یافته است تا انتقال ریاست جمهوری هماهنگ بین دولت های ورودی و خروجی به طور جدی آغاز شود.

در همین حال ، ترامپ و متحدانش مدتهاست که مجموعه ای از چالش های حقوقی را با هدف خنثی سازی نتایج در چندین کشور اصلی آغاز کرده اند.

در همین حال ، بایدن تیم انتقالی خود را با شروع کار با یک گروه ویژه ویروس کرونا ، 39 تیم مشاور انتقال برای آژانس های بی شماری که مدیریت آنها پس از روی کار آمدن وی و کارمندان کاخ سفید آغاز خواهد شد ، رسماً راه اندازی کرده است. وی همچنین دریافت جلسات توجیهی از کارشناسان امنیت ملی را آغاز کرد.

هنوز مخالفت با دولت ترامپ ، که شامل رئیس جمهور است و مانع هماهنگی کابینه خود با تیم انتقالی بایدن می شود ، باعث شده که دوره بین انتخابات 3 نوامبر و 20 ژانویه در دفتر نامشخص باشد.

دوره گذار پس از انتخابات معمولاً در دو سطح انجام می شود ، بروس جنتلسون ، استاد دانشگاه دوك و یكی از مقامات سابق وزارت امور خارجه در دولت اوباما ، به الجزیره گفت: “یكی تأیید است و دیگری آمادگی”.

هواداران پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 جشن می گیرند. [File: Joshua Roberts/Reuters]

تأیید این است که بازنده جای خود را به انتخابات می دهد ، “بازی قوانین ، مصافحه که معمولاً بلافاصله پس از اعلام نتایج اتفاق می افتد”. “این هنجارها قبلاً نقض شده است. حتی اگر امروز ترامپ اعتراف کند ، خسارت وارد شده است. “

مقدمات این کار مقیاس وسیعی است که برای جایگزینی حدود 4000 منصوب سیاسی ، 1200 نفر از آنها نیاز به تأیید سنا دارند ، در حدود 40 سازمان در دولت ریاست جمهوری ، در حالی که “تجارت مواد الزام آور ، برگزاری جلسات و جلسات” با مقامات سطح متوسط اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی ترک نمی خورد. این آژانس ها همه چیز را کنترل می کنند – پاسخ به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، امنیت ملی ، خدمات اجتماعی ، اقتصاد و تجارت.

بایدن به ویژه بر افزایش فشار بر ترامپ در این هفته بر لزوم هماهنگی پاسخ به COVID-19 در میان تحولات امیدوار کننده فناوری واکسن تأکید کرد.

وی روز دوشنبه گفت: “اگر ما هماهنگ نشویم افراد بیشتری می توانند بمیرند.”

“راه پیشرفت … بی سابقه است”

کارن هولت ، استاد علوم سیاسی در ویرجینیا تک و یکی از اعضای هیئت مدیره پروژه انتقالی کاخ سفید ، به الجزیره گفت: این مخالفت غیرمعمول که این کشور در حال حاضر با آن روبرو است ، تا حدی محصول فرآیند انتخابات غیر متعارف آن است. بر اساس این سیستم ، اگرچه اندکی پس از انتخابات پیروزی توسط سازمان های رسانه ای قابل اعتماد پیش بینی می شود ، نتایج نهایی تنها دو هفته قبل از تصدی مقام توسط کنگره تأیید می شود. این آزادی زیادی را به عهده رئیس جمهور می گذارد.

طبق قانون انتقال رئیس جمهور ، به گفته هولت ، هر دو نامزد باید “عملیات انتقال قبل از انتخابات” را داشته باشند كه تمام اطلاعات و اسناد مربوطه را سازماندهی كند تا برای انتقال احتمالی قدرت آماده باشند.

اما در فاصله چند هفته از انتخابات ریاست جمهوری تا زمان تحلیف ، بسیاری از آژانس های شناخته شده ای به نام اداره خدمات عمومی (GSA) باقی مانده است. وقتی رئیس آژانس ، که در حال حاضر توسط ترامپ منصوب شده است ، امیلی مورفی ، “برنده” انتخابات را “شناسایی” می کند ، وی مقررات دیگری را در قانون انتقال رئیس جمهور از جمله بودجه انتقال ، دسترسی به آژانس ها و توانایی مقامات ورودی برای تأیید امنیت باز می کند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ از زمان باخت در انتخابات خیلی علنی ظاهر نشده است ، اگرچه در هنگام راهپیمایی که به اتهام تقلب با رای واشنگتن انجام شده بود ، طرفداران وی از هواداران استقبال کردند. [Julio Cortez/The Associated Press]

هولت گفت: “به مدیر GSA معیارها یا شاخص های مشخصی داده نشده است که بتواند تصمیم خود را برای ایجاد پایه گذاری کند.” “معمولاً آنچه مدیر GSA انجام داده است به شرطی است که مشخص شود آرا شمرده شده اند و اگرچه شمارش یا دادرسی وجود دارد ، اما در واقع هیچ شانسی برای تغییر نتیجه وجود ندارد ، آنها تثبیت شده و به جلو حرکت می کنند. “

اگر رئیس GSA پیروزی بایدن را در روزهای آینده تثبیت نكرد ، هولت گفت كه “نقطه تصمیم بعدی” احتمالاً 14 دسامبر ، هنگام رأی دهندگان ایالتی یا 6 ژانویه ، زمان تأیید كنگره است.

وی افزود: “روشی که از 7 نوامبر پیش رفته است بی سابقه است.”

واکنش ویروس کرونا

سناتورهای جمهوری خواه ، مقامات سابق ترامپ و حتی کسانی که هنوز در دولت مشغول به کار هستند ، به طور فزاینده ای از ترامپ می خواهند تا با انتقال هماهنگ جلو برود ، نگرانی ها به ویژه در مورد شیوع ویروس کرونا وجود دارد ، زیرا پرونده ها همچنان به سطوح بالا می رسند. در ایالات متحده و امنیت ملی.

هشدارهای ضمنی از سوی گروه ویژه ویروس کرونا ویروس خود ترامپ صادر می شود ، دکتر آنتونی فائوتی به NBC امروز گفت که امیدوار است اولین دوزهای واکسن را در ماه دسامبر خارج کند و در ماه های اول سال 2021 افزایش یابد.

فائوسی گفت: “ما می خواهیم روند صافی برای آن داشته باشیم.” “و روش شما این است که اساساً دو گروه با یکدیگر صحبت می کنند و تبادل اطلاعات می کنند.”

دکتر آنتونی فاوسی در مورد عواقب واکنش تأخیری به ویروس کرونا هشدار داد [Alex Brandon/AP Photo]

در همین حال ، مونسف اسلاوی ، رهبر پروژه واکسن دولت ترامپ ، Operation Warp Speed ​​، به فایننشال تایمز گفت که امیدوار است “هیچ چیز جلوی عملیات” را نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سال که آیا این به معنای هماهنگی با انتقال بایدن است ، گفت: “حدس می زنم که چنین است.”

دیگران بر لزوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد آزمایش داروها و تجهیزات ، تجهیزات محافظتی شخصی ، هواکش ها ، ظرفیت تخت بیمارستان و در دسترس بودن نیروی انسانی تأکید کردند تا آماده پاسخگویی به بیماری همه گیر در روز اول باشد.

در نامه ای که روز سه شنبه به کاخ سفید ارسال شد ، رهبران انجمن بیمارستان های آمریکا ، انجمن پزشکی آمریکا و پرستار آمریکایی از دولت ترامپ خواستند تا “برای نجات جان بی شماری” این اطلاعات مهم را در مورد COVID-19 به اشتراک بگذارد.

“تمام اطلاعات در مورد ظرفیت ذخیره ملی استراتژیک ، دارایی های عملیات Warp Speed ​​و برنامه های توزیع عوامل درمانی و واکسن ها باید در اسرع وقت به اشتراک گذاشته شود … تا در توانایی ما در مراقبت از بیماران هیچ خللی وجود نداشته باشد. “در این نامه آمده است.

امنیت ملی

سه منشی سابق امنیت خانه – جانت ناپولیتانو ، مایکل سرتوف و جای جانسون – در روزهای اخیر در مورد خطرات انتقال آهسته هشدار داده اند.

“انتقالی که بلافاصله شروع می شود ، گرفتن مجوز امنیتی برای تیم ورودی ، دسترسی رئیس جمهور منتخب به اطلاعات مداوم – همه اینها بخشی از روند آماده سازی است ، بنابراین وقتی دولت جدید وارد می شود ، آنها می توانند بدون نیاز به حمله برای فهمیدن اینکه تهدیدات چیست و چه پاسخی دارد. “، چرتوف ، یک جمهوری خواه ، طی یک وبینار 13 نوامبر در دانشگاه ویرجینیا گفت.

بایدن نگران کننده ویژه است ، زیرا گزارش روزانه طبقه بندی شده به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را دریافت نمی کند ، همانطور که برای رئیس جمهور منتخب معمول است. روز چهارشنبه ، سناتور لیندزی گراهام ، متحد نزدیک ترامپ ، از رئیس جمهور خواست که در مورد اطلاعات بایدن اطلاعاتی ارائه دهد ، حتی در صورت ادامه چالش در انتخابات.

در نامه ای که هفته گذشته به مدیر GSA مورفی ارسال شد ، یک گروه دو حزب از مقامات سابق امنیت ملی نسبت به به تأخیر انداختن تیم انتقال بایدن برای به دست آوردن مجوزهای امنیتی امنیتی هشدار داد.

آنها برای اولین بار از پولیتیکو دریافت کردند: “هر روز که سرعت مدیر کاهش می یابد ، روز دیگری است که تیم بایدن بدون داشتن اطلاعات مهم برای آماده سازی برای مقابله با تهدیدات پیش روی ملت” ، خواهد بود.

این مقامات و دیگر ناظران همچنین اشاره کردند که کمیسیون رسمی در حملات به ایالات متحده در 11 سپتامبر 2001 ، دریافت که تاخیر 36 روزه در انتقال ریاست جمهوری به دلیل سرشماری فلوریدا ، تأثیر ضربان دار شش ماه تأخیر کارکنان ملی را دارد. امنیت.

این گزارش نتیجه گرفت که این تاخیر باعث آسیب پذیری بیشتر ایالات متحده می شود و می گوید که انتقال های آینده باید “ایجاد اختلال در سیاست امنیت ملی را به حداقل برساند”.



[ad_2]