در عکسها: مدارس تعطیل و بارداری در کنیا مبتلا به COVID افزایش می یابد | کنیا

[ad_1]

ژاکلین بزوبوری وقتی فهمید باردار است گریه کرد. مادر این جوان 17 ساله که 6 کودک را به تنهایی بزرگ می کند ، در خانه یک اتاقه آنها سقوط کرد. آنها بارها و بارها تهدید به اخراج شدند و دیگر توانایی پرداخت دهان دیگری را نداشتند.

بوسیبوری که می خواهد وکیل شود ، گفت: “اگر من به مدرسه می رفتم ، این اتفاق نمی افتاد.”

پس از بسته شدن مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و مادرش در این راه سبزی فروشی می کرد ، بوسیبوری با مردی در حدود 20 سال درگیر شد. هنگامی که وی به او گفت که باردار است ، او دیگر از پاسخ دادن به تماسهایش جلوگیری کرد.

در دوران بارداری ، او با شستن لباس های شسته شده در گودال ها در شهر کیبرا ، حومه فقیرنشین نایروبی ، پایتخت کنیا ، به خانه کمک کرد.

در یک بازار نزدیک ، او لباس دست دوم برای کودک خریداری کرد.

سازمان های غیر دولتی که در زمینه بهداشت باروری فعالیت می کنند هشدار داده اند که انسداد جهانی می تواند منجر به افزایش میزان بارداری در نوجوانان شود.

در شمال شهر لودوار ، حاملگی های نوجوان در میان مشتریان گروه پشتیبانی کمیته نجات بین المللی (IRC) سه برابر شده و تقریباً 625 نفر در ماه ژوئن تا آگوست سال جاری بوده است ، که طبق داده های IRC در مدت مشابه سال قبل 226 نفر بوده است. .

در اردوگاه پناهجویان در نزدیکی کاکوما ، بارداری نوجوان در میان مشتریان در بازه زمانی مارس تا آگوست سال 2020 به 51 رسید ، در حالی که در مدت مشابه در سال 2019 ، 15 مورد بود.

در کلینیکی که بوسیبوری برای ویزیت های قبل از زایمان از آن دیدن می کرد ، اغلب با یکی از همکلاسی هایش که او هم زمان با او باردار بود ، تعداد دختران آینده رو به افزایش بود.

پرستار Joy Ambio گفت: “از زمان راه اندازی COVID-19 ، ما تعداد بیشتری داریم.”

و بیشتر دختران باردار ممکن است ویزیت دکتر را از دست بدهند.

آدامولا اولجیده سخنگوی صندوق جمعیتی سازمان ملل در کنیا گفت: “ما می دانیم که دختران جوانی که باردار می شوند به دلیل تصمیم گیری به عنوان زنان مسن به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.”

وی افزود این باعث آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر عوارض بهداشتی و سقط جنین خطرناک می شود.

بر اساس سازمان جهانی بهداشت ، در سطح جهانی ، بارداری و زایمان مهمترین دلایل مرگ و میر در دختران 15 تا 19 ساله است.

بوسوبوری عوارض خودش را داشت. پزشکان سزارین را توصیه کردند ، اما او و مادرش آن نگران بودند و از متخصص طب سنتی درخواست تأیید کردند.

با برکت شفا دهنده ، بوسیبوری این عمل را انجام داد و یک دختر 3.3 کیلویی سالم را تحویل داد.

“خوشحالم که بچه اینجا است. اضطراب به پایان رسیده است. »

تا ژانویه ، زمانی که مدارس در کنیا باید کاملاً باز باشد ، Bosibori تمام وقت از کودک مراقبت خواهد کرد ، و هر زمان که بتواند وظایف مدرسه را تحت فشار قرار می دهد.

سپس آن ، كه در سن 18 سالگی بوسیبوری داشت ، گفت كه راهی برای مراقبت از نوه اش پیدا خواهد كرد.

“دختر باید به مدرسه برگردد.”



[ad_2]