در عکسها: معترضین فرانسوی با پلیس درگیر می شوند فرانسه

[ad_1]

درگیری های خشونت آمیز در حالی رخ داد که ده ها هزار نفر بر خلاف قانون امنیتی پیشنهادی به خیابانها ریختند. تنش ها از زمان انتشار فیلمی در هفته گذشته که پلیس نشان می دهد یک مرد سیاه پوست را ضرب و شتم می کند ، افزایش یافته است.

روز شنبه ، پلیس بارها و بارها با استفاده از گاز اشک آور ، معترضین بی نظمی را که بانک فرانسه را به آتش کشیدند و دستگاه های پخش ماشین را پخش کردند ، متفرق کرد.

وزارت کشور گفت: حدود 46،000 نفر در پاریس و در مجموع 133،000 نفر در سراسر کشور راهپیمایی کردند. برگزارکنندگان اعتراض تخمین می زنند که 500،000 به کشور پیوستند ، از جمله 200،000 در پایتخت.

رئیس جمهور امانوئل مکرون اواخر جمعه گفت که تصاویر ضرب و شتم میشل زوکلر ، تهیه کننده موسیقی سیاه توسط پلیس در پاریس در آخر هفته گذشته ، “ما را شرمنده” کرد. این حادثه باعث افزایش نگرانی ها در مورد نژادپرستی سیستمی پلیس شد.

“پلیس در همه جا ، عدالت در هیچ کجا” و “دولت پلیس” و “لبخند به هنگام جنگ” از جمله شعارهایی بود که معترضین از میدان د لا جمهوری به سمت میدان د لا باستیل حرکت می کردند.

محمد مگاسا ، 35 ساله ، که در یک مرکز پذیرش نوجوانان کار می کند ، گفت: “ما مدتهاست که توسط پلیس قربانی نژادپرستی نهادینه شده ایم.” “اما اکنون احساس می کنیم که تمام فرانسه در این هفته بیدار شده است.”

مجموعه ای از پرونده های قضایی مشهور علیه افسران پلیس به دلیل آزار و اذیت سیاه پوستان یا شهروندان عرب ، ادعاهای نژادپرستی نهادینه شده را مطرح کرده است. پلیس اصرار داشت که تخلفات مربوط به افراد منزوی است.

سه نفر از افسران پلیس که در ضرب و شتم زکلر شرکت داشتند ، به دلیل استفاده از خشونت نژادی تحت تحقیقات هستند و چهار نفر نیز پس از تمدید بازداشت برای 24 ساعت دیگر در روز شنبه ، همچنان برای بازجویی بازداشت هستند.



[ad_2]