در عکس ها: Iota ضعیف می شود ، اما سیل و مرگ و میر افزایش می یابد آمریکای لاتین

[ad_1]

طغیان های سیل آسا ، حتی با کم شدن سرعت ، طوفان یوتا روز سه شنبه آمریکای مرکزی را فرا گرفت ، و باعث رودخانه های متورم شده از ساحل آنها شد ، سقف خیابان ها را واژگون کرد و حداقل 9 نفر را در سراسر منطقه کشت.

شدیدترین طوفان ثبت شده برای رسیدن به نیکاراگوئه ، یوتا اواخر روز دوشنبه به ساحل برخورد کرد ، وزش باد به نزدیک 249 کیلومتر در ساعت و آب گرفتگی روستاها هنوز از طوفان اتا دو هفته پیش ادامه دارد.

مرکز ملی طوفان های ایالات متحده اعلام کرد ، اما تا سه شنبه شب وزش باد به 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) کاهش یافته است زیرا یوتا به یک طوفان گرمسیری ضعیف شده است ، اما بارندگی شدید همچنان ادامه دارد.

یوتا در حالی که به سمت جنوب هندوراس حرکت می کرد ، شهرها و روستاهای اشباع شده را خاموش می کرد ، و به عنوان مقامات گزارش دادند که بسیاری از مردم ناپدید شده اند و برخی از مناطق آسیب دیده هنوز قطع شده است.

دولت هندوراس در حالی كه بیش از 600 پناهگاه كه حدود 13000 نفر به آنها پناه می بردند ، پل ها و بزرگراه های سراسر كشور را روز سه شنبه بست.

اعتصاب مضاعف اتا و یوتا برای اولین بار از زمان آغاز ضبط ، دو طوفان بزرگ در حوضه اقیانوس اطلس در نوامبر شکل گرفت. بندر پورتو کابیزاس در نیکاراگوئه ، که هنوز هم تا حدی دچار آبگرفتگی و پر از بقایای باقی مانده از اتا شده بود ، بار دیگر بار دیگر را تحمل کرد.

معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه ، روساریو موریلو گفت که دست کم شش نفر هنگام کشیده شدن توسط رودخانه های خشمگین کشته شده اند.

ایوان دوک ، رئیس جمهور سه شنبه شب گفت ، دو نفر در جزیره پراویدنس ، بخشی از مجمع الجزایر کارائیب در کلمبیا در سواحل آمریکای مرکزی ، جان خود را از دست دادند ،

تقریباً تمام زیرساخت های پراویدنس – محل سکونت حدود 6000 نفر – آسیب دیده یا تخریب شده است.

دولت پاناما گفته است که یک مرد در منطقه غربی Ngabe-Bugle خود در اثر شرایط طوفان جان خود را از دست داده است.

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر (IFRC) گفته است که سیلهای یوتا پس از اتا خطر ایجاد فاجعه را دارند.

متیو کوکرین ، سخنگوی IFRC روز سه شنبه در جلسه توجیهی رسانه ها در ژنو گفت: “ما از احتمال لغزش های کشنده در این مناطق بسیار نگران هستیم ، زیرا خاک از قبل کاملاً اشباع شده است.”

مقامات گفتند که حدود 100000 نیکاراگوئه و هندوراسی از خانه های خود تخلیه شده اند.



[ad_2]