در مذاکرات در لیبی تاریخ انتخابات دسامبر 2021 تعیین شد خاورمیانه

[ad_1]

استفانی ویلیامز ، نماینده فعلی سازمان ملل می گوید که شرکت کنندگان در مذاکرات در تونس توافق کردند که انتخابات ملی باید در 24 دسامبر 2021 برگزار شود.

به گفته سازمان ملل ، لیبیایی ها در جریان مذاکرات به رهبری سازمان ملل موافقت کردند که انتخابات پارلمان ملی و ریاست جمهوری در دسامبر سال آینده برگزار شود.

استفانی ویلیامز ، نماینده مقیم سازمان ملل روز جمعه در یک کنفرانس خبری مجازی گفت که مذاکره کنندگان در تونس “با برگزاری انتخابات ملی در 24 دسامبر 2021 موافقت کردند”.

“دستیابی به انتخابات به یک مدیر اجرایی جدید نیاز دارد تا کشور را متحد کند. ویلیامز گفت: “این امر مستلزم ایجاد یک شورای ریاست جمهوری اصلاح شده و یک دولت موثر و یکپارچه از وحدت ملی است.”

مذاکرات این هفته در تونس پس از آتش بس توافق شده در ماه گذشته بین دو طرف اصلی درگیر این کشور یعنی دولت توافق ملی به رسمیت شناخته شده بین المللی (GNA) و ارتش ملی خودخوانده لیبی (LNA) فرمانده نظامی خلیفه حفتر انجام شده است.

با این حال ، بسیاری از لیبیایی ها همچنان تردید دارند که تلاش های صلح آمیز پس از قیام سال 2011 علیه معمر قذافی با حمایت ناتو ، به یک دهه آشوب و خونریزی پایان دهد.

هفتر ، با حمایت مصر ، روسیه و امارات متحده عربی ، در آوریل 2019 حمله به طرابلس را آغاز کرد – اما در ژوئن توسط GNA با پشتیبانی نظامی از ترکیه در عملیاتی که نیروهای خود را به سواحل مرکزی سرت منتقل کرد ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ، زادگاه قذافی.

در این جنگ صدها نفر کشته و دهها هزار نفر آواره شدند.

جناحهای درگیر در ماه سپتامبر در مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل در مراکش ، مصر و سوئیس به میز مذاکره بازگشتند.

مأموریت سازمان ملل در لیبی ، UNSMIL ، همچنین در نزدیکی خط آتش بس در سرت در حال انجام گفتگوهای نظامی است.

ویلیامز گفت که آخرین دور مذاکرات “بهترین راه برای پایان بخشیدن به اختلافات” است زیرا هفتار در پیشرفت حمله تهاجمی ناکام ماند.



[ad_2]