در هند ، حزب آواز مسلمان پایگاه خود را گسترش می دهد هند

[ad_1]

خانواده مودصر نظر به طور سنتی به احزاب مخالف حامی سکولاریزم رأی می دادند ، اما انتخابات اخیراً به اتمام رسیده در ایالت بیهار در شرق هند به جای آن به حزب تمام هند اتحاد المسلمین (AIMIM) ، که طرفدار حقوق مسلمانان است ، رأی داد. و سایر گروههای حاشیه ای.

“روستای ما [Bohita] ما تقریباً به اتفاق آرا for به AIMIM رأی دادیم “، نظر از منطقه کیشنگانج با اکثریت مسلمانان در منطقه سمنچال بیهار گفت.

AIMIM موفق به کسب پنج کرسی از کشور که دارای جمعیت قابل توجهی از مسلمانان است ، شد. ساکنان می گویند احزاب مخالف در هند که از سکولاریسم حمایت می کنند ، منطقه فقیر واقع در نپال و بنگلادش را نادیده گرفته اند برای دهه ها.

نظر به الجزیره گفت: “در جامعه (مسلمانان) این احساس وجود دارد كه احزاب سكولار مانند (كنگره ملی هند) به مسلمانان خیانت كرده اند.”

“آنها (احزاب به اصطلاح سکولار) تمایلی ندارند حتی در مورد تصمیمات ضد اقلیت دولت حاکم صحبت کنند ، چه رسد به اینکه با آنها مخالفت کنند. وی گفت: “از طرف دیگر ، AIMIM کاملاً سر و صدا بود و به نظر می رسد اعتماد جامعه را جلب کرده است.”

مسلمانان هند ، که 14 درصد از جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور را تشکیل می دهند ، در سالهای اخیر به دلیل رنج بردن از عملکرد نامناسب سیاسی ، به طور فزاینده ای به حاشیه رانده شده اند. کابینه جدید در بیهار برای اولین بار در تاریخ خود وزیر مسلمان نخواهد داشت.

در حال حاضر ، از 543 عضو مجلس عوام پارلمان دو مجلس هند ، تنها 27 نفر (کمتر از 4٪) مسلمان هستند – چهار کرسی در مقایسه با انتخابات 2014 ، که کمترین میزان بود 40 سال گذشته

دستور کار ملی گرایان هندو

از زمان رسیدن به قدرت در سال 2014 ، دولت نخست وزیر نارندرا مودی ، به عنوان بخشی از برنامه ملی گرایانه هندو ، چندین قانون و قانون را تصویب کرده است که به گفته منتقدان ، تبعیض علیه مسلمانان است.

سال گذشته ، یک قانون بحث برانگیز درباره شهروندی که به گفته فعالان مطابق با قانون اساسی سکولار این کشور نیست و ثبت شهروندی پیشنهادی اعتراضاتی را در سراسر کشور به راه انداخت که عمدتا توسط مسلمانان انجام می شود.

برای چندین دهه ، AIMIM در جنوب شهر حیدرآباد ، تلانگانا زندانی بود ، اما در سالهای اخیر موفق به نفوذ در مناطق دارای اکثریت مسلمان شده است ، زیرا از مسلمانان به دلیل حق رای سیاسی ناامید شده است. [File: Noah Seelam/AFP]

دولت مودی در ماه اوت گذشته نیز منطقه مورد مناقشه کشمیر را از آزادی محروم کرد و منطقه با اکثریت مسلمان را بیش از شش ماه در محاصره ارتباطات قرار داد.

احزاب مخالف مانند کنگره ملی هند ، که مسلمانان به طور سنتی به آن رأی می دادند ، به سکوت در مورد موضوعات اصلی که جامعه مسلمانان ، بزرگترین گروه اقلیت هند را تهدید می کند ، متهم شده اند.

برای چندین دهه ، AIMIM در جنوب شهر حیدرآباد ، تلانگانا زندانی بود ، اما در سالهای اخیر موفق به نفوذ در مناطق اکثریت مسلمان شده است ، و از مسلمانان به دلیل محرومیت سیاسی ناامید شده است.

این حزب توسط اسد الدین اویسی ، یک عضو چهار بار در پارلمان مشهور است که به دلیل بحثهای داغ خود در پارلمان و همچنین تلویزیون مشهور است. اویسی بعنوان یک رهبر رسا برای مسائل مسلمانان در این کشور ظاهر شد.

AIMIM احزاب مخالف در هند را متهم کرده است که علیه برنامه ملی گرای هندو مودی صحبت نمی کنند.

“این احزاب (سکولار) تحت اجبارهای مختلف انتخاباتی علناً علیه تصمیمات دولت (BJP) که با ارزشهای اساسی قانون اساسی (هند) مغایرت دارد اعتراض نکردند. این باعث شده است که برخی از مسلمانان به AIMIM روی آورند زیرا آنها آن را اقدامی متقابل می دانند. “آویناش کومار ، دستیار تحقیقات سیاسی در دانشگاه جواهر لعل نهرو (JNU) در دهلی نو ، به الجزیره گفت.

“هنگامی که هر حزب به اصطلاح سکولار برای اثبات خود به عنوان مشعل اکثریت گرایی رقابت می کند ، در حالی که وضعیت جوامع حاشیه ای را نادیده می گیرد ، یک روند طبیعی است که شاهد ظهور یک حزب با [a] بر اوضاع و احوال یک جامعه خاص تمرکز کنید. “

درخواست تجدید نظر در سراسر کشور

در جریان مبارزات انتخاباتی ایالت در بیهار ، حزب کنگره و متحد منطقه ای آن رشتریا جاناتا دال (RJD) از طرح مسائل مربوط به مسلمانان اجتناب کردند.

مجید علم ، روزنامه نگار از بیهار ، به الجزیره گفت: “این احزاب فقط در مورد مسائلی از جمله اشتغال و توسعه فعالیت های تبلیغاتی انجام دادند ، زیرا با ایجاد مشكلات تبعیض علیه اقلیت ها ، آنها نمی خواستند كه بیشترین آرا را به دست آورند.”

در جریان مبارزات انتخاباتی ایالتی در بهار ، حزب کنگره و متحد منطقه ای آن رشتریا جاناتا دال از طرح مسائل مربوط به مسلمانان اجتناب کردند. [File: Bikas Das/AP Photo]

“بنابراین برخی از رای دهندگان مسلمان تصمیم گرفتند که زمان آن فرا رسیده است که کاملاً در پشت حزبی (AIMIM) که به مشکلات آنها رای می دهد متحد شوند.”

برخی از تحلیلگران می گویند AIMIM با درخواست ملی به اولین گروه سیاسی مسلمان در تاریخ از زمان استقلال این کشور تبدیل خواهد شد ، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان هنوز به احزاب مخالف رأی می دهند.

“ما در مورد بی عدالتی که به همه اقلیت ها ، از جمله مسلمانان گزارش شده است ، س questionsالاتی را مطرح کرده ایم و مردم این را تصدیق می کنند. واریس پاتون ، سخنگوی ملی AIMIM ، به الجزیره گفت: اکنون نتایج آن در نتایج انتخابات ما منعکس شده است.

این حزب در آخرین انتخابات بیش از 500000 رأی در مقایسه با انتخابات ایالت 2015 ، زمانی كه به سختی توانست 80 هزار رأی را اداره كند و یك كرسی هم به دست نیاورد ، به دست آورد.

“بیهار انحراف نیست. ما هر جا که رقابت کنیم تعدادمان را بهتر کرده ایم. در ماهاراشترا (انتخابات) سال گذشته ، ما به طور قابل توجهی سهم خود را افزایش دادیم و همچنین با چند کرسی موفق شدیم. “

با این حال ، سید عاصم واکار ، رهبر ارشد و سخنگوی ملی AIMIM ، معتقد است که این حزب نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل کشور یک گزینه مناسب است.

وقار به الجزیره گفت: “ما هرگز خود را بعنوان یک حزب مسلمان نشان نمی دهیم.” “ما حتی در مناطقی که اکثر جمعیت هندو هستند و درصد مسلمانان بسیار کمتر است ، ما موفق به کسب کرسی ها شدیم. این فقط به این دلیل امکان پذیر است که هندوها ، به ویژه دالیت ها نیز به ما رأی می دهند. “

در انتخابات ایالتی در بیهار ، این حزب به حزب باهوجان سماج (BSP) و حزب رشتریا لوک سامتا (RLSP) پیوست که نمایندگان قشرهای مختلف حاشیه ای به غیر از مسلمانان هستند.

اتحادیه مسلمانان-دالیت

AIMIM در انتخابات عمومی 2019 با حزب دالیت در ماهاراشترا اتحاد ایجاد کرد و برای اولین بار کرسی پارلمان خارج از سنگر خود در حیدرآباد را به دست آورد.

تحلیلگران سیاسی می گویند که افزایش AIMIM تا حد زیادی توسط کاریزمای Ovaisi ، که تصور رای دهندگان جوان در هند را به خود جلب کرده است ، امکان پذیر شده است.

سال گذشته ، یک قانون بحث برانگیز درباره تابعیت که به گفته فعالان مطابق با قانون اساسی سکولار این کشور نیست و ثبت نام پیشنهادی شهروندی اعتراضاتی را در سراسر کشور به راه انداخت که عمدتا توسط مسلمانان انجام می شود. [File: Pawan Kumar/Reuters]

محمد ریاز ، استادیار روزنامه نگاری در دانشگاه آلیاها در شرق کلکته ، گفت: “ظاهر ، سبک و زبان او با هیچ یک از معاصرانش قابل مقایسه نیست و این عامل بزرگی در ظهور AIMIM است.”

رهبر 51 ساله AIMIM با لباس شروان ، تن پوش بلند سنتی که مسلمانان جنوب آسیا آن را می پوشند – و با یک کلاه جمجمه ، در بهترین زمانها اغلب در اخبار تلویزیون به سختی در حال بحث و جدال با مخالفان خود هستند.

“او (اویسی) در مجلس نیز به خوبی صحبت می کند. با اقتدار عالی و پس از تحقیق عمیق. این امر همچنین ذهن رای دهندگان مسلمان را به خود جلب کرده و به وضوح اکنون در تعداد انتخابات وی منعکس شده است. “

اما برخی از احزاب مخالف در این کشور ، AIMIM را به تقسیم آرا Muslim مسلمانان و در نتیجه کمک به BJP متهم می کنند.

“در حالی که حزب بهاراتیا جاناتا مردم کشور را در مسیر مذهبی دو قطبی می کند ، AIMIM نیز همین کار را می کند. میم افضل ، سخنگوی ملی کنگره ملی هند ، به الجزیره گفت: “این (AIMIM) هرگز به طور اساسی از نظر انتخاباتی به نتیجه قابل ملاحظه ای نمی رسد ، بلکه فقط آرا Muslim مسلمانان را تقسیم می کند ، که این امر به قدرت رسیدن BJP و متحدانش کمک می کند.”

این حزب که از انتقادات دلسرد شده است ، اکنون انتخابات آتی در بنگال غربی را تماشا می کند ، جایی که مسلمانان 27 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

عادل حسن آزاد ، رئیس جوانان AIMIM در بیهار ، به الجزیره گفت: “هدف قطعاً ایجاد حضور پان هندی است.”

سال گذشته ، از کشمیر ، تنها منطقه هند با اکثریت مسلمان ، از استقلال محدود خود سلب شد و مجمع محلی از بین رفت. [File: Danish Ismail/Reuters]



[ad_2]