دستگاه سی پپ آمریکایی – شرکت فناوری تنفسی کارو

زمانی که فردی مشکل تنفسی داشته باشد، دستگاه های تهویه هوا، هوا را از طریق لوله هایی که داخل مجاری هوایی قرار میگیرند، به داخل و یا خارج ریه ها می فرستند. این رفتار نمونه ای است از این که سیستم بهداشت و درمان چگونه در تلاش برای مقابله با این بیماری همه گیر است و این که چگونه اطلاعات مهم و ضروری در خصوص مقابله با کرونا ویروس می تواند از سرعت رسیدن این ویروس به خط اول درمان کم کند. در ایالت متحده آمریکا، طرح های اورژانسی توسط دولت در خصوص کمبود دستگاه سی پپ در نظر گرفته شده است، از جمله: استفاده صحیح از دستگاه های فشار هوا همانند آن هایی که برای درمان آپنه انسدادی خواب استفاده می شوند. به این صورت که وقتی تعداد تنفس کاهش یابد، به صورت خودکار فشار هوای بیشتری اعمال کرده و بیمار را وادار به تنفس میکند. دستگاه های تهویه هوا به لوله تنفسی نیاز دارند که همانند سیستم های بسته شده با فیلتر عمل میکند و هر گونه پاتوژنی را گیر می اندازد. شلنگ در این دستگاه وسیله تحویل هوا است که هوای تحت فشار را از موتور به ماسک مصرفکننده منتقل میکند.

دستگاه سی پپ

ماسک های صورت، عمدتا در CPAPها و یا BiCPAP استفاده می شوند و اجازه می دهند که هوا خارج شود، ویروس در اطراف پخش شود و اطرافیان نیز آلوده شوند. هر دو نوع بیمارستانی و خانه ای دستگاه های فشار هوای مثبت، دستگاه های ساده ای هستند که با استفاده از فشار زیاد، هوا را به داخل مجاری می فرستند. Whitney گفت: واکنش دهنده ها از دستگاه هایی با فیلترهای مخصوص استفاده می کردند که توانست از میزان ویروس منتشر شده کم کند. Whitney می گوید: این موضوع واقعا خارج از هشدارهای ما به افراد و جامعه برای عدم استفاده از این دستگاه است، مگر این که ثابت کنیم که دستگاه برای بیماران ما بسیار مناسب بود. دستگاه های سی پپ فیلیپس همچنین دارای رطوبت ساز می باشند، تا رطوبت نسبی که به بیمار از طریق ماسک میرسد، کنترل شده و مناسب برای درمان بیمار باشد. ۴- دستگاه کمک تنفسی بای پپ BIPAP حتما باید با وسایل جانبی دارای استاندارد CEاز جمله ماسک مناسب بکار گرفته شود.

سی پپ تنفسی

دو اندیکاسیون اولیه برای BiPAP وجود دارد: نارسایی حاد تنفسی و تشدید حاد COPD و بهترین راه برای تشخیص مناسب بدون BiPAP این است که به نتایج ABG بیمار نگاه کنید. دکتر James Finigan متخصص ریه و مراقبت های ویژه می گوید: شما می توانید برخی از دستگاه های BiPAP را که مشابه دستگاه های تهویه هوا عمل می کنند، راه اندازی کنید. این دستگاه ها به بیماران بستری در بیمارستان که مشکلات شدید تنفسی دارند، کمک می کند. نوع پیشرفته این دستگاه ها که BiPAP نام دارد، در منزل و یا مراکز درمانی قابل استفاده است که هوا را به داخل می فرستد، اما فشار را پایین می آورد تا هوا خارج شود. دستگاههای CPAP فیلیپس (که در حقیقت کمپانی مادر شرکت Respironics آمریکا می باشد) از پیشرفته ترین و دقیقترین دستگاههای درمانی اختلالات تنفسی حین خواب به حساب می آیند. خوشبختانه، شما لازم نیست بدانید که چگونه ماشین شما کار می کند. سید امین حیدری از مدیران این شرکت دانش بنیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این دستگاه و نحوه عملکرد خود در رفع نیاز کشور در زمان شیوع کرونا افزود: دستگاه بای پپ برای بیمارانی که حجم ریه پایینی دارند، یا سیگاری بودند یا در محل های کثیف کار می کردند، استفاده می شود علاوه بر آن برای افرادی که دچار سندروم خفگی حین خواب نیز هستند، استفاده می شود.

دستگاه های فشار جریان هوای همواره مثبت که با عنوان CPAP ها شناخته میشوند، جریان هوای مداوم و فشار ثابتی را ایجاد میکنند. در دستگاه سی پپ یک فشار وجود دارد اما اتو سی پپ می تواند به صورت لحظه ای فشاری متناسب با شرایط بیمار تامین کند. این قایلیت به پزشکان و درمانگران کمک می کند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و تغییر تنظیمات دستگاه از عملکرد دستگاه طبق انتظار اطمینان داشته باشند.دستگاه علاوه بر تشخیص ریتم تنفسی بیمار، اختلالات تنفسی، محدودیتهای تنفسی، فلو، خرناس و یا نشتی به صورت خودکار هرگونه اتفاق غیر مترقبه در حین تنفسی (مانند گرفتگی لوله یا تنفسهای دوره ای غیر منتظره) را نیز تشخیص داده و در صورت نیاز اطلاع رسانی می کند تا اقدام درمانی/ اصلاحی مناسب صورت بگیرد. دستگاه های سی پپ فیلیپس بر حسب مدلی که دارند، دارای ویژگی های پیشرفته مانند اتصال به Bluetooth و Smart Ramp و Opti-Start جهت تنظیم فشار مناسب می باشند. علاوه بر این، سطح پیشرفته تر درمان به نام تقویت کننده خودکار (یا خودکار) سروو تهویه (ASV) می تواند مورد استفاده قرار گیرد. • این دستگاه را در کنار وسایل گرم کننده یا سرد کننده قرار ندهید. با استفاده از این دستگاه بیماران میتوانند بهراحتی نفس بکشند چراکه دستگاه در هنگام بازدم، میزان فشار هوا را کاهش داده و به بیمار اجازه میدهد راحتتر عمل بازدم را انجام دهد تا راحتتر نفس بکشد.