دهها کشته در حمله “وحشتناک” اتوبوس در اتیوپی غربی اتیوپی

[ad_1]

هیچ حمله فوری در منطقه بنیشنگول-گوموز رخ نداد ، که به درگیری در شمال تیگره مرتبط باشد.

براساس آژانس اجرای قانون این کشور ، افراد مسلح در حمله “شوم” به اتوبوس حامل غیرنظامیان در غرب اتیوپی ده ها نفر را کشته اند.

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که “تخمین زده می شود تعداد تلفات ، در حال حاضر 34 نفر افزایش یابد” از حمله ، که شنبه شب در منطقه بحث اداری در منطقه بنیشنگول-گوموز.

وی گفت که گزارش هایی درباره “حملات مشابه” به افرادی که از خشونت در مناطق دیگر منطقه فرار می کنند و همچنین “پناهندگان” گزارش شده است.

در مورد عاملان این امر اطلاعات فوری در دست نبود. این حمله در حالی صورت می گیرد که درگیری فزاینده ای بین دولت اتیوپی و منطقه تیگرای شمالی وجود دارد که منجر به کشته شدن صدها نفر و فرار بیش از 20 هزار نفر از مرزهای سودان می شود.

هیچ ارتباط مشخصی بین خشونت در بنیشن گل-گوموز و عملیات نظامی در Tigray وجود ندارد.

حمله به اتوبوس مسافربری که از ونبر به سمت چانی در حرکت بود ، در بخشی از کشور رخ داد که اخیراً شاهد حملات مرگبار غیرنظامی بود.

دانیل بکله ، رئیس EHRC از مقامات منطقه ای و فدرال خواست تا به دلیل “سرعت بی وقفه” حملات در منطقه ، روی استراتژی بنیشانگل-گوموز همکاری کنند.

وی گفت: “آخرین حمله علاوه بر هزینه های انسانی است که با هم متحمل شده ایم.”

دولت نخست وزیر ابی احمد اطلاعات ناچیزی در مورد خشونت های اخیر در بنیشن گل-گوموز ، به ویژه در منطقه متکل ، که محل بحث است ، ارائه داد.

در ماه اکتبر در حمله به این منطقه 12 نفر کشته شدند ، در حالی که 15 نفر در حمله مشابه در اواخر سپتامبر کشته شدند.

ابیئی در ماه اکتبر خطاب به سیاستمداران گفت که مبارزان مسئول این قتل ها در سودان آموزش دیده و پناه داده شده اند و برای ایجاد ثبات در منطقه به کمک خارطوم نیاز است.

سیاستمداران مخالف خشونت در بنیشن گل گوموز را انگیزه های قومی توصیف کرده اند.

به طور خاص ، آنها می گویند که یک مبارزات هدفمند توسط شبه نظامیان قومی Gum علیه Amhara قومی و Agew ساکن Metekel انجام شده است.

بكله گفت: “سرعت بی وقفه حملات به غیرنظامیان در بنیشنگول-گوموز خواستار هوشیاری بیشتر و اقدامات هماهنگ تر بین نیروهای امنیتی منطقه و فدرال است.”

“ما از مقامات امنیتی و قضایی فدرال و منطقه ای می خواهیم که با هم همکاری کنند و با مشورت با جامعه محلی ، یک استراتژی امنیتی منطقه ای تهیه کنند که بتواند به این حملات پایان دهد.”



[ad_2]