ده ها اسرائیلی در اعتراض به نتانیاهو دستگیر شدند خاورمیانه

[ad_1]

به مدت شش ماه ، در اعتراضات هفتگی نخست وزیر اسرائیل ، وی را به لغو دادخواست فساد دعوت کرده اند.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که حداقل 30 نفر در تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دستگیر شده اند.

روز شنبه ، پلیس گزارش داد که هزاران معترض در میدان پاریس نزدیک محل اقامت نتانیاهو در قدس غربی تجمع کرده و باعث بسته شدن جاده ها و ناآرامی های عمومی شدند.

معترضین طی شش ماه گذشته به طور هفتگی گردهم آمده اند و می گویند که نتانیاهو باید به دلیل یک پرونده فساد اداری و آنچه به گفته آنها مدیریت ضعیف در بحران ویروس کرونا در این کشور استعفا دهد.

نتانیاهو ، متهم به رشوه خواری ، نقض اعتماد و کلاهبرداری ، هرگونه تخلف را رد کرده است.

طبق روزنامه اسرائیلی هاآرتص ، اعتراض روز شنبه بیشترین اعتراض در هفته های گذشته بود و قبل از جلسه دادگاه درباره درخواست نتانیاهو برای بستن پرونده های فساد وی که قرار است روز یکشنبه برگزار شود ، برگزار شد.

در هنگام تظاهرات بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، در خارج از محل اقامت رسمی خود در قدس غربی ، نیروهای امنیتی اسرائیل با معترضین درگیر شدند [Menahem Kahana/AFP]

اعتراض ها در بهار سال گذشته هنگامی آغاز شد که نتانیاهو و رقیب اصلی وی بنی گانز توافق کردند که یک دولت به اصطلاح اضطراری متمرکز بر مدیریت چالش های بهداشتی و اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا را تشکیل دهند.

مشارکت آنها به دلیل اختلافات فلج شده و یک جفت محاصره به شدت بر اقتصاد ضربه زده و بیکاری را به دو رقمی تبدیل کرده است.

این هفته ، گانز ، که به عنوان وزیر دفاع نتانیاهو فعالیت می کند ، در تصویب اقدام مقدماتی برای انحلال پارلمان و فراخوان انتخابات جدید ، برای چهارمین بار در کمتر از دو سال ، به مخالفان پیوست.

گانز به عدم تصویب بودجه ای از سوی دولت اشاره کرد که باید تا 23 دسامبر تصویب شود. عدم انجام این کار به طور خودکار منجر به فروپاشی ائتلاف آشفته و انتخابات زودهنگام خواهد شد.

رای نهایی برای انحلال پارلمان ممکن است هفته آینده برگزار شود.



[ad_2]