دولت سودان اقدام رئیس شورای حاکم ، ایجاد بدنه جدید را رد می کند سودان

[ad_1]

در فرمان اخیر ژنرال عبدالفتاح البرهان ، شورایی “مسئول اداره یک دوره انتقالی که اختلافات را امکان پذیر می سازد” ، از جمله موارد دیگر ، ایجاد شد.

دولت انتقالی سودان مخالفت خود را با اقدام رئیس شورای حکومتی این کشور برای ایجاد بدنه جدید با اختیارات گسترده ابراز کرده است ، در حالی که این کشور به سمت انتقال شکننده خود به حکومت غیرنظامی پیش می رود.

ژنرال عبدالفتاح البرهان ریاست شورای حاکمیت را بر عهده دارد ، یک نهاد نظامی – غیرنظامی در آگوست 2019 پس از سرنگونی نظامی عمر البشیر ، حاکم قدیمی ، به دنبال اعتراضات گسترده علیه حکومت وی ​​، تاسیس شد.

این شورا ، متشکل از شش غیرنظامی و پنج شخصیت نظامی ، عالی ترین مقام اجرایی سودان است و وظیفه دارد کشور را به سمت انتخابات آزاد و عادلانه چند حزبی در سال 2022 هدایت کند.

اما در مصوبه اخیر البرهان شورای شرکای گذار (CTP) تأسیس شد که “مسئول هدایت انتقال ، حل اختلافات است. [between those in power] و داشتن تمام اختیارات لازم برای اعمال قدرت خود ، “بر اساس خبرگزاری سودان SUNA.

این فرمان در اوایل هفته جاری منتشر شد.

دولت انتقالی نخست وزیر عبدالله حمدوک ، که مسئول اداره روزمره کشور است ، با ایجاد TCP مخالف بود و گفت که البرهان با دادن اختیارات بیش از حد به نهاد جدید از امتیازات خود فراتر رفته است.

سخنگوی دولت فیصل محمد صالح روز جمعه در بیانیه ای گفت كه این مصوبه با “اعلامیه قانون اساسی” كه در ماه اوت سال گذشته بین فعالان طرفدار دموكراسی و ژنرالهای نظامی كه البشیر را كه از سال 1989 قدرت را بركنار كرده بود امضا شد ، مغایرت دارد.

صالح ، که همچنین وزیر فرهنگ و اطلاعات است ، گفت: “ما باید اختلاف خود را با ایجاد CTP به شکل فعلی اعلام کنیم.”

در این بیانیه آمده است که CTP فاقد نمایندگی است و نمی تواند به عنوان جایگزینی برای مجلس انتقالی که هنوز تشکیل نشده است ، اضافه شود و افزود که دولت و شورای حاکمیت توافق کرده اند که وظایف نهاد جدید را به “هماهنگی و حل اختلافات” محدود کنند. که ممکن است در طول دوره انتقالی رخ دهد “.

رسانه های محلی گزارش دادند كه همدوك به گروه معترض چتر آزادی و تغییر (FFC) در مورد اختلاف نظر خود با اختیاراتی كه به CTP داده شده گفت.

به نقل از همدوک ، رسانه های محلی به نقل از منابع سیاسی گفت: “نقش وی باید کاملاً مشورتی باشد و به هیچ وجه نباید در فعالیت های مجریه و قوه مقننه و نه شورای حاکمیت دخالت کند.”

FFC جنبشی بود که منجر به تظاهرات گسترده علیه البشیر شد و نقشی اساسی در سیاست های سودان داشت. وی همچنین مخالفت خود را با فرمان برهان اعلام کرد.



[ad_2]