دولت هند ، کشاورزان در حالی که اعتراضات ادامه دارد گفتگو خواهند کرد هند

[ad_1]

دولت هند از کشاورزان معترض دعوت به گفتگو کرده است زیرا دهها هزار نفر همچنان به اردو زدن در خارج از پایتخت دهلی نو به دلیل قوانین جدید کشاورزی که تولید کنندگان غلات می ترسند با گذاشتن آنها به حداقل قیمت های تضمین شده دولت پایان دهند ، به رحمت خریداران خصوصی.

“ما پنج درخواست ارائه می دهیم. سه قانون جدید کشاورزی باید لغو شود “، جیگاندر سینگ از اتحادیه بهارتیا کیسان اکتا به الجزیره گفت.

“قانون استفاده از برق باید لغو شود. NGT [National Green Tribunal] قاعده سوزاندن محصولات که جریمه سنگینی دارد نیز باید لغو شود. ” در دهلی

رهبر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی همچنین گفت که آنها دولت را تحت فشار قرار می دهند تا شورای وزیران را به طور قانونی تعیین کند [Minimum Support Price – the price at which the government buys farm produce] چارچوب قیمت گذاری آنها از بهره برداری توسط شرکت ها ، که می تواند قیمت ها را بیشتر کاهش دهد ، ترس دارند.

وی گفت: “ما اول از همه به سخنان دولت گوش خواهیم داد.”

جاگموهان سینگ ، یکی دیگر از رهبران کشاورزان اتحادیه بهارتیا ، کیسان اکتا ، به الجزیره تأیید کرد که یک هیئت 35 نفره از سازمان های مختلف کشاورزان در سراسر کشور در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی به گفتگوها می پیوندد.

رسانه های محلی گزارش دادند ، وزیر کشور آمیت شاه و وزیر دفاع راجنات سینگ در مذاکرات به نارندرا سینگ تومار ، وزیر کشاورزی و رفاه خواهند پیوست.

اعتراضات دولت مودی را به هم می زند

وزیر کشاورزی و رفاه کشاورزان تومار گفت ، دولت پیش از این روز پنجشنبه از کشاورزان برای گفتگو دعوت کرده بود ، اما به دلیل برودت هوا و شیوع ویروس کرونا ، توافق کرد که روز سه شنبه ملاقات کند.

اعتراضات گسترده ای که روز سه شنبه وارد پنجمین روز شد ، دولت نخست وزیر نارندرا مودی را متزلزل کرد ، وی با مخالفت با خواستار لغو اصلاحات کشاورزی گفت: تولید کنندگان گمراه شده اند و قوانین جدید به نفع آنها خواهد بود.

دولت به دنبال رفع ترس از لغو حداقل هزینه پشتیبانی (MSP) است [Manish Swarup/AP Photo]

دولت به دنبال رفع ترس از لغو حداقل هزینه پشتیبانی (MSP) است. این گزارش می گوید که سرمایه گذاری خصوصی برای احیای بخش کشاورزی که بیش از نیمی از 1.3 میلیارد نفر هند کار می کند ، احیا شده است. این بخش با 2.9 تریلیون دلار تقریباً 15 درصد به اقتصاد کشور کمک می کند.

مودی اصرار دارد که این اصلاحات به نفع کشاورزان است.

روز دوشنبه ، طی یک راهپیمایی ، مودی ترس ناشی از کشاورزان را رد کرد و احزاب مخالف را به شایعه پراکنی متهم کرد.

مودی با استناد به احزاب مخالف که این قوانین را ضد کشاورزی و شرکتی خواندند ، گفت: “کشاورزان در مورد این قوانین تاریخی اصلاحات کشاورزی گمراه می شوند توسط همان افرادی که برای دهه ها آنها را گمراه کرده اند.” “اهداف ما به اندازه آب گنگ مقدس است.”

راهول گاندی ، رهبر حزب اصلی مخالف در کنگره ، مودی را به سرمایه داری دوستانه متهم کرد و گفت که این قوانین به سود شرکت ها خواهد بود.

“کشاورزان ما با قوانین سیاه روبرو هستند و با ترک مزارع و خانواده خود به دهلی رسیده اند. آیا می خواهید در کنار آنها بایستید یا در کنار دوستان سرمایه دار مودی؟ گاندی توییت کرد.

این اعتراضات نزدیک به دو ماه در ایالت های پنجاب و هاریانا به طول انجامید ، اما روز پنجشنبه هنگامی که هزاران کشاورز هنگام ورود به پایتخت هند با استفاده از گاز اشک آور ، آب پاش و باتوم با پلیس درگیر شدند ، مورد توجه ملی قرار گرفت.

“سبدهای نان هندی”

وزیر کشور شاه اصرار به گفتگو در روز شنبه داشت ، اما گفت که کشاورزان باید اعتراضات خود را به محلی که از طرف دولت در دهلی نو تعیین شده منتقل کرده و جلوی انسداد بزرگراه ها را بگیرند. کشاورزان این پیشنهاد را رد کردند و گفتند که تا زمان لغو قوانین اردو زدن در بزرگراه ها ادامه خواهد داشت.

کشاورزان شعارهایی را در جاده جاده پلیس فریاد می زنند که مانع راهپیمایی کشاورزان به سمت دهلی نو در اعتراض به اصلاحات کشاورزی اخیر توسط دولت مرکزی در مرز دهلی – اوتار پرادش در گازیپور می شود. [Sajjad Hussain/AFP]

به گزارش دهلی نو ، الجزیره پورانام از الجزیره گفت: “ما در یکی از دو بزرگراه ملی هستیم که کاملاً بسته شده و وارد دهلی می شویم زیرا ده ها هزار کشاورز با صدها وسیله نقلیه در اینجا اردو زده اند.” “به همین دلیل وقفه بزرگی در پایتخت هند رخ داده است.”

وزرای مودی در تلاشند تا راههایی را برای آرام کردن خشم خود پیدا کنند. کشاورزان یک بلوک تأثیرگذار در رای گیری در سراسر هند تشکیل می دهند ، به ویژه در ایالت هایی مانند پنجاب و هاریانا – معروف به سبدهای نان هند.

روز دوشنبه ، شاه پس از رد درخواست مشروط دولت برای گفتگو از سوی سازمان های کشاورزان ، برای دومین بار در کمتر از 24 ساعت با وزیر رفاه کشاورز سینگ تومار دیدار کرد.

بسیاری از کشاورزان برای مسافت های طولانی آماده شده اند و مواد غذایی و ملحفه ای را داخل تراکتور و کامیون خود آورده اند و می گویند به اعتراضات خود ادامه می دهند.

“دولت برده شرکت های بزرگ شده است. آنها همچنین می خواهند ما را برده خود کنند. “کشاورز Suhwinder Singh Sabhra گفت.



[ad_2]