دیوید دینکینز ، اولین شهردار سیاه پوست نیویورک درگذشت آمریکا و کانادا

[ad_1]

دیوید دینکینز ، که به عنوان اولین شهردار سیاه پوست نیویورک موانع را شکست اما در یک دوره محکوم به افزایش نرخ قتل ، بیکاری سرسخت و سو mis مدیریت او در شورش بروکلین ، درگذشت. او 93 ساله بود.

اداره پلیس نیویورک تأیید کرد که دینکینز روز دوشنبه درگذشت. وزارت گفت که در عصر کارمندان به خانه شهردار سابق فراخوانده شدند. نشانه های اولیه این است که وی به دلایل طبیعی درگذشت.

دینکینز تنها چند هفته پس از مرگ همسرش جویس درگذشت که در اکتبر در سن 89 سالگی درگذشت.

دیوید دینکینز به عنوان اولین شهردار آفریقایی-آمریکایی نیویورک سد را شکست اما با افزایش نرخ قتل ، بیکاری سرسخت و سو mis مدیریت او در شورش بروکلین به یک دوره محکوم شد. [File: Jason DeCrow/AP Photo]

دینكینز ، شخصیتی آرام و مودب و دارای تمایل به تنیس و لباس رسمی ، تغییر چشمگیری نسبت به سلف خود ، اد كوچ ، و جانشین او ، رودولف جولیانی ، دو سیاستمدار مبارز و اغلب ساینده در شهرت جهانی برای بی حوصلگی و بی ادبی داشت.

ایدز ، اسلحه و کوکائین سالانه باعث کشته شدن هزاران نفر در نیویورک می شود. بیکاری پرید. بی خانمانی گسترده بود. این شهر با کسری بودجه 1.5 میلیارد دلاری روبرو است.

رویکرد محدود و متفکرانه دینکینز به سرعت به عنوان یک اشکال تلقی شد. منتقدان گفتند که خیلی نرم و خیلی کند است.

دینکینس کارهای زیادی در تالار شهر انجام داد. او برای استخدام هزاران افسر پلیس مالیات را افزایش داد. او میلیاردها دلار برای احیای خانه های فراموش شده خرج کرد. دولت وی شرکت والت دیزنی را مجبور به سرمایه گذاری در پاکسازی میدان تایمز که در آن زمان از دست رفته بود ، کرد.

شهردار شهر نیویورک مایکل بلومبرگ ، سمت چپ ، و شهرداران سابق شهر نیویورک رودولف جولیانی ، در مرکز ، و دیوید دینکینز پس از تشییع جنازه وی در شهر نیویورک در 4 فوریه 2013 ، از همکار شهردار نیویورک اد احترام کردند. [File: Seth Wenig/AP Photo]

در سال های اخیر ، او اعتبار بیشتری برای این دستاوردها دریافت کرده است ، لیاقت هایی که شهردار بیل دو بلازیو گفت همیشه باید داشته باشد.

با این حال ، نتایج دستاوردهای او به سرعت به دست نیامد تا دینکینز را برای یک دوره دوم به دست آورد.

دینکینز پس از غلبه بر جولیانی با فقط 47000 رأی از 1.75 میلیون رأی در سال 1989 ، در یک بازی برگشت تقریباً با همان اختلاف در سال 1993 شکست خورد.

جولیانی ، اکنون وکیل شخصی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، با انتشار توییتی به خانواده دینکینی نوشت. شهردار سابق گفت: “او بیشتر زندگی خود را وقف خدمات به شهر بزرگ ما کرده است.” “این سرویس توسط همه مورد احترام و احترام است.”

مورخان سیاسی غالباً شکست دینکینز را در قیام بلندی های تاج تاخت 1991 در بروکلین دنبال می کنند.

این خشونت پس از کشته شدن تصادفی یک پسر هفت ساله سیاه پوست توسط اتومبیل در اتومبیلرانی یکی از رهبران مذهبی یهود ارتدکس آغاز شد. در طی سه روز شورش های ضد یهودی توسط جوانان سیاه پوست پس از آن ، یک خاخام دانشجو با ضربات چاقو کشته شد. نزدیک به 190 نفر زخمی شدند.

انتخاب دیوید دینكینز به عنوان شهردار در سال 1989 پس از دو مورد اتهام نژادی در كوچ رخ داد: تجاوز به یك دویدن سفید در مركز پارک و تعصب به قتل یك نوجوان سیاه پوست در بنسونورست. [File: Frank Franklin II/AP Photo]

گزارش ایالتی منتشر شده در سال 1993 ، یک سال پیش از انتخابات ، دینکینز را از اتهام تکراری مبنی بر اینکه وی در روزهای اول خشونت عمدا پلیس را بازداشت کرده ، پاک کرد ، اما او را به دلیل قدم برداشتن به عنوان رهبر مورد انتقاد قرار داد.

دینكینز در 10 ژوئیه 1927 در ترنتون ، نیوجرسی متولد شد ، هنگام طلاق والدین با مادرش به هارلم نقل مکان كرد ، اما برای تحصیل در دبیرستان به شهر خود بازگشت. در آنجا او یک درس اولیه در مورد تبعیض آموخت: سیاه پوستان مجاز به استفاده از استخر شنای مدرسه نبودند.

در هنگام توقف تفنگداران دریایی به عنوان راننده جوان در اتوبوس جنوبی ، سوار شدن به اتوبوس جداگانه به دلیل پر بودن قسمت سیاه منع شد.

“و من در لباس کشورم بودم!” دینکینی سالها بعد گفت.

دینكینز كه در رشته ریاضیات به نیویورك بازگشت ، در سال 1953 با همكار محبوب خود جویس باروز ازدواج كرد.

دیوید دینکینز در سال 1953 با کالج مورد علاقه خود ، جویس باروز ازدواج کرد. [File: Kathy Willens/AP Photo]

دینکینز پس از دو پرونده متهم به نژاد در زیر کوچ ، در سال 1989 به عنوان شهردار انتخاب شد: تجاوز به یک دویدن سفید در مرکز پارک و قتل یک نوجوان سیاه پوست توسط گروهی از جوانان سفیدپوست در بروکلین ، بنسونورست.

دینکینز در مسابقات قهرمانی دموکراتیک کخ را از 50٪ به 42٪ شکست داد. اما در شهری که ثبت نام حزب 5 بر یک دموکراتیک بود ، دینکینز در انتخابات عمومی به سختی جولیانی جمهوریخواه را خراش داد و فقط 30 درصد آرا را به دست آورد.

در همین حال ، تعداد قتل ها در این شهر با ثبت رکورد 2245 قتل در سال اول حضور خود در شهرداری به بالاترین رکورد رسید. در زمان دولت دینکینز ، 8404 نیویورکی کشته شدند ، که خونین ترین چهار سال از زمان شروع آمارگیری اداره پلیس شهر نیویورک در سال 1963 بود.

در سالهای آخر حکومت وی ​​، قتل های سابقه دار روند نزولی را آغاز کردند که برای دهه ها ادامه داشت. در سال اول حکومت جولیانی ، این قتل ها از 946 به 1561 مورد کاهش یافت.

دینکینز پس از ترک دفتر ، استاد دانشکده روابط بین الملل و روابط عمومی دانشگاه کلمبیا شد.

از دینکینز پسرش دیوید جونیور ، دختر دونا و دو نوه به جای مانده است.



[ad_2]