دیگو مارادونا ، قهرمان آرژانتینی و پدیده جهانی آمریکای لاتین

[ad_1]

او یک بار با رسوائی به “دست خدا” اشاره کرد و به نظر می رسد استعدادهای منحصر به فرد فوتبال دیگو آرماندو مارادونا ، که روز چهارشنبه درگذشت ، از یک قدرت بالاتر ناشی شده است.

مارادونا در سال 1960 متولد شد و در شهری دورافتاده در حومه پایتخت آرژانتین ، بوینس آیرس بزرگ شد ، به یک قهرمان ملی و یک سوپراستار جهانی فوتبال تبدیل شد.

فقط 1.65 متر قد ، تنومند و قدرتمند ، مهارت های دریبل زنی و تعادل او را متوقف می کرد. او که خالق و گلزنی پر گل از گل های باشکوه است ، تاکنون یکی از بهترین فوتبالیست ها – اگر نه بهترین ها – محسوب می شود.

او از نوجوانی برای کشورش بازی کرد و در سال 1986 درخشید ، زمانی که تیم خوبی را به عظمت فوتبال و قهرمانی در جام جهانی برد.

او پس از یک چهارم نهایی فراموش نشدنی برابر انگلیس ، جایی که مارادونا توپ را برای رسیدن به گل اول شکست داد – چیزی که باید “دست خدا” می نامید.

او سپس قبل از به ثمر رساندن گل تقریباً کل تیم انگلیس ، که به عنوان بزرگترین گل انفرادی تاریخ جام جهانی شناخته می شود ، گل دوم را با کیفیت قابل باور به ثمر رساند.

در این پرونده ، ساخته شده در 3 ژوئیه 1990 ، مهاجم آرژانتینی دیگو مارادونا ، در سمت راست ، در جریان بازی نیمه نهایی فوتبال جام جهانی بین ایتالیا و آرژانتین در ناپل جشن می گیرد. [File: Daniel Garcia/AFP]

مارادونا در فوتبال باشگاهی نیز رونق گرفت ، در اوایل دهه 1980 در غول اسپانیایی بارسلونا بازی کرد و سپس در ناپولی در ایتالیا بازی کرد ، و او را به اولین عناوین ایتالیایی برد و در آنجا هنوز به عنوان یک پسر محبوب رفتار می کند.

اما در خارج از زمین برای مارادونا تلاطمی رخ داد. او معتاد کوکائین است و به دلیل عدم موفقیت در تست های دارویی ، از حضور در فوتبال باشگاهی و بین المللی محروم شده است.

وی پس از مثبت بودن تست دوپینگ در جام جهانی 1994 در ایالات متحده ، دوباره به مدت 15 ماه از فوتبال در سراسر جهان منع شد.

در سال 2004 ، او مدتی را تحت مراقبت های ویژه پس از حمله قلبی گذراند و وزن او در طول جنگ با اعتیاد به الکل و مواد مخدر متفاوت بود.

وی در طول ازدواج با کلودیا ویلافان ، دو دختر دارد که به طلاق ختم شد و یک پسر نیز خارج از ازدواج به دنیا آورد.

در زمان بازنشستگی ، او هنوز قابل مشاهده بود – از نظر سیاسی ، در سرگرمی ، حتی در زمین فوتبال در مسابقات خیریه.

مربی آرژانتین پیش از بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بین آرژانتین و آلمان در تاریخ 3 ژوئیه 2010 در کیپ تاون ، آفریقای جنوبی ، به طرفداران خود تکان داد. [File: Javier Soriano/AP Photo]

در سال 2010 ، مارادونا همچنین تیم ملی محبوب آرژانتین خود را در جام جهانی آفریقای جنوبی مدیریت کرد.

بسیاری شک داشتند که او می تواند تیم را به عنوان یک واحد منسجم بازی کند ، اما مارادونا در حالی که این تیم در مرحله یک چهارم نهایی توسط آلمان شکست خورد ، با منتقدان مخالفت کرد.

او همچنین در خارج از مدیریت باشگاه غوطه ور بود. مربیگری در امارات متحده عربی با اقامت در سال 2018 همراه شد و باشگاه دسته دوم مکزیک Dorados de Sinaloa را تصاحب کرد.

او به زودی به آرژانتین بازگشت و در سال 2019 هدایت Gimnasia y Esgrima را در لا پلاتا بر عهده گرفت.

به سبک واقعی مارادونا ، او تنها پس از دو ماه حضور در سمت خود بازنشسته شد ، اما دو روز بعد دوباره به آن پیوست.

آخرین حضور عمومی او در مسابقه ای در 60 سالگی در 30 اکتبر بود ، جایی که او ضعیف به نظر می رسید و در نیمه بازی رفت.

وی چند روز بعد در بیمارستان بستری شد ، در ابتدا با کم خونی و کم آبی بدن همراه بود ، اما به سرعت اوج گرفت و برای برداشتن لخته خون در مغزش نیاز به عمل جراحی داشت.

این عمل به خوبی انجام شد اما کمتر از دو هفته بعد وی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

اینکه او بزرگترین فوتبالیست تاریخ است ، جای بحث دارد اما استعداد باورنکردنی و سهم او در تاریخ بازی او را به یک پدیده تبدیل می کند.



[ad_2]