رئیس ارتش هند سفر “تاریخی” خود را به امارات متحده عربی ، عربستان سعودی انجام داد | هند

[ad_1]

بین دهلی نو ، هند و هند – مانوج موکوند ناراوانه ، رئیس ارتش هند ، یک سفر شش روزه “تاریخی” به امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و عربستان سعودی انجام داد ، این اولین سفر رهبر نظامی به دو کشور خلیج فارس است.

ارتش هند سه شنبه در بیانیه ای گفت ، سفر ژنرال ناروانه ، رئیس ستاد ارتش (COAS) “تقویت همکاری استراتژیک و دفاعی کشور” با دو ملت است ، و افزود که این “تاریخی” است. مسافرت رفتن.

هند در طول تاریخ روابط اقتصادی نزدیک با کشورهای حوزه خلیج فارس داشته و بخش قابل توجهی از محصولات نفتی خود را از منطقه وارد می کند.

عربستان سعودی چهارمین شریک تجاری هند پس از چین ، ایالات متحده و ژاپن و منبع اصلی انرژی است. هند حدود 18 درصد از نفت خام مورد نیاز کشور خود را وارد می کند.

اما طی چند سال گذشته ، نخست وزیر نارندرا مودی بر تقویت روابط امنیتی و دفاعی ، به ویژه با امارات متحده عربی تمرکز کرده است.

هاپیمون جیکوب ، استادیار مطالعات بین الملل در دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو گفت: “سفر رئیس ارتش به امارات و عربستان سعودی در راستای تمایل تازه کشف شده دهلی نو برای گسترش مشارکت های امنیتی خود با دو کشور و به طور کلی همسایگی است.” دهلی ، به الجزیره گفت.

جیکوب ، نویسنده کتاب خط آتش: نقض آتش بس نیز گفت: “تصمیم فرمانده ارتش به جای CDS (رئیس دفاع) یا NSA (مشاور امنیت ملی) برای انجام این بازدیدها جذاب است.” و پویایی تشدید بین هند و پاکستان.

8.5 میلیون کارگر هندی در خلیج فارس

منطقه خلیج فارس همچنین میزبان 8.5 میلیون کارگر هندی است که بیش از 2.7 میلیون نفر در عربستان سعودی زندگی می کنند و نزدیک به 30 درصد از کل جمعیت امارات متحده عربی را هندی ها تشکیل می دهند.

اما فعالان حقوق بشر از ابوظبی و ریاض به دلیل تکریم مودی ، که به حاشیه سازی مسلمانان هند ، بزرگترین اقلیت کشور متهم شده است ، انتقاد کرده اند. [File: Adnan Abidi/Reuters]

در سالهای اخیر ، امارات و عربستان سعودی که به طور سنتی با ارتش بایگانی هند پاکستان ارتباط نظامی نزدیک دارند ، به دهلی نو گرم شده اند.

دو کشور بالاترین جوایز مدنی مربوط به خود را به مودی اعطا کردند که نماد تمایل آنها برای تجارت با دهلی نو است.

امارات و عربستان سعودی در حال ساخت یک کارخانه عظیم پتروشیمی 42 میلیارد دلاری در ایالت ماهاراشترا در هند هستند زیرا هند را به عنوان یک مصرف کننده اصلی انرژی می دانند.

با این حال ، فعالان حقوق بشر از ابوظبی و ریاض به دلیل تکریم مودی ، که به حاشیه سازی مسلمانان هند ، بزرگترین اقلیت کشور متهم شده است ، انتقاد کرده اند.

عربستان سعودی و عربستان سعودی در مورد کشمیر ساکت هستند

سال گذشته ، دهلی نو وضعیت ویژه تضمین شده طبق قانون اساسی کشمیر تحت حاکمیت هند ، تنها منطقه هند با اکثریت مسلمان را لغو کرد.

عربستان و امارات در مورد مسئله کشمیر سکوت اختیار کرده و اسلام آباد را عصبانی کرده اند. ماه گذشته ، امارات متحده عربی صدور ویزای کار و گردشگری را برای افراد از 13 کشور از جمله پاکستان متوقف کرد.

مایکل کوگلمن ، معاون برنامه آسیا در مرکز ویلسون مستقر در ایالات متحده ، گفت که نشانه هایی از تعمیق همکاری بین هند و عربستان سعودی برای مدتی نشان داده شده است.

کوگلمن گفت: “برای هند ، این بخشی از تلاش برای افزایش شرکا در خاورمیانه است ، به ویژه برای همکاری های انرژی در زمانی که واردات از ایران را به دلیل رژیم تحریم های آمریکا کاهش داده است.”

وی افزود: رقابت عربستان و ایران بخصوص پس از این روند جدید توسط چند کشور عربی خلیج فارس برای به رسمیت شناختن اسرائیل به سرعت در حال بدتر شدن است.

وی افزود: “منطقی است که ریاض دوست دارد دهلی نو را که روابط فزاینده ای با اسرائیل دارد ، نزدیک کند.”



[ad_2]