رئیس جمهور الجزایر برای انجام بازرسی ها ، درمان با COVID-19 را به حالت تعلیق درآورد الجزایر

[ad_1]

رئیس جمهور عبدالمجید تبونو پس از آزمایش مثبت ویروس کرونا در اواخر اکتبر به آلمان منتقل شد.

دفتر وی گفت ، عبدالمجید تبونو ، رئیس جمهور الجزایر ، درمان COVID-19 را به پایان رسانده و آزمایشات پزشکی دیگری را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

در بیانیه روز یکشنبه آمده است: “تیم پزشکی همراه وی تأیید می کنند که رئیس جمهور پروتکل درمانی توصیه شده را پس از نتیجه گیری با COVID-19 دنبال کرده است و در حال حاضر تحت معاینات پزشکی قرار دارد.”

طبق بیانیه ریاست جمهوری ، این بیانیه به دستور تبون برای “آگاه سازی مردم در مورد پیشرفت سلامتی وی” صادر شده است.

ماه گذشته ، تبونو به بیمارستان نظامی الجزایر اعزام شد و سپس با پرواز ویژه در تاریخ 28 اکتبر به آلمان منتقل شد. در ابتدا ، دفتر وی دلیل این انتقال را توضیح نداد ، اما یک هفته بعد تایید کرد که وی ویروس کرونا دارد.

قبل از بستری شدن در بیمارستان ، چندین مقام ارشد در اطرافیان رئیس جمهور علائم COVID-19 را پیدا کردند و تبونو در جایی قرار گرفت که دولت آن را “بازداشت پیشگیرانه داوطلبانه” خواند.

تا به امروز ، الجزایر 2،139 مورد مرگ ناشی از ویروس و بیش از 66،000 عفونت گزارش کرده است.

یکشنبه گذشته ، ریاست جمهوری گفت که تبون “در حال تکمیل درمان خود است … و سلامتی او دائما در حال بهبود است”.

برخی روزنامه های نزدیک به مقامات هفته گذشته “بازگشت اخیر” او به الجزایر را گزارش کرده بودند.

بیماری تیبون به این معنی است که وی برای همه پرسی 1 نوامبر در مورد قانون اساسی اصلاح شده با هدف دفن یک جنبش اعتراضی گسترده و تقویت رئیس جمهور که دسامبر گذشته برای ثبت نام کم مشارکت انتخاب شد ، از کشور خارج شده است.

همه پرسی قانون اساسی که با دو سوم آرا به تصویب رسید ، طبق آمار رسمی ، میزان مشارکت در انتخابات به سطوح جدید کاهش یافت و تنها 23.7٪ از رای دهندگان ثبت نام شده رای دادند.

برای بسیاری از الجزایری ها و رسانه های محلی ، معالجه طبونه در آلمان یادآور عدم حضور رئیس جمهور سابق عبدالعزیز بوتفلیکا است که در اوایل سال 2013 دچار سکته مغزی شد و نزدیک به سه ماه در خارج از کشور بستری بود.

بوتفلیکا که از نظر جسمی بسیار ضعیف شده بود ، پس از بازگشت ، علی رغم عواقب بزرگ ، همچنان در قدرت باقی ماند و بندرت محل زندگی پزشکی خود را ترک کرد.

وی در سال 2014 مجدداً انتخاب شد ، اما تصمیم وی برای دستیابی به دوره پنجم در سال 2019 جنبش اعتراضی بی سابقه ای را برانگیخت که منجر به استعفا در آوریل سال گذشته شد.



[ad_2]