رئیس جمهور – بایدن کار خود را در مورد برنامه های حاکمیتی تقسیم شده در ایالات متحده آغاز می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، جو بایدن دموکرات و مشاوران وی روز یکشنبه برای تأکید بر بحران ویروس کرونا در این کشور تلاش کردند ، در حالی که قصد بایدن را برای غلبه بر شکاف های شکاف یافته سیاسی در آمریکا تأیید کردند.

دونالد ترامپ ، جمهوریخواه ، اولین رئیس جمهور فعلی که پس از 28 سال نامزد انتخاب مجدد خود را از دست داد ، همچنان ادامه داشت که مبارزات انتخاباتی وی با نبردهای مشروع علیه نتیجه ادامه دارد ، استعفا داد.

با به تصویر کشیدن نبرد سختی که بایدن پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه با همکاری نمایندگان ترامپ در پیش دارد ، بهترین جمهوری خواهان کنگره در روز یکشنبه هنوز معاون رئیس جمهور سابق را به عنوان برنده تشخیص نداده بودند.

کیت بدینگ فیلد ، معاون مدیر کمپین بایدن ، روز یکشنبه به NBC گفت: “کار بلافاصله آغاز می شود.”

بدینگ فیلد گفت که بایدن قصد دارد روز دوشنبه گروه ویژه ویروس کرونا را راه اندازی کند تا با برنامه ریزی پیشروی ، تحت هدایت ژنرال جراح سابق ویوک مورتی و دیوید کسلر ، کمیسر غذا و دارو پیشین ، برنامه ریزی کند.

بیش از 237000 آمریکایی در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند و موارد ویروس کرونا در روزهای گذشته به تعداد بی سابقه ای رسیده است. بایدن از پاسخ تقسیم شده ترامپ به همه گیری در قلب مبارزات انتخاباتی خود انتقاد کرد.

بایدن قول داده است که دسترسی به آزمایش ویروس کرونا را بهبود بخشد و برخلاف ترامپ ، به توصیه مقامات برجسته بهداشت عمومی و دانشمندان توجه کند. حدود 10 میلیون آمریکایی اخراج شده در محاصره ویروس کرونا همچنان بیکار مانده و برنامه های کمک فدرال منقضی شده اند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس در ویلمینگتون ، دلاور [Andrew Harnik/Pool via AP Photo]

بایدن و مشاوران او همچنین در انتخاب کارمندان برای خدمت در دولت او پیش خواهند رفت.

مشاور بایدن ، جن پسکی ، خواستار یک رئیس اداره خدمات عمومی منصوب ترامپ شده است که بایدن را به سرعت به عنوان رئیس جمهور منتخب بشناسد ، که این امر باعث آزاد شدن پول برای انتقال و راه اندازی تیم بایدن برای آغاز روند انتقال در آژانس ها می شود.

پسکی در بیانیه ای گفت: “امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریكا به دولت فدرال بستگی دارد كه به سرعت و به سرعت نشان می دهد كه دولت ایالات متحده به خواست مردم آمریكا احترام گذاشته و در انتقال صاف و مسالمت آمیز قدرت مشاركت خواهد كرد.” توییتر.

یک مقام GSA روز یکشنبه گفت که این اقدام هنوز انجام نشده است.

ترامپ هنوز اعتراف نکرده است

برخلاف دیگر نامزدهای شکست خورده ریاست جمهوری آمریکا در گذشته ، ترامپ هیچ امتیازی نداد و با بایدن تماس نگرفت.

ترامپ روز شنبه در حال بازی گلف بود که رسانه های بزرگ پیش بینی کردند که حریف وی برنده شده است. ترامپ با پوشیدن علامت تجاری قرمز خود کلاه بیس بال Make America Great Again ، روز یکشنبه به زمین گلف بازگشت.

وی نظرات خود را در توییتر از طرف مفسران که صحت انتخابات را زیر سوال می برد ، ارسال کرد ، از جمله: “اینها انتخابات سرقت شده بود.” توییتر با اشاره به اینکه “این ادعای تقلب در انتخابات مورد مناقشه است” ، آخرین مورد در یک بستر رسانه های اجتماعی است که پیام های خود را نشان می دهد ، این نظرات را یادداشت کرد.

ترامپ پس از گلف در توییتر نوشت: “از چه زمانی رسانه Lamestream Media تماس می گیرد که چه کسی رئیس جمهور بعدی ما خواهد بود؟”

ترامپ و مشاوران وی هیچ مدرکی در مورد ادعاهای خود در مورد تقلب در انتخابات ارائه نکرده اند. مقامات ایالتی در سراسر کشور گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب قابل توجه وجود ندارد.

رئیس جمهور اسبق جمهوری خواه جورج دبلیو بوش در بیانیه ای گفت که با بایدن صحبت کرده و پیروزی وی را تبریک گفته است.

بوش گفت: “اگرچه اختلافات سیاسی داریم ، اما من می دانم که جو بایدن مرد خوبی است که فرصت هدایت و اتحاد کشورمان را بدست آورده است.” “مردم آمریکا می توانند اطمینان داشته باشند که این انتخابات اساساً عادلانه بوده ، یکپارچگی آنها تأیید خواهد شد و نتیجه آن روشن است.”

بایدن و خانواده اش پس از حضور در کلیسا در ویلمینگتون ، از قبرستان کلیسا دیدن می کنند ، جایی که پسرش Bow و سایر اقوامش دفن شده اند – همانطور که صبح روز سه شنبه انجام داد.

بایدن گفت که وی قصد دارد دستورالعمل های اجرایی را برای لغو ممنوعیت مسافران با اکثریت مسلمان از چند کشور ، پیوستن به توافق نامه بین المللی آب و هوا از توافقنامه پاریس ، لغو خروج ترامپ از سازمان بهداشت جهانی و حمایت از یک برنامه امضا کند. دفاع در برابر اخراج مهاجران “رویاپرداز” که از کودکی به طور غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند.

یکی از مشاوران بایدن گفت که وی قصد دارد این برنامه ها را به زودی پس از روی کار آمدن اجرا کند.

فراخوان دو حزب بودن

بایدن خواستار همکاری بین دو حزب اصلی سیاسی در ایالات متحده شده است ، زیرا در واشنگتن با اختلال در عملکرد سیاسی و بن بست چریکی مواجه است.

سیمون سندرز ، مشاور ارشد بایدن ، به CNN گفت كه “تعدادی از جمهوری خواهان به رئیس جمهور منتخب مراجعه كرده اند” ، اما افزود ، “من اعتقاد ندارم كه كسی در كاخ سفید چنین اقدامی كرده باشد.”

ترامپ ، که از سوی مخالفان به دلیل نقض هنجارهای دموکراتیک در زمان ریاست جمهوری مورد انتقاد قرار گرفت ، پرونده های قضایی زیادی را برای به چالش کشیدن نتایج مطرح کرده است ، اما مقامات دولتی ادعاهای وی را در مورد کلاهبرداری رد کردند. کارشناسان حقوقی می گویند بعید است تلاش های ترامپ به نتیجه برسد.

سناتور میت رامنی ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ، به CNN گفت که او می فهمد چرا ترامپ می خواهد به جنگ ادامه دهد.

“تصور تقلب یا فساد گسترده برای هدف دموکراسی مخرب است. در این مرحله به سادگی هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد. “

رامنی با اشاره به ترامپ افزود: “من ترجیح می دهم دنیا شاهد عزیمت برازنده تری باشد ، اما این فقط طبیعت انسانی نیست.”

جیم کلیبرن ، نماینده کنگره دموکرات ها که تأیید وی توسط بایدن به تأیید نامزدی ریاست جمهوری این حزب کمک کرد ، گفت که کناره گیری ترامپ از نظر وی اهمیتی ندارد.

كلیبرن به سی ان ان گفت: “برای من مهم این است كه آیا حزب جمهوری خواه به ما كمك می كند تا تمامیت این دموكراسی را حفظ كنیم.”

متحدان ترامپ در کنگره از شناختن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب خودداری کرده اند.

کوین مک کارتی ، بهترین جمهوریخواه مجلس نمایندگان ، به فاکس نیوز گفت: “آنچه در مسابقه ریاست جمهوری به آن احتیاج داریم این است که اطمینان حاصل کنیم که هر رأی قانونی شمرده می شود ، همه شمارش ها کامل است و هر چالش قانونی باید وجود داشته باشد. شنیده شدن. آن وقت و فقط در این صورت است که آمریکا تصمیم می گیرد چه کسی در این مسابقه برنده شود. “

فرانسیس رونی ، یکی از نمایندگان کنگره از فلوریدا ، به یکی از اولین جمهوری خواهانی تبدیل شد که پیروزی بایدن را رسماً تصدیق کرد و در توئیتر نوشت: “همه آمریکایی ها برای حمایت از بایدن تازه انتخاب شده باید متحد شوند. کشور ما تنها در صورت موفقیت مدیر جدید موفق خواهد بود. “

کریس کریستی ، فرماندار سابق نیوجرسی و متحد ترامپ ، گفت که رئیس جمهور باید از ادعاهای وی مبنی بر سرقت انتخابات پیروی کند.

کریستی به ABC گفت: “اگر مبنای عدم شناسایی شما این است که تقلب در رای دهندگان صورت گرفته است ، پس ما را نشان دهید.” “ما نمی توانیم بدون مدرک کورکورانه از شما حمایت کنیم.”

مشاوران بایدن به خبرنگاران گفتند كه اگر جمهوری خواهان كنترل سنای آمریكا را حفظ كنند ، برای گرفتن تأیید در سالن نیاز به استخدام بیشتر مقامات كابینه مركز خواه هستند.

کنترل سنا ممکن است به نتیجه چهار مسابقه حل نشده در سنا ، از جمله دو مسابقه در جورجیا ، بستگی داشته باشد که تا مرحله دوم در انتخابات ژانویه مجاز نیست.



[ad_2]