رئیس جمهور سابق فرانسه سارکوزی با دادگاه فساد روبرو است فرانسه

[ad_1]

به همراه وكیل خود ، ساركوزی ، متهم به فساد اداری ، تا 10 سال زندان و حداكثر جریمه نقدی 1 میلیون یورویی در انتظار است.

رئیس جمهور سابق فرانسه ، نیکلاس سارکوزی ، به جرم فساد و گسترش نفوذ در رسوایی شنود تلفنی ، اولین بار برای این سیاستمدار 65 ساله ، که از زمان ترک مقام خود در سال 2012 با تحقیقات قضایی دیگری روبرو است ، متهم است.

سارکوزی متهم به تلاش برای بدست آوردن اطلاعات غیرقانونی از رئیس دادگستری برای تحقیقات درباره او در سال 2014 است.

وی به همراه وکیل خود تیری هرتزوگ 65 ساله و دادستان گیلبرت آزبیر 73 ساله در پاریس محاکمه می شود.

آنها برای 10 سال زندان و حداکثر جریمه نقدی 1 میلیون یورویی (1.2 میلیون دلار) مجازات دارند. آنها هرگونه تخلف را انکار می کنند.

جلسات دادرسی قرار است در تاریخ 10 دسامبر برگزار شود.

سارکوزی و هرتسوگ مظنون هستند که در ازای فاش تحقیقات درباره ادعای بودجه غیرقانونی بودجه غیرقانونی کمپین ریاست جمهوری سال 2007 توسط ثروتمندترین زن فرانسه ، لیلیان بتنکور ، وارث لورآل ، به آزیبرت قول کار در موناکو را دادند.

در سال 2014 ، سارکوزی و هرتسوگ از تلفن های همراه مخفی – که با نام مستعار “Paul Bismuth” ثبت شده بودند ، استفاده کردند تا بتوانند به طور خصوصی صحبت کنند ، از ترس اینکه مکالمات آنها شنود شود.

سارکوزی و هرتسوگ توضیح دادند که آنها تلفن ها را خریداری کرده اند تا از حمله شنود غیرقانونی جلوگیری کنند. با این حال ، قضات تحقیق گمان می کنند که آنها واقعاً می خواستند از شنود محققان جلوگیری کنند.

قضات دریافتند که بحث و گفتگوهای بین سارکوزی و وکیل وی بیانگر آن است که آنها می دانند بازرسان پزشکی قانونی در آن زمان از مکالمات آنها با تلفن های رسمی استفاده می کنند – این دو قاضی “گوش می دهند”.

سارکوزی ادعا می کند که او هرگز برای کمک به آزیبرت که هرگز شغل آن را پیدا نکرد و در سال 2014 بازنشسته شد ، مداخله نکرد.

قضات تحقیق معتقدند به محض پیشنهاد معامله ، حتی اگر قول عمل نکرده جرم باشد.

دادخواست علیه سارکوزی در پرونده بتنکورت منتفی شد.

سارکوزی با اشاره به آزار و اذیت قضایی ، قضات را به نقض امتیاز وکیل موکل با شنود تلفن متهم کرد.

“من نمی خواهم کارهایی که من انجام نداده ام علیه من انجام شود. او در اوایل ماه جاری به BFM گفت: “فرانسوی ها باید بدانند … كه من فرد پوسیده ای نیستم.”

وی گفت كه با روحیه “جنگ” ، با دادگاه روبرو شد.

این اولین بار است که رئیس جمهور سابق در فرانسه به جرم فساد محاکمه می شود.

سلف سارکوزی ، ژاک شیراک ، در سال 2011 به اتهام اختلاس ، نقض اعتماد و تضاد منافع مجرم شناخته شد و به دلیل اقدامات خود در مدت زمان شهردار پاریس قبل از خدمت به عنوان رئیس جمهور پاریس ، به دو سال حبس زندان محکوم شد. 1995 تا 2007.

ادعاهای تأمین مالی غیرقانونی

نام سارکوزی سالها در تحقیقات دیگر دادگاه ظاهر شده است.

ادعاهایی که شامل بودجه غیرقانونی مبارزات انتخاباتی وی توسط معمر قذافی ، دیکتاتور فقید لیبی در سال 2007 است ، تلاش سارکوزی برای بازگشت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 سایه افکنده است.

وی پس از ناکامی در انتخاب توسط حزب محافظه کار خود ، از سیاست فعال کناره گیری کرد.

سارکوزی همچنان محبوب ترین چهره در میان رأی دهندگان راست گرای فرانسه در سال های اخیر بوده است. خاطرات او ، زمان طوفان ، که تابستان امسال منتشر شد ، هفته ها پرفروش بود.

سارکوزی اتهامات اولیه ، از جمله “تأمین مالی غیرقانونی تبلیغات انتخاباتی” در تحقیقات لیبی ، که از سال 2013 ادامه دارد ، دریافت کرده و باعث استراق سمع تلفن های وی شده است.

در اوایل این ماه ، زیاد تاكیدین ، ​​تاجر فرانسوی-لبنانی اظهارات قبلی خود را مبنی بر تحویل چمدان هایی از لیبی كه حاوی 5 میلیون یورو (5.9 میلیون دلار) پول نقد به ساركوزی و كلود گوانت رئیس دفتر سابق وی بود ، پس گرفت.

در عوض ، او به BFM و مجله Paris-Match گفت که “هیچ بودجه لیبی وجود ندارد.”

سارکوزی گفت که حقیقت “بالاخره آشکار شد”.

در همین حال ، رئیس جمهور سابق به همراه 20 نفر دیگر به اتهام تأمین اعتبار غیرقانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود در بهار 2021 با دادگاه جدیدی روبرو خواهد شد.

حزب محافظه کار وی و شرکتی به نام بیگمالیون به استفاده از سیستم فاکتورگیری ویژه برای سرپوش گذاشتن در هزینه های غیر مجاز متهم شده اند.

آنها مظنون به صرف 42.8 میلیون یورو (50.7 میلیون دلار) ، تقریباً دو برابر حداکثر مجاز برای تأمین بودجه کمپین هستند ، که در نهایت یک پیروزی برای رقیب سوسیالیست ، فرانسوا اولاند است.



[ad_2]