رئیس جمهور موقت بورکینافاسو از روسیه به عنوان “همپیمان استراتژیک” استقبال کرد | اخبار القاعده

[ad_1]

ابراهیم ترائوره ​​درباره درگیری در منطقه ساحل صحبت کرده است، اما رد کرده است که مزدوران روسی به دولت او در مبارزه با شورشیان کمک می کنند.

ابراهیم ترائوره، رئیس جمهور موقت بورکینافاسو، روز پنجشنبه گفت که روسیه به یک متحد استراتژیک کلیدی تبدیل شده است، اما حمایت مزدوران روسی از نیروهای بورکینابه در مبارزه با گروه های مسلح مرتبط با القاعده و داعش (داعش) را رد کرد.

روابط اوگادوگو با مسکو در کانون توجه قرار گرفته است زیرا احساسات ضد فرانسوی در بخش هایی از منطقه افزایش می یابد. در ماه فوریه، این کشور غرب آفریقا پس از پایان توافقی که به فرانسه اجازه می داد از سال 2013 با گروه های مسلح در آنجا بجنگد، نیروهای فرانسوی را اخراج کرد.

طی یک مصاحبه تلویزیونی نادر در روز پنجشنبه، از ترائوره ​​در مورد متحدان بین المللی بورکینافاسو در درگیری که طی دهه گذشته هزاران نفر را کشته و حدود 2.5 میلیون نفر را در منطقه ساحل گسترده تر آواره کرده است، سؤال شد.

ترائوره ​​پاسخ داد: خروج ارتش فرانسه به این معنا نیست که فرانسه متحد نیست. اما ما متحدان استراتژیک هم داریم. ما اشکال جدیدی از همکاری داریم. برای مثال روسیه یک متحد استراتژیک است.

او گفت که روسیه تامین کننده اصلی تجهیزات نظامی است و بدون ذکر جزئیات در این زمینه باقی خواهد ماند.

من از همکاری با روسیه راضی هستم. باز است.» او با لباس نظامی و کلاه بر روی یک صندلی مزین نشسته است.

کشورهای غربی نگران نفوذ فزاینده روسیه در ساحل و مناطق اطراف آن هستند. فرانسه سال گذشته نیروهای خود را از مالی خارج کرد، پس از آن که دولت نظامی آنجا همکاری با پیمانکار نظامی روسیه گروه واگنر را برای مبارزه با گروه‌های مسلح آغاز کرد.

فرانسه از سال 2013 در آنجا حضور داشته است، اما ناکامی این کشور در ریشه کن کردن شورشیان، مردم مالی را از استعمارگران سابق خود ناامید کرده است.

از ترائوره ​​خواسته شد تا در مورد گزارش‌هایی مبنی بر حضور نیروهای واگنر در بورکینافاسو اظهارنظر کند.

رئیس جمهور غنا، نانا آکوفو آدو، در ماه دسامبر متهم کرد که همسایه اش مزدوران را استخدام کرده است و بورکینافاسو سفیر غنا را برای اعتراض احضار کرد.

ترائوره ​​گفت: «ارتش ما به تنهایی می جنگد. حضور واگنر برای آسیب رساندن به بورکینا طراحی شده بود تا کشورها با ما همکاری نکنند.

بی‌ثباتی در بورکینافاسو شاهد دو کودتا در سال گذشته توسط ارتش بود که قول داده بود کنترل کشور را دوباره به دست بگیرد، اما تاکنون نتوانسته است حملات را متوقف کند.

ناآرامی ها در این منطقه در مالی همسایه در سال 2012 و زمانی که شورشیان شورش جدایی طلبان طوارق را ربودند آغاز شد. خشونت از آن زمان به بورکینافاسو و نیجر نیز سرایت کرده است و کارشناسان هشدار داده‌اند که می‌تواند کشورهای ساحلی را بی‌ثبات کند.

[ad_2]