رئیس جمهور پرو پس از کشته شدن معترضین با درخواست استعفا روبرو می شود پرو

[ad_1]

پس از برکناری سلف محبوب وی ، هزاران نفر در تظاهرات چند روزه رئیس جمهور مرینو به خیابانها ریختند.

رئیس جمهور موقت پرو ، مانوئل مرینو پس از استعفا نیمی از کابینه جدید خود پس از کشته شدن دو نفر در اعتراضات به دلیل برکناری ناگهانی سلف خود ، تحت فشار فزاینده ای برای استعفا است.

پس از برکناری سلف وی ، مارتین ویسکارا ، که روز دوشنبه به اتهام فساد اخراج شد ، که هزاران نفر در آن به اتهام فساد اخراج شدند ، هزاران نفر در خیابان ها به خیابان آمدند.

لوئیس والدس ، نماینده مجلس ، در بیانیه ای برای کانال N گفت: “من از آقای مرینو می خواهم که از استعفای فوری خود قدردانی کند.”

طبق بیانیه ای در حساب توییتر کنگره ، قانون گذاران در یک جلسه فوق العاده در ساعت 8 صبح (1 بعدازظهر به وقت گرینویچ) دیدار می کنند.

این اولتیماتوم پس از خبر کشته شدن دو معترض در جریان یک راهپیمایی مسالمت آمیز مسالمت آمیز در لیما ، پایتخت ، با سرکوب وحشیانه پلیس با شلیک اسلحه و گاز اشک آور صورت گرفت.

دفتر دادستان می گوید اولین مرگ ، مردی 25 ساله با اصابت گلوله به سر و صورت او کشته شد.

وزارت بهداشت گفت 94 نفر به علت جراحات وارده در اعتراضات در بیمارستان بستری شده اند.

“هرج و مرج و هرج و مرج”

از زمان آغاز اعتراضات در روز سه شنبه ، تاکتیک های پلیس توسط سازمان ملل و گروه های حقوق بشری مانند عفو بین الملل مورد انتقاد قرار گرفته است.

در پی سرکوب پلیس 9 نفر از 18 وزیر کابینه مرینو استعفا داده اند.

نخست وزیر آنترو فلورس-آراوز به خبرنگاران گفت که حذف ویسکارا قانونی است. وی گفت: مرینو قصد ندارد از خواسته های معترضین به استعفا دست بردارد.

فلورس-آراوز گفت: “این یک تغییر قانون اساسی بود.” “ما از مردم می خواهیم درک کنند. ما نمی خواهیم در هرج و مرج و هرج و مرج قرار بگیریم. “

ترجمه: “مرگ دو جوان در مرکز لیما نباید مجازات شود. دفتر دادستان نیروهای سیاسی کشور را به ارائه یک راه حل فوری دموکراتیک فرا می خواند. قوه قضائیه باید عاملان را تحقیق و مجازات کند. “

گاز اشک آور

هزاران نفر در مخالفت با مرینو ، رئیس جمهور پیشین کنگره که روز سه شنبه به عنوان سومین رئیس جمهور پرو در چهار سال گذشته کار خود را آغاز کرد ، روز شنبه به خیابان آمدند.

بیشتر معترضین جوان در شهرهای مختلف برای مخالفت با آنچه کودتای پارلمانی علیه ویسکارا می خوانند جمع شدند.

بزرگترین راهپیمایی در لیما با استفاده از گاز اشک آور شلیک شده از هلی کوپترها برای متفرق کردن معترضانی که تهدید به راهپیمایی به سمت ساختمان کنگره کردند ، هزاران پلیس را به خود جلب کرد.

آنها شعارهایی فریاد زدند و تابلوهایی با عنوان “مرینو ، تو رئیس جمهور من نیستی” و “مرینوستر”.

مقامات شهر لیما روشنایی عمومی در Plaza San Martin را خاموش کردند و جمعیت را در آنجا در تاریکی جمع کردند.

هنگامی که وی روز سه شنبه روی کار آمد ، مرینو گفت که مهلت تعیین شده برای انتخابات عمومی بعدی ، 11 آوریل 2021 را برآورده می کند و در 28 ژوئیه 2021 ، روزی که پایان دوره ویسکارا بود ، از سمت خود کناره گیری می کند.

ویسکارا پس از جانشینی پدرو پابلو کوچینسکی ، بانکدار سابق وال استریت که به دلیل استیضاح استیضاح به اتهام فساد در سال 2018 مجبور به استعفا شد ، مورد حمایت گسترده مردم قرار گرفت.

کنگره روز دوشنبه ویسکارا را به دلیل اتهامات وی مبنی بر واکنش شدید کارآفرینان در زمان فرمانداری منطقه موکگوا در سال 2014 ، مجازات و آزاد کرد ، اتهاماتی که وی رد کرد.

معترضین در اعتراض به تصمیم برکناری ویسکارا با پلیس درگیر شدند [Sebastian Castaneda/Reuters]



[ad_2]