رای گیری در انتخابات عمومی میانمار در جریان است میانمار

[ad_1]

یانگون ، میانمار – آرا general در انتخابات عمومی میانمار باز شد ، این تنها دومین رأی دموکراتیک در جنوب شرقی آسیا از پایان پنج دهه حاکمیت نظامی است و انتظار می رود لیگ ملی دموکراسی (NLD) آنگ سان سوچی در انتخابات مجدد پیروز شود.

رای گیری روز یکشنبه در حالی از سر گرفته می شود که موارد COVID-19 در میانمار آغاز شده است ، که از اواسط ماه اوت بیش از 60،000 عفونت و 1390 مرگ را ثبت کرده است.

احزاب مخالف خواستار تأخیر در انتخابات به دلیل افزایش موارد ویروس کرونا شدند ، اما حاکم NLD و کمیسیون انتخابات اتحادیه اصرار داشتند که به جلو حرکت کنند. رأی دهندگان بزرگسال حق رأی دادن از قبل را داشتند ، در حالی که دولت قول داده بود تجهیزات محافظتی شخصی مناسبی برای پاسخ دهندگان فراهم کند و فاصله اجتماعی را برای هر مرکز رأی گیری تأمین کند.

در شهر اوکالاپای جنوبی در شرق یانگون ، بزرگترین شهر میانمار ، صدها رای دهنده – با ماسک ، سپر و دستکش – سحرگاهان برای رای دادن در مقابل مرکز رای گیری صف کشیدند.

رأی دهندگان در این منطقه بین تت نایینگ سو از NLD و فعال برجسته دموکراسی خواه کو کو گی که از حزب حاکم به دلیل تغییر نکردن قانون اساسی ارتش که 25 درصد کرسی های پارلمان را به ارتش می دهد انتقاد کرد.

آنگ میو ساکن اوکالاپای جنوبی گفت که او به NLD سو کی کی رأی داده است. وی به الجزیره گفت: “او برای حقیقت و کشور ما بسیار قدرتمند است.”

رأی دهندگان برای رای گیری در شهرداری اوکالاپا یانگون جنوبی صف آرایی می کنند [Andrew Nachemson/ Al Jazeera]
آنگ میو ساکن گفت که به NLD و Su Zhi رأی داده است [Andrew Nachemson/ Al Jazeera] (الجزیره)

سو مو تانت ، دانشجوی 23 ساله ، گفت که از رای دادن بسیار هیجان زده است.

“من دوستانی دارم که نمی خواهند رأی دهند ، سیستم سیاسی فعلی را دوست ندارند و نمی خواهند رأی دهند و رأی ندهند. من واقعاً آن را دوست ندارم ، این دموکراسی است که شما می توانید هر آنچه را که می خواهید انتخاب کنید. شما می توانید به طور مستقل رأی دهید ، اما رأی دادن مهم است. “

“اساساً ناکافی”

بیش از 37 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات برای انتخاب اعضای مجلس بالا و پایین انتخابات بودند که دیده بان حقوق بشر آنها را “اساساً ناکافی” توصیف کرد. ماه گذشته ، این گروه مستقر در ایالات متحده ، محروم كردن رای دهندگان از اقلیت قومی روهینگیا ، پیگرد قانونی منتقدان دولت و دسترسی نابرابر احزاب به رسانه های دولتی را محكوم كرد.

همچنین نظرسنجی ها در مناطق اقلیت قومی لغو شد ، در حالی که کمیسیون انتخابات نگرانی های امنیتی را در میان جنگ بین گروه های شورشی قومی و نظامی برطرف کرد. بیشترین آسیب دیده ایالت راخین است ، جایی که ارتش در حال نبرد با ارتش آراکان است ، یک گروه شورشی مردمی که به دنبال خودمختاری بیشتر برای مردم راخین است.

لغو رای ، رای دهندگان را به شدت به نفع NLD در راخین ، کشوری که شاید کمترین محبوبیت را دارد ، متمایل کرد و تحلیلگران هشدار داده اند که درگیری در آنجا می تواند در نتیجه انتخابات تشدید شود.

این ایالت غربی همچنین اقلیت تحت آزار و شکنجه روهینگیایی است که میانمار آن را مهاجران بنگلادش می داند و از ثبت نام برای رای گیری منع شده است. بیش از 730،000 گروه قومی دیگر پس از سرکوب وحشیانه نظامی در سال 2017 از میانمار به بنگلادش گریختند و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه اظهار امیدواری کرد که رای گیری روز یکشنبه امکان بازگشت پناهندگان از طریق امنیت را فراهم کند. و عزت. “

https://www.youtube.com/watch؟v=1cXk0g2etls

گوترش همچنین بار دیگر درخواست خود را برای “آتش بس سراسری برای اجازه دادن به همه در مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19” تکرار کرد و گفت که “همچنان نگران درگیری مسلحانه در بسیاری از مناطق میانمار ، به ویژه افزایش درگیری در ایالت های راخین و چین.

از طرف خود ، سو ژی در آخرین سخنرانی خود در مبارزات انتخاباتی روز پنجشنبه قول داد که در صورت انتخاب مجدد ، دموکراسی را تقویت خواهد کرد.

وی با تأیید شکایات مربوط به سازماندهی رأی ، گفت: “حل این مسائل در قانون مسالمت آمیز مهم است” و از رأی دهندگان خواست که آرامش خود را حفظ کرده و “ثبات” را حفظ کنند.

وی افزود: “ما باید آینده خود را بسازیم.”

تحلیلگران پیروزی آشکار برای NLD را پیش بینی می کنند ، اما فرمانده کل میانمار ، سرلشکر مین آنگ هلینگ ، با انتقاد از “نقض گسترده قوانین و رویه های فرآیند پیش از رای گیری” ، از تکریم نتایج انتخابات روز یکشنبه خودداری کرد.

“در سال 2015 ، در مصاحبه ای از من سال شد. من گفتم اگر کمیسیون اعلام کند که انتخابات آزاد و عادلانه است ، ما به سادگی نتیجه را می پذیریم. اما اکنون ما در شرایطی هستیم که باید مراقب باشیم. “وی روز سه شنبه با اشاره به انتخاباتی که پنج سال پیش NLD را به قدرت رساند ، گفت.

حزب اتحاد برای همبستگی و توسعه (USDP) مورد حمایت نظامی اصلی ترین مخالف NLD در انتخابات روز یکشنبه است.



[ad_2]