رقبای لیبیایی موافقت می کنند تا در دفاع از تأسیسات نفتی به نیروهای خود متصل شوند خاورمیانه

[ad_1]

این توافق به دنبال مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل در برگا با رئیس شرکت ملی نفت انجام شد.

طرفین متخاصم لیبی توافق کرده اند که پس از مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل با رئیس شرکت ملی نفت این کشور (NOC) به نیروهای خود در حمایت از تأسیسات نفتی پیوستند.

این گفتگوها روز دوشنبه در برگا ، بخشی از منطقه ساحلی موسوم به هلال نفت برگزار شد که گمان می رود بیشتر روغن لیبی را در خود دارد.

استفانی ویلیامز ، مسئول مأموریت سازمان ملل در لیبی ، به خبرنگاران در برگا گفت: “امروز ، در این مکان تاریخی ، در این لحظه تاریخی ، ما فرآیندی را برای وحدت امنیت تأسیسات نفتی آغاز کرده ایم.”

تلویزیون لیبی گزارش ال احرار گفت ، مصطفی سانالا ، رئیس NOC گفت که هدف ایجاد نیروی دفاعی جدید متشکل از پرسنل غیرنظامی و نظامی و ارتباط رهبر آن با این شرکت است.

صادرات نفت منبع عمده درآمد ملی لیبی ، کشوری است که از زمان سرنگونی و ترور معمر قذافی ، حاکم دیرینه در سال 2011 در هرج و مرج قرار دارد. از آن زمان به دو اردوگاه رقیب تقسیم شده است که در شرق و غرب کشور مستقر هستند – و که در سالهای اخیر برای دستیابی به قدرت جنگیده اند.

در این سال ، تولید نفت به مدت 9 ماه متوقف شد زیرا نیروهای وفادار به فرمانده نظامی مستقر در شرق ، هلیفا حفتر ، میدان ها و پایانه های نفتی را برای تحت فشار قرار دادن رقبای خود ، دولت توافق نامه ملی (GNA) به رسمیت شناخته شده بین المللی ، بستند. در پایتخت ، طرابلس واقع شده است.

آنها محاصره را در ماه سپتامبر برداشته اند.

در اوایل این ماه ، NOC گفت تولید نفت خام لیبی بیش از یک میلیون بشکه در روز ، همان سطح قبل از آغاز محاصره در ژانویه است.

مکالمات در حال انجام

گفتگوهای روز دوشنبه به عنوان بخشی از بحث های نظامی در حال انجام بین دو کشور برگزار شد.

ویلیامز گفت که دیدار روز دوشنبه براساس آتش بس حاصل شده در ماه گذشته در شهر ژنو سوئیس بود. از آن زمان ، نمایندگان هر دو طرف چندین بار دیدار کرده اند تا در مورد مراحل اجرای آتش بس ، از جمله باز کردن یک مسیر اصلی ساحلی برای عبور از غیرنظامیان ، بحث کنند.

مذاکرات نظامی به موازات مذاکرات اقتصادی و سیاسی صورت می گیرد. ویلیامز گفت ، هر سه تحت حمایت یک کنفرانس بین المللی برگزار شده است که در ماه ژانویه در پایتخت آلمان ، برلین برگزار شد.

وی افزود ، نمایندگان مذاکرات اقتصادی در پیشنهادات مدیریت ثروت نفتی لیبی پیشرفت داشته اند.

شش روز گفتگوی مستقیم در تونس عصر روز یکشنبه به تعویق افتاد و طی آن نمایندگان رقیب توافق کردند که انتخابات ملی در 24 دسامبر 2021 برگزار شود.

گفتگوهای سیاسی قرار است یک هفته دیگر بصورت آنلاین از سر گرفته شود و در مورد سازوکارهای تشکیل دولت جدید برای نظارت بر نظرسنجی ها متمرکز خواهد بود.

ویلیامز گفت که “هیچ نامی در جریان مذاکرات در تونس مورد بحث قرار نگرفت …” ، افزود: “10 سال درگیری در یک هفته حل نمی شود”.

“باید صلاحیت های تکنوکراتیک بیشتری در دولت وجود داشته باشد. آنها باید بدانند که آنها فقط برای مدت کوتاهی در آنجا هستند “. وی در پایان جلسات گفت.

وی افزود: همچنین تصمیمی اتخاذ شده است که زنان حداقل 30 درصد از کابینه بعدی را تشکیل می دهند.



[ad_2]