رقبای لیبی دور دوم مذاکرات دولت موقت را آغاز می کنند خاورمیانه

[ad_1]

بر اساس اعلام سازمان ملل ، دولت انتقالی کشور متأثر از درگیری را به انتخابات دسامبر سال آینده هدایت خواهد کرد.

بر اساس اعلام سازمان ملل ، رقبای لیبی دور دوم مذاکرات پیرامون سازوکاری برای انتخاب دولت انتقالی برای آوردن کشور متضرر از درگیری در دسامبر سال آینده را آغاز کرده اند.

استفانی ویلیامز ، نماینده فعلی سازمان ملل در لیبی ، یک هفته پس از ناموفق بودن دور اول مذاکرات در تونس ، ریاست جلسه آنلاین مجمع گفتگوی سیاسی لیبی را بر عهده گرفت.

با این حال ، مجمع 75 عضوی موافقت کرد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در 24 دسامبر 2021 برگزار شود. همچنین با تعیین کمیسیون حقوقی داوطلبان برای کار بر اساس “قانون اساسی انتخابات” موافقت شد.

این مجمع سیاسی آخرین تلاش برای پایان دادن به هرج و مرجی بود که از زمان سرنگونی در سال 2011 و ترور معمر قذافی ، حاکم دیرینه ، نفت خیز کشور آفریقای شمالی را فراگرفت.

ماموریت سازمان ملل در لیبی هفته گذشته گفت که در حال تحقیق در مورد ادعاهای رشوه به برخی از شرکت کنندگان در مجمع برای رای دادن به نام های خاص برای عضویت در دولت انتقالی است.

این مأموریت نامی از کسی نبرد ، اما قول داد تحریم های بین المللی را علیه هر کسی که مانع گفتگو شود ، وضع کند.

حل و فصل مسالمت آمیز

این همایش در حالی برگزار شد که فشار بین المللی برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز درگیری در لیبی افزایش یافته است. ابتکارات دیپلماتیک قبلی سقوط کرده است.

لیبی بین یک دولت به رسمیت شناخته شده سازمان ملل در پایتخت ، طرابلس و مقامات رقیب مستقر در شرق تقسیم شده است.

تعدادی از شبه نظامیان محلی و همچنین نیروهای منطقه ای و خارجی از هر دو کشور پشتیبانی می کنند.

طرف های متخاصم این کشور با آتش بس میانجیگرانه سازمان ملل ماه گذشته در ژنو موافقت کردند که شامل خروج نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی طی سه ماه بود.

یک ماه پس از امضای توافق نامه آتش بس ، هیچ پیشرفتی در موضوع نیروهای خارجی و مزدوران اعلام نشد.

به گفته کارشناسان سازمان ملل هزاران جنگنده خارجی از جمله روس ها ، سوریه ها ، سودانی ها و کانادایی ها از هر دو طرف به لیبی آورده شده اند.

در حمایت از مأموریت سازمان ملل ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و انگلستان روز دوشنبه تهدید کردند که “بدون اقدام در مورد مشخص کردن” علیه هر کسی که مانع گفتگو با هدف پایان دادن به درگیری است “اقدام” خواهد کرد.

در بیانیه مشترک ، چهار کشور اروپایی از کشورهای لیبی خواستار “اجرای کامل توافق نامه آتش بس” و یافتن “سازوکاری منسجم برای استفاده عادلانه و شفاف از درآمدهای نفتی” شدند.

در ماه سپتامبر ، نیروهای وفادار به خلیفه حفتر ، فرمانده قدمتداران متحد با مقامات در شرق ، از پایان محاصره یک ماهه میادین و پایانه های حیاتی نفت در کشور خبر دادند.



[ad_2]