رقص خود را ادامه دهید: قاضی آمریکایی مهلت TikTok را در میان نبرد با ترامپ تمدید کرد | اخبار چین

[ad_1]

ByteDance Ltd. ، مالک چینی TikTok Inc ، در ماه دسامبر مهلت جدیدی دارد تا اسناد را به عنوان بخشی از دادگاه خود با هدف جلوگیری از فروش اجباری برنامه اشتراک ویدیو توسط دولت ایالات متحده ارائه کند.

دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در واشنگتن روز پنجشنبه 14 و 28 دسامبر را برای ByteDance و دولت ترامپ تعیین کرد تا پیشنهادها و سایر اسناد را در این پرونده ارائه دهند.

روز پنجشنبه ، ByteDance برای اجرای دستور دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای فروش عملیات های ایالات متحده به TikTok ، با ضرب الاجل روبرو شد. در حالی که این شرکت حدود دو ماه پیش به دلیل توافق در مورد فروش بخشی از TikTok به Oracle Corp ، موافقت ضمنی دولت ترامپ را دریافت کرد. و Walmart Inc ، معامله هرگز نهایی نشد. او هفته ها در گمنامی گیر کرده بود و به سرعت تحت الشعاع انتخابات آمریکا قرار گرفت. این تأخیر باعث شد تا TikTok روز سه شنبه برای جلوگیری از فروش اجباری به دادگاه تجدیدنظر متوسل شود.

دستور ترامپ که نیاز به فروش تا تاریخ 12 نوامبر دارد ، اجازه می دهد مهلت 30 روزه تمدید شود ، اما تاریخ های جدید پس از آن دوره می گذرد. به نقل از وال استریت ژورنال ، وزارت بازرگانی روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر فروش تا پایان مهلت مقرر به فروش نرسد ، به دستور خود برای بستن TikTok عمل نمی کند. وکلا و کارمندان TikTok در وزارت دارایی که نظارت بر فروش را انجام می دهد و وزارت تجارت بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

ترامپ ، مبارزه برای TikTok را به عنوان جبهه ای اصلی در جنگ تجاری گسترده تر با چین ، به ویژه در تلاش برای اقدام علیه نفوذ روزافزون صنعت فناوری چین در ایالات متحده ، قرار داده است. ترامپ ابتدا دستور فروش تیک توک را در ماه آگوست صادر کرد و تهدید کرد اگر ByteDance نتواند با یک شرکت آمریکایی به توافق برسد ، این برنامه را ممنوع می کند. از آن زمان ، ممنوعیت پیشنهادی دو بار به تعویق افتاد ، آخرین بار در تاریخ 30 اکتبر ، هنگامی که قاضی پنسیلوانیا در پاسخ به دادخواست گروهی از کاربران TikTok که از طریق این برنامه امرار معاش می کنند ، دستور موقت صادر کرد.

TikTok یکی از محبوب ترین برنامه ها در جهان است – با بیش از 100 میلیون کاربر در ایالات متحده – و همچنین مهمترین سرویس ByteDance در خارج از چین است. این شرکت و سرمایه گذاران آن برای جلوگیری از تحریم بازار ارزشمند سایر برنامه های رسانه های اجتماعی ، مانند Instagram Instagram فیس بوک و Snapchat Snap Inc.

به نظر می رسد که نحوه تنظیم سفارش اولیه مستلزم آن است که فروش توسط ByteDance در مهلت مقرر به پایان برسد – نه فقط یک توافق. اگر آیمن میر ، یکی از شرکای Freshfields Bruckhaus Deringer و معاون سابق وزیر امور امنیت سرمایه گذاری در خزانه داری ، که وی کمیسیون را بررسی کرد ، گفت ، اگر دولت با این شرکت موافقت کند ، می تواند در موعد مقرر اختیار عمل کند. سرمایه گذاری امور خارجه در ایالات متحده

میر گفت: “معمولاً وقتی از Cfius سکوت طولانی می شود ، این بدان معنی است که در مورد مرحله بعدی اتفاق نظر مشخصی در دولت وجود ندارد ، اما این یک مورد غیر عادی است برای مدتی.”

اگر دیگر اجازه تمدید داده نمی شد ، میر گفت که وزارت دادگستری باید به دادگاه مراجعه کند و به دنبال اجرای حکم ابطال باشد.

دستور اجرایی ترامپ در ماه آگوست مجازات روشنی برای عدم فروش در نظر نگرفته است ، اما می گوید “دادستان کل مجاز است همه اقدامات لازم را برای اجرای این دستور انجام دهد.”

کارل توبیاس ، استاد حقوق دانشگاه ریچموند گفت: “ممکن است جریمه شود ، یا می تواند به همان اندازه ممنوعیت باشد که اگر دولت بخواهد تا این حد پیش رود.” “اما دولت هنوز تا نیمه شب 12 نوامبر فرصت دارد که تمدید را صادر کند ، که سناریوی قابل قبولی است.”

این روند فروش در ابتدا به دلیل نگرانی های امنیت ملی آغاز شد. دولت ایالات متحده نگران دسترسی ByteDance به داده های شخصی شهروندان آمریکایی است.

سیفیوس ، کمیسیون وزارت خزانه داری در زمینه مشارکت های خارجی در مشاغل ایالات متحده ، در نامه ای در تاریخ 30 ژوئیه که در دادخواست ByteDance گنجانده شده است ، گفت که نگرانی های امنیتی این کشور هم بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده و هم طبقه بندی نشده است. در این نامه به نقل از یک شرکت تابعه چینی ByteDance در سال 2017 برای ایجاد کمیته حزب کمونیست در ساختار حاکمیت خود اشاره شده و بیان شده است که ByteDance همچنین با دفاتر امنیت عمومی در چین همکاری می کند.

سخنگوی وزارت دارایی در بیانیه ای با استناد به خرید یک برنامه در سال 2017 گفت: “وزارت دارایی همچنان در رفع خطرات امنیت ملی ناشی از خرید Musical.ly توسط ByteDance متمرکز است.” ByteDance با TikTok ادغام می شود. “ما از ByteDance درمورد مراحل مورد نیاز برای دستیابی به این قطعنامه آگاه بودیم.” وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

دستور ترامپ برای فروش TikTok موضع تهاجمی دولت وی در مورد سرمایه گذاری چین در ایالات متحده را برجسته می کند. از سال 1990 تنها هفت مورد خرید خارجی شرکت های آمریکایی توسط رئیس جمهور آمریکا مسدود یا پس گرفته شده است و مسئولیت چهار مورد از آنها بر عهده ترامپ است.

اکنون معامله با TikTok ، که زمانی اولویت دولت بود ، فوری شده است زیرا ترامپ توجه خود را به پیشنهاد خود برای انتخاب مجدد انتخاب کرد و نتیجه رای گیری در 3 نوامبر هفته گذشته را به چالش کشید.



[ad_2]