روزنامه نگار معروف از زیمبابوه برای توییت ها در پشت میله های زندان باقی مانده است زیمبابوه

[ad_1]

هوپول چینونو به اتهام نقض شرایط خود با قرار وثیقه متهم شده است ، و در توییتر درباره نتیجه رسوایی قاچاق دادگاه طلا نوشت.

روزنامه نگار برنده جایزه زیمبابوه ، هاپول چینونو روز جمعه به جرم ممانعت از عدالت متهم و به حبس ابد محکوم شد.

چینونو با نوشتن در توئیتر درباره نتیجه رسوایی قاچاق طلا ، علی رغم ممنوعیت ارسال پست در توییتر ، به نقض شرایط وثیقه خود متهم است.

وی ابتدا در ماه جولای به اتهام تحریک خشونت عمومی پیش از اعتراضات برنامه ریزی شده ضد دولت دستگیر شد ، اما در سپتامبر با قرار وثیقه آزاد شد.

این مرد 49 ساله که روز سه شنبه بار دیگر دستگیر شد ، با اتو و دستبند وارد دادگاه هراره شد و در آنجا متهم به ممانعت از عدالت و تحقیر دادگاه برای توئیت شد.

آخرین دستگیری وی مربوط به دستگیری هنریتا راشویا ، رئیس فدراسیون معدنچیان زیمبابوه در 26 اکتبر در فرودگاه هراره بود ، زمانی که او قصد داشت با شش کیلوگرم طلا در چمدان دستی خود به پرواز به دبی برسد.

چینونو در یک توییت گفت که او با دادستان ها در مورد روشویا صحبت کرده است ، عملی که به گفته دولت “صحت پرونده علیه او و روشویا” را تهدید می کند.

دادستان هراره مارهوانازوو گوفا دستور داد كه چینونو در زندان حداكثر امنیت چیكوروبی نگهداری شود ، جایی كه مجرمان محكوم به مجازات اعدام یا حبس ابد در آن به سر می برند.

تیم حقوقی وی گفتند که پرونده وی نباید توسط دادگاه ویژه مبارزه با فساد مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا این امر پیوند ندارد و گفتند که شرایط جدید بازداشت سلامت مشتری آنها را به خطر می اندازد.

وكالت بئاتریس متتوا در پاسخ به این س “ال ، “چرا او در معرض خطرناك ترین جنایتكاران بخش D نگهداری می شود ، زیرا وی مجرم خطرناك نیست؟”

“چرا او را با آهن و دستبند به دادگاه منتقل می کنند ، اما او همچنان باید در بازداشت باشد؟”

چینونو در ابتدا به دلیل “تحریک خشونت عمومی” پیش از تظاهرات برنامه ریزی شده علیه فساد و وخیم تر شدن سطح زندگی ، که با استقرار شدید پلیس و نیروها خنثی شد ، به مدت 45 روز بازداشت شد.

او که بخاطر روزنامه نگاری تحقیقی خود تحسین شده بود ، به کشف یک رسوایی چند میلیون دلاری مربوط به تأمین منابع ویروس کرونا در ماه مه کمک کرد.

انتظار می رود وی روز دوشنبه ، هنگامی که انتظار می رود برای قرار وثیقه درخواست کند ، به دادگاه بازگردد.



[ad_2]