روسیه قصد دارد پایگاه دریایی خود را در سودان انجام دهد اروپا

[ad_1]

توافقنامه برنامه ریزی شده ، منتشر شده در وب سایت دولت روسیه ، “یک مرکز پشتیبانی تدارکات” را برای راه اندازی در سودان ترسیم می کند.

بر اساس پیش نویس توافق نامه با خارطوم که توسط میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه امضا شده ، روسیه قصد دارد برای تأمین نیروی دریایی خود پایگاه دریایی در ساحل دریای سرخ در سودان ایجاد کند.

این قرارداد برنامه ریزی شده ، که روز چهارشنبه در وب سایت دولت روسیه قرار گرفت ، “یک مرکز پشتیبانی لجستیکی” را برای ایجاد در سودان ترسیم می کند ، جایی که “عملیات تعمیر و تأمین و استراحت اعضای خدمه” می تواند انجام شود.

متن اضافه شده ظرفیت آن به 300 پرسنل نظامی و غیرنظامی و چهار کشتی از جمله کشتی های هسته ای محدود خواهد شد.

این پایگاه طبق مختصات ارائه شده در سند تفصیلی در حومه شمالی بندر سودان قرار خواهد گرفت.

همچنین به روسیه حق حمل و نقل “اسلحه ، مهمات و تجهیزات” لازم برای بهره برداری از پایگاه از طریق بنادر و فرودگاه های سودان داده خواهد شد.

طبق پیش نویس توافق نامه ، این تسهیلات “اهداف حفظ صلح و ثبات در منطقه را برآورده می کند ، محافظتی است و علیه سایر کشورها نیست”.

بر اساس گزارش آژانس دولتی روسیه TASS ، انتظار می رود تدارکات ناوگان روسی مناطق ساحلی ، آبی و پهلوگیری را پوشش دهد.

در این سند آمده است: “طرف سودانی پس از توافق با ارگان مجاز طرف روسی حق استفاده از منطقه پهلوگیری را دارد.”

نفوذ ژئوپلیتیک

انتظار می رود این معامله 25 سال به طول انجامد – تا زمانی که هیچ یک از طرفین مخالف تمدید این قرارداد نباشند. تاکنون مقامات روسی تاریخی برای امضای توافق نامه با خارطوم تعیین نکرده اند.

در سالهای اخیر ، مسکو با تجدید نفوذ ژئوپلیتیکی خود ، توجه خود را به آفریقا معطوف کرده است.

وی سودان را با همکاری هسته ای نظامی و غیرنظامی جذب کرد و در ماه مه سال 2019 توافق نامه ای بین نیروهای مسلح کشورها امضا کرد که باید هفت سال به طول بیانجامد.

در ژانویه سال گذشته ، روسیه اذعان داشت که بحران سیاسی در سودان به اوج خود رسیده است ، و مشاوران نظامی این کشور “برای مدتی” همراه با نیروهای وفادار به دولت حضور داشتند.

رئیس جمهور سابق سودان ، عمر البشیر ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ، هنگام بازدید از روسیه در سال 2017 ، از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خواسته بود تا “کشور خود را در برابر ایالات متحده” محافظت کند.



[ad_2]