روسیه مدعی است 70 مهاجم در حمله برون مرزی در بلگورود کشته شدند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

روسیه اعلام کرد که بیش از 70 مهاجم در عملیات خود برای عقب راندن مهاجمان فرامرزی که از اوکراین وارد منطقه بلگورود این کشور شده بودند و حدود 24 ساعت قبل از عقب نشینی از خاک روسیه با نیروهای روسی جنگیدند، کشته شدند.

روسیه اعلام کرد روز سه‌شنبه هواپیما و توپخانه را برای نابودی گروه‌های مسلحی که در جسورانه‌ترین حمله به خاک روسیه از زمان آغاز تهاجم مسکو به اوکراین در سال گذشته به منطقه مرزی نفوذ کرده‌اند، مستقر کرده است.

مقامات گفتند که 13 نفر بر اثر شلیک توپ و خمپاره در جریان درگیری زخمی شدند و یک زن در جریان تخلیه روز دوشنبه جان باخت. گزارش شده است که دومین غیرنظامی در روستای کوزینکا کشته شده است.

به گفته مقامات روسی، 9 روستای مرزی در جریان درگیری تخلیه شدند.

وی افزود: در مجموع بیش از 70 جنگنده، چهار خودروی زرهی و پنج خودروی وانت منهدم شد. امروز، در [counter-terrorist operation] خبرگزاری دولتی روسیه، ریانووستی روز چهارشنبه گزارش داد که مهاجمان را “گروه خرابکاران و اطلاعاتی اوکراین” خواند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای محلی، حملات هوایی و توپخانه مهاجمان را سرکوب کردند و آنچه از نیرو باقی مانده بود “به داخل خاک اوکراین بازگردانده شد، جایی که آنها همچنان مورد اصابت آتش قرار گرفتند تا زمانی که به طور کامل از بین نرفتند”. .

اعضای دو گروه ضد کرملین، لژیون آزادی روسیه و سپاه داوطلب روسیه (RVC) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند، در حالی که کی یف هرگونه دخالت در این حمله را رد کرد.

گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه گفت: «ما در سرزمین های خارجی جنگ نمی کنیم.

در ویدئویی که ظاهراً توسط “لژیون آزادی روسیه” در روز دوشنبه منتشر شد، یک سخنگوی استتار شده در محاصره مردان مسلح یونیفورم گفت: “روسیه آزاد خواهد شد!” – شعاری که اغلب توسط فعالان مخالف روسی استفاده می شود.

اطلاعات کمی در مورد این دو گروه یا روابط آنها با ارتش اوکراین وجود دارد. RVC در آگوست گذشته تأسیس شد و طبق گزارش‌ها بیشتر از مبارزان روسی راست افراطی ضد پوتین تشکیل شده است که با گروه‌های راست افراطی اوکراینی ارتباط دارند.

یولیا شاپووالوا، روزنامه نگار مستقر در مسکو، به الجزیره گفت که کرملین معتقد است همه مهاجمان “جنگجویان اوکراینی” بودند.

‘همه چیز تحت کنترل است’

بلگورود در جنوب غربی روسیه در حدود 80 کیلومتری (45 مایلی) شمال شهر خارکف در شرق اوکراین است. این منطقه دارای دارایی های نظامی روسیه از جمله انبارهای سوخت و مهمات است. بلگورود در دستور سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش آمادگی برای حملات و بهبود دفاعی گنجانده شد.

بلگورود مانند استان بریانسک و سایر مناطق مرزی همسایه روسیه، شاهد وقوع جنگ های پراکنده در اوکراین بوده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه از بیان تعداد مهاجمان در این حمله یا اظهار نظر در مورد اینکه چرا تلاش‌ها برای سرکوب مهاجمان طولانی شد، خودداری کرد.

فرماندار منطقه بلگورود، ویاچسلاو گلادکوف، گفت که این حمله حومه اطراف گرایورون، شهری در حدود 5 کیلومتری (3 مایلی) مرز را هدف قرار داد.

در این تصویر جزوه منتشر شده در 23 مه 2023، منطقه بلگورود روسیه، نمایی خودروهای آسیب دیده را در جاده‌ای پس از لغو اقدامات ضد تروریستی اعمال شده به دلیل تهاجم مرزی از اوکراین، در شهری که گفته می‌شود در منطقه بلگورود است، نشان می‌دهد. فرماندار ویاچسلاو گلادکوف از طریق تلگرام/دستورالعمل از طریق رویترز توجه ویرایشگران - این تصویر توسط شخص ثالث ارائه شده است.  بدون فروش مجدد  بدون آرشیو.
خودروهای آسیب دیده در جاده‌ای پس از تهاجم مرزی از اوکراین در منطقه بلگورود روسیه، در این تصویر جزوه منتشر شده در 23 مه 2023. [Governor of Russia’s Belgorod Region Vyacheslav Gladkov via Telegram via Reuters]

فرماندار منطقه اواخر روز سه‌شنبه در ویدئویی از ادعاهای مقامات فدرال در سال گذشته مبنی بر اینکه «همه چیز تحت کنترل است» با توجه به تهاجم فرامرزی و حملات قبلی صحت ندارد، شکایت کرد. وی بار دیگر از کرملین خواست تا نیروهای دفاعی خود را در منطقه تقویت کند.

گلادکوف روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود گزارش داد که یک پهپاد بمبی را در جاده ای در بلگورود پرتاب کرده و به یک خودرو آسیب وارد کرده است، اما بر اساس گزارش های اولیه، در این حمله به کسی آسیب نرسیده است.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از کانال تلگرامی استانداری روسیه گزارش داد که یک تیم بمب افکن روسیه و کارکنان اورژانس در محل حمله حضور داشتند. به گزارش تاس، فرماندار در نشریه جداگانه ای اعلام کرد که یک پهپاد بر فراز بلگورود سرنگون شده است، اما مشخص نیست که آیا این پهپاد مسئول حمله در جاده بوده است یا اینکه پهپاد دیگری بوده است.

نمایی یک خودروی زرهی رها شده را پس از برداشته شدن تدابیر ضد تروریستی به دلیل تهاجم فرامرزی از اوکراین، در منطقه‌ای پرجمعیت در منطقه بلگورود نشان می‌دهد، در این تصویر جزوه منتشر شده در 23 مه 2023 آقای فرماندار منطقه بلگورود روسیه ویاچسلاو گلادکوف از طریق تلگرام/دستورالعمل از طریق رویترز توجه ویراستاران - این تصویر توسط شخص ثالث ارائه شده است.  بدون فروش مجدد  بدون آرشیو.
خسارات جاده ای ناشی از گلوله باران آشکار به دنبال تهاجم فرامرزی از اوکراین در منطقه بلگورود روسیه در 23 مه 2023. [Governor of Russia’s Belgorod Region Vyacheslav Gladkov via Telegram via Reuters]

پورتال خبری روسی RBC به نقل از منابع ناشناس در وزارت کشور منطقه و پلیس منطقه ای روسیه اعلام کرد که در جریان تهاجم مرزی، Graivoron مورد گلوله باران شدید قرار گرفت که حدود ساعت 5 صبح روز دوشنبه ادامه داشت. RBC به نقل از همان منابع گفت: سپس تانک ها به سمت ایست بازرسی مرزی Graivoron شلیک کردند، در حالی که روستای همسایه Kozinka مورد شلیک خمپاره و راکت قرار گرفت.

RBC گفت که نیروی مهاجم متشکل از 10 خودروی زرهی و تعداد نامشخصی سرباز است.

گلادکوف همچنین گفت که آتش سوزی از سمت مرز اوکراین روز سه شنبه به منطقه Borisovka، در حدود 20 کیلومتری (20 مایلی) شمال شرقی Graivoron اصابت کرد. وی بدون اشاره به جزئیات این حادثه گفت: گزارشی از تلفات جانی در دست نیست.

حمله به بلگورود روسیه پیش از حمله گسترده اوکراینی انجام می شود و روسیه صدها کیلومتر خط مقدم را با موانع تانک، سنگرها و نیروها تقویت می کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه از نیروهای اوکراینی در خط مقدم در منطقه دونتسک شرقی بازدید کرد، جایی که نیروهای روسیه تلاش‌های خود را برای تصرف قلمرو متمرکز کرده‌اند.

زلنسکی با اعلام ایجاد تفنگداران دریایی اوکراین گفت: تفنگداران دریایی اوکراین هر روز در میدان نبرد ثابت می‌کنند که نیروی قدرتمندی هستند که دشمن را نابود می‌کنند، سرزمین اوکراین را آزاد می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط سخت‌ترین وظایف را انجام می‌دهند.

[ad_2]