روسیه پیش از تعطیلات مهم، حملات هوایی علیه اوکراین را آغاز کرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

روسیه در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد ایمنی نیروگاه هسته ای Zaporizhia، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، ده ها موشک و پهپاد را به سمت کیف و سایر شهرهای اوکراین شلیک کرده است.

آخرین حمله هوایی در حالی انجام می شود که مسکو خود را برای جشن گرفتن روز پیروزی آماده می کند، جشن بزرگ روسیه که سالگرد شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است و معمولاً شامل رژه نظامی در میدان سرخ می شود.

مقامات شهری اعلام کردند که دست کم پنج نفر در حملات هوایی بامداد روز دوشنبه به پایتخت زخمی شدند، زیرا موشک های روسی انباری پر از مواد غذایی اودسا را ​​در آتش سوخت. انفجار در چندین منطقه دیگر اوکراین گزارش شده است.

به گفته ژنرال ارشد اوکراین مسئول دفاع از شهر، روسیه همچنین گلوله باران باخموت ویران شده را تشدید کرده است، زیرا امیدوار است تا قبل از تعطیلات 9 مه دستاوردهایی به دست آورد. باخموت که زمانی به عنوان یک شهر معدن نمک شناخته می شد، توسط روس ها به عنوان یک هدف کلیدی برای تامین امنیت پیشروی خود در شرق تلقی می شد.

شاهدان به رویترز گفتند که صدای انفجارهای متعددی را در کیف شنیده‌اند، زیرا مقامات محلی گفته‌اند سیستم‌های دفاع هوایی حملات را دفع کردند.

شهردار ویتالی کلیچکو در کانال پیام تلگرامی خود گفت که سه نفر در انفجارها در منطقه سولومیانسکی کیف زخمی شدند و دو نفر دیگر بر اثر سقوط آوار هواپیمای بدون سرنشین در منطقه سویاتوشین، هر دو در غرب مرکز پایتخت زخمی شدند.

اداره نظامی کیف گفت که در منطقه مرکزی شهر شوچنکو، به نظر می رسد که بقایای هواپیماهای بدون سرنشین به یک ساختمان دو طبقه برخورد کرده و باعث خسارت شده و همچنین بر روی باند فرودگاه ژولیانی، یکی از دو فرودگاه مسافربری در پایتخت اوکراین فرود آمده است.

سرگئی براتچوک، سخنگوی اداره نظامی اودسا، در کانال تلگرامی خود عکس هایی از یک ساختمان بزرگ که به طور کامل در شعله های آتش سوخته بود، منتشر کرد، از جمله به گفته او حمله روسیه به یک انبار.

پس از اینکه هشدارهای حمله هوایی برای ساعت ها در حدود دو سوم اوکراین به صدا درآمد، همچنین گزارش های رسانه ای از صداهای انفجار در منطقه خرسون جنوبی و در منطقه زاپوروژیه در جنوب شرقی، جایی که مجتمع هسته ای زاپوروژیه در آن قرار دارد، منتشر شد.

ساکنان کیف، آوار هواپیمای بدون سرنشینی را که در محله آنها سقوط کرده است، بررسی می کنند.  آنها ژاکت و ژاکت پوشیده اند و با گوشی خود از آنچه از پهپاد باقی مانده است عکس می گیرند.
طبق گزارش‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین در برخی از مناطق کیف سقوط کردند زیرا سامانه‌های پدافند هوایی آنها را سرنگون کردند [Oleksandr Khomenko/Reuters]

فرماندار منطقه که از سوی مسکو منصوب شده است دستور تخلیه غیرنظامیان از جمله از انرودار، شهری که اکثر کارگران کارخانه در آن زندگی می کنند، صادر کرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ماه‌ها تلاش کرده است تا مقامات روسیه و اوکراین را متقاعد کند تا یک منطقه حائل در اطراف نیروگاه ایجاد کنند تا خطر فاجعه کاهش یابد. نیروگاه های هسته ای برای راه اندازی سیستم های خنک کننده و جلوگیری از ذوب شدن به برق ثابت نیاز دارند و نیروگاه زاپوروژیه از زمان شروع جنگ شش بار خاموش شده است.

یگنی بالتسکی، فرماندار منصوب شده توسط روسیه در منطقه، روز یکشنبه گفت که بیش از 1500 نفر از دو شهر نامشخص در این منطقه تخلیه شده اند. او روز جمعه به غیرنظامیان دستور داد تا 18 منطقه تحت اشغال روسیه از جمله انرودار را ترک کنند. ستاد کل اوکراین تایید کرد که تخلیه Enerhodar در حال انجام است.

نیروهای مسکو بلافاصله پس از حمله به اوکراین در سال گذشته، این نیروگاه را تصرف کردند، اما مقامات اوکراینی در طول اشغال، گاهی تحت فشار شدید، به کار این تاسیسات ادامه دادند.

در دو هفته گذشته، حملات علیه اهداف تحت کنترل روسیه، به ویژه در کریمه، که مسکو در سال 2014 به آن حمله و آن را ضمیمه کرد، افزایش یافته است.

اوکراین، بدون تایید هیچ نقشی در این حملات، می‌گوید که تخریب زیرساخت‌های دشمن آماده‌سازی برای حمله زمینی مورد انتظارش است.

روسیه در 24 فوریه 2022 تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد و آن را یک “عملیات نظامی ویژه” برای محافظت از روسیه در برابر ادعای “نئونازی ها” در اوکراین خواند.

کی یف و متحدانش می گویند این تهاجم یک حمله غیرقابل تحریک به یک کشور مستقل بود.

در نتیجه جنگ هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر مجبور به فرار شده اند.

[ad_2]