رومانیایی ها در میان شیوع ویروس کرونا در نظرسنجی های پارلمانی رای می دهند رومانی

[ad_1]

انتخاباتی که انتظار می رود لیبرال های طرفدار اروپایی در آن پیروز شوند با اقدامات امنیتی COVID-19 برگزار می شود.

رومانیایی ها در انتخابات پارلمانی رأی می دهند و لیبرال های حاکم اروپایی طرفدار ، علیرغم انتقاد از رفتارشان با بیماری همه گیر ویروس کرونا ، تمایل به پیروزی دارند.

مراکز رای دهی روز یکشنبه ساعت 7:00 (05:00 به وقت گرینویچ) افتتاح شد و قرار است در ساعت 21:00 (19:00 به وقت گرینویچ) تعطیل شود که رسانه های محلی نظرسنجی را منتشر کنند.

اولین نتایج رسمی اواخر یکشنبه شب انتظار می رود.

مقامات انتخابات تدابیر ایمنی شناخته شده قبلی را بر روی ویروس ها برای فاصله اجتماعی ، ماسک و ضد عفونی کننده دست برای رأی دادن اعمال کردند.

در منطقه ای که اخیراً پوپولیست ها و ناسیونالیست ها خود را مستقر کرده اند ، نخست وزیر لیبرال ، لودوویچ اوربان قول داده است که یکی از فقیرترین کشورها را در اتحادیه اروپا مدرنیزه کند و آن را در یک مسیر “طرفدار اروپا” نگه دارد.

اوربان طی یک سال گذشته دولت اقلیت را اداره کرده است.

نظرسنجی اخیر منتشر شده توسط م Instituteسسه IMAS نشان داد که حزب ملی لیبرال (PNL) 28 درصد آرا را به دست آورده است ، 23 درصد بیشتر از حزب سوسیال دموکرات (PSD) مخالف اصلی.

انتظار می رود اتحادیه USR-Plus که به تازگی تاسیس شده است ، با راستای افزایش نفوذ خود در سیاست های رومانی ، 18 درصد برنده شود.

انتظار می رود که ویروس و سرخوردگی گسترده سیاسی بر میزان مشارکت مردم تأثیر بگذارد که انتظار نمی رود بیش از 40٪ باشد.

داوطلبان تابلوهایی را روی حصار یک مرکز رأی گیری در بخارست نصب کردند [Robert Ghement/EPA]

رئیس جمهور از لیبرال ها حمایت می کند

لیبرالها از این مزیت برخوردار هستند که توسط رئیس جمهور کلاوس یوهانس حمایت می شوند ، وی انتقاداتی را مبنی بر اینکه به احترام به قانون اساسی خود با مبارزات انتخاباتی برای PNL احترام نمی گذارد ، رد کرده است.

روز جمعه ، آخرین روز مبارزات انتخاباتی ، او حمله جدیدی را علیه PSD آغاز کرد و گفت امیدوار است که “رومانی سرانجام از کسانی جدا شود که سعی داشتند آن را از مسیر اروپا و دموکراتیک خود خارج کنند”.

حزب چپگرای PSD جانشین حزب کمونیست سابق است و از 30 سال گذشته بر سیاست رومانی تسلط داشته است.

وی در انتخابات قبلی در سال 2016 یک پیروزی چشمگیر بدست آورد ، اما سالهای قدرت وی با اعتراضات گسترده ضد فساد و اختلاف با بروکسل در مورد اصلاحات قضایی بحث برانگیز همراه بود.

با اتهامات فساد علیه رهبر سابق Liviu Dragnea ، PSD بیشتر تضعیف شد ، PSD با رای اعتماد در اواخر سال 2019 از قدرت برکنار شد و اکنون در تلاش است تا پس بگیرد.

مقامات انتخابات اقدامات ایمنی شناخته شده قبلی را برای ویروس ها برای فاصله اجتماعی ، ماسک زدن و ضدعفونی کننده دست برای رای دادن اعمال می کنند [Robert Ghement/EPA]

اوربان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فرانسه گفت: “سهم در انتخابات بسیار زیاد است.”

وی گفت: “مشارکت بالا برای رومانی برای ادامه حرکت در مسیر درست ، یعنی احترام به حقوق اساسی و آزادی ها ، حاکمیت قانون و یکی از اعضای وفادار اتحادیه اروپا و ناتو بسیار مهم است.”

رئیس جدید PSD ، مارسل چولاکو ، که از Dragnea فاصله گرفت ، دولت را به “بی کفایتی” متهم کرد و موفق به کنترل ویروس کرونا نشد.

وی اخیراً در فیس بوک ارسال کرد: “ویروسی واقعی که رومانی با آن روبرو است … PNL است.”

وی با بازتاب شک و تردید PSD در مورد اقدامات ضد ویروس کرونا گفت: “برای جلوگیری از همه گیری ، باید ابتدا از ماندن در قدرت لیبرال ها ، تعطیلی مدارس ، کلیساها و بازارها جلوگیری کنیم.”

دولت فعلی اصرار دارد که قفل دوم کامل روی میز نیست و تاکنون به تلاش برای جلوگیری از تأثیرات موج دوم به محدودیت های شبانه روزی و محدودیت های محلی روی آورده است.

متخصصان اپیدمیولوژی می ترسند که این امر برای جلوگیری از شیوع موارد در هفته های آینده کافی نباشد. بیمارستان های رومانی در حال کار ناکافی و زیرساخت های ضعیف ، در حال حاضر برای مقابله با هجوم بیماران به بخش های مراقبت ویژه تلاش می کنند.



[ad_2]