ریاست جمهوری بایدن چه تاثیری بر ناتو و Brexit خواهد داشت؟ | ایالات متحده

[ad_1]

در حالی که جو بایدن ، دموکرات ، پس از مبارزات جدایی ، دونالد ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری شکست می دهد ، بسیاری از رهبران اروپا امیدوارند که وی انتظار تغییر در سیاست خارجی ایالات متحده را دارد.

ترامپ که هنوز عقب ننشسته و برخی از چالش های حقوقی مربوط به انتخابات را در کشورهای اصلی در میدان جنگ – و قول های بیشتری داده است – در حال گذراندن وقت خود در دفتر و دنبال برنامه به اصطلاح “آمریکای اول” خود است.

او به متحدان آمریكایی توهین كرد و خودكامه ها را ستود. وی روابط امنیتی و تجاری با اتحادیه اروپا را تیره کرد در حالی که اتحادیه اروپا را تهدیدی علیه منافع ایالات متحده معرفی کرد.

به گفته جیووانا دی مایو ، عضو دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن ، بیشتر رهبران اروپایی از احتمال حضور بایدن در کاخ سفید “راحت خواهند شد”.

وی به الجزیره گفت: “گفتگو با ایالات متحده آزادتر و با همکاری بیشتر پیش خواهد رفت”.

بایدن متعهد شده است که اگر تهران نیز به آن پایبند باشد ، بلافاصله به تعدادی از ابتکارات ترامپ که از آنها دست کشیده است ، از جمله توافق نامه تغییر آب و هوا پاریس و توافق هسته ای با ایران ، بپیوندد. وی همچنین قول داد که خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را معکوس کند.

بازسازی ناتو

بایدن در تضاد کامل با ترامپ ، که ناتو را “منسوخ” اعلام کرد ، قول داد این اتحاد را از سال 1949 بازگرداند و گسترش دهد. هنگامی که اواخر سال گذشته از او سوال شد که کدام رهبر خارجی در صورت پیروزی در انتخابات ، نخست تماس می گیرد ، بایدن گفت که جلسه رهبری ناتو برای “روشن کردن اینکه ما برگشتیم”.

بایدن به جای قول کاهش بودجه وزارت دفاع ، همانطور که ترامپ انجام داد ، گفت که هزینه ها می تواند افزایش یابد. “فکر نمیکنم [budget cuts] اجتناب ناپذیر است ، اما ما به اولویت های بودجه نیاز داریم. ” “ما باید در دنیای بسیار مدرنی که به سرعت در حال تغییر است ، بیشتر روی ظرفیت هواپیماهای بدون سرنشین ، سایبر و فناوری اطلاعات تمرکز کنیم.”

جرمی شاپیرو ، مدیر تحقیقات در گفت: وعده ترامپ برای جلب 30 عضو ناتو برای پرداخت “سهم عادلانه” خود – و حداقل 2 درصد از تولید ناخالص داخلی آن تا سال 2024 برای دفاع – احتمالاً با بایدن ادامه خواهد یافت. شورای اروپا در روابط خارجی. شاپیرو گفت ، برخلاف ترامپ ، وی اعضای اتحاد را تهدید نخواهد کرد.

ترامپ گفته است اگر کشورهای ناتو به تعهدات مالی خود عمل نکنند ، به طور خودکار از حمله در امان نمی ماند.

تحلیلگران می گویند ، یكی از اهداف اصلی سیاست خارجی بایدن بازگرداندن اعتماد به رهبری آمریكا است كه طی چهار سال گذشته تضعیف شده است.

یک نظرسنجی مرکز PEW در سپتامبر سال 2020 نشان داد که تعداد کشورهایی که دیدگاه مطلوبی نسبت به ایالات متحده دارند از همان زمان که مرکز بررسی نظر درباره موضوع را تقریباً دو دهه پیش آغاز نکرده است ، کم بوده است. به عنوان مثال آلمان اکنون روابط خود با چین را به اندازه روابط خود با ایالات متحده مهم می داند.

شاپیرو گفت: “اروپا احساس توانایی آمریكا در كنار آن را از دست داده است.”

اما مقامات و تحلیلگران می گویند ریاست جمهوری بایدن به تنهایی چهره آمریکا را به عنوان یك متحد معتبر تغییر نخواهد داد.

کلمنت بن ، وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا ، در ماه اکتبر به گروهی از خبرنگاران گفت: “ما نباید فکر کنیم که اگر رئیس جمهور جدید ایالات متحده وجود دارد ، اوضاع مانند وضعیت قبل از انتخاب رئیس جمهور ترامپ است.”

شبح ترامپیسم همچنان باقی است

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد حاشیه پیروزی بایدن از آنچه بسیاری از نظرسنجی ها نشان می دهد باریک تر است و به منزله رد قطعی ترامپیسم نیست. به گزارش آسوشیتدپرس ، از روز یکشنبه دموکرات ها حدود 50.6 درصد آرا را به دست آورده بودند ، در حالی که ترامپ 47.7 درصد آرا بود.

انتظار می رود با ادامه شمارش آرا در تعدادی از ایالت ها در روزها و هفته های آینده ، درصد ها به نفع بایدن تغییر کند ، اما بعید است که این حاشیه به رقم های بالا و تک رقمی پیش بینی شده در بسیاری از نظرسنجی های ملی برسد. همچنین به نظر می رسد که جمهوریخواهان بسته به نتیجه دو دور دوم در سنای جورجیا ، می توانند بالقوه کنترل سنا را حفظ کنند.

کریستین برزینا ، یکی از اعضای ارشد صندوق مارشال آلمان ، یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن ، گفت: پیروزی نامزد نامزد دموکرات نشان می دهد که “مردم آمریکا ترامپیسم را رد نکرده اند و این برای رهبران اروپا ناامید کننده است”. “آنچه هنوز مشخص نیست این است که آیا بدبینی و سیاست های ضد اروپایی ترامپ با بقیه جمهوری خواهان در سنا باقی خواهد ماند.”

شاپیرو اظهار داشت: حتی با وجود بایدن به عنوان رئیس جمهور ، ایجاد صداهای مناسب ، اروپا احساس خواهد كرد كه ایالات متحده می تواند در چهار سال آینده به نوعی ترامپیسم بازگردد.

دی مایو گفت ، اروپا بیش از هر زمان دیگری به ضرورت “گسترش و تقویت موقعیت بین المللی خود بدون تكیه مداوم به ایالات متحده” واقف است. به راحتی می توان فرض کرد که رهبران اروپایی تلاش خواهند کرد تا “اطمینان حاصل کنند که نهادهای چند جانبه مانند WHO ، حتی بدون قوی ترین عضو ، برای پاسخگویی کار نمی کنند.”

بایدن ، Brexit و تجارت

معامله تجاری با ایالات متحده یکی از ستون های اصلی برنامه “انگلیس جهانی” دولت انگلیس است ، زیرا به پایان دوره انتقال برای خروج کامل از اتحادیه اروپا نزدیک می شود و به دنبال تعمیق روابط بین المللی است.

در حالی که ترامپ ، متحد ایدئولوژیك Brexit ، از احتمال “معامله بزرگ تجاری” با انگلیس تمجید كرد ، بایدن مخالفت شخصی خود را با Brexit ابراز كرد و قصد داشت از منافع ایرلند دفاع كند.

این نگرانی وجود دارد که قانون جدید Brexit توسط انگلستان در ماه سپتامبر توافق نامه جمعه خوب 1998 را به خطر بیندازد ، که به طور عمده دهه ها درگیری سیاسی و فرقه ای در ایرلند شمالی پایان یافت و ایالات متحده ضامن آن است.

این نامزد دموکرات – که گفت ریشه های ایرلندی او کل زندگی “او را شکل داده است” و کشوری را نمایندگی می کند که 10 درصد از جمعیت آمریکایی ایرلندی-آمریکایی شناخته می شوند – هشدار داد که هرگونه معامله تجاری “باید به انطباق با توافق مصلوب بستگی داشته باشد”. جمعه و جلوگیری از بازگشت یک مرز سخت ”در ایرلند.

توافق تجاری با انگلستان – مذاکراتی که در ماه فوریه آغاز شده است – بعید به نظر می رسد که در اولویت بایدن باشد.

اما تحلیلگران می گویند برای انگلیس چندان مقرون به صرفه نیست. هویت بلاکلی ، استاد اقتصاد در دانشگاه میشیگان گفت ، معامله تجاری با انگلستان بیشتر “خدمات سیاسی” است تا ایالات متحده. وی گفت که این راهی برای نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون است تا نشان دهد که “از Brexit سود کرده است”.

ایالات متحده در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری انگلستان در خارج از اتحادیه اروپا است و وزارت تجارت بین الملل انگلیس در ماه مارس گفت که یک توافق تجاری با ایالات متحده باعث رشد اقتصاد انگلیس فقط 0.16٪ از تولید ناخالص داخلی یا 3.4 خواهد شد. میلیارد پوند انگلیس (4.5 میلیارد دلار) ، 15 سال پس از هر توافق.

اگرچه توافقنامه تجاری ایالات متحده معنای تحول آفرینی برای انگلستان نخواهد داشت ، اما می تواند تأثیر قابل توجهی در برخی صنایع داشته باشد. جنیفر ریویس ، یک شریک تجاری در بیکر مک کنزی ، ماه گذشته نوشت که در زمانی که خودروسازان انگلیسی با محدودیت های بالقوه تجارت در بزرگترین بازار خود روبرو هستند [the EU]”توافق تجاری جاه طلبانه در ایالات متحده این امکان را دارد که برای Brexit غرامت قابل توجهی فراهم کند” ، این صنعت حدود 5 میلیارد پوند درآمد صادراتی کسب می کند.

دی مایو گفت ، دولت بایدن پس از Brexit رفتار خاصی با انگلیس نخواهد کرد ، زیرا “روابط قوی تر با اتحادیه اروپا را دنبال خواهد کرد”.

مشاور عالی کاندیدای حزب دموکرات گفت ، بایدن تلاش خواهد کرد تا “جنگ تجاری مصنوعی” را که ترامپ با اتحادیه اروپا آغاز کرده است ، پایان دهد. در سالهای اخیر ، واشنگتن با وضع تعرفه بر فولاد و آلومینیوم به دلیل اینکه واردات از اروپا با بدتر شدن پایگاه صنعتی آمریکا ، امنیت ملی را تهدید می کند ، مقامات اروپایی را خشمگین کرده است.

“بایدن قطعاً تعرفه های تنبیهی را اعمال نمی کند که از توجیه امنیت استفاده می کنند. او به دنبال تخفیف این تعرفه ها خواهد بود. “

اولویت های داخلی

در حالی که رهبران اروپایی برای داشتن روابط تجاری بهتر و حمایت از امنیت در زمینه های مختلف ، از بازدارندگی سو رفتار روسیه تا مبارزه با تروریسم ، به بایدن متوسل می شوند ، تحلیلگران می گویند اولویت های اصلی دولت بایدن داخلی است.

در مواجهه با اپیدمی COVID-19 که نزدیک به 240،000 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر را به بیکاری سوق داده است ، همراه با ناآرامی های اجتماعی بر سر نابرابری نژادی ، بایدن مجبور به مقابله با شرایط اضطراری خارجی و داخلی است.

وی در اولین سخنرانی مهم سیاست خارجی خود در ژوئیه 2019 به عنوان کاندیدای نامزدی دموکرات ها ، گفت که تقویت نقش آمریکا در جهان به ایالات متحده نیاز دارد تا ابتدا “خانه خود” را تنظیم کند.

وی گفت: سیاست خارجی داخلی سیاست داخلی است و سیاست داخلی سیاست خارجی است.



[ad_2]