“زمان نشان خواهد داد”: رئیس جمهور ایالات متحده ترامپ اشاره به ترک دارد آمریکا و کانادا

[ad_1]

برای اولین بار ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، در مورد چشم انداز انتخابات خود سوال برانگیز است و به خبرنگاران گفت “زمان مشخص خواهد شد” چه کسی کاخ سفید را از 20 ژانویه اشغال کرده است زیرا او پیشرفت زیادی در پرونده های دادگاه نداشته است.

حامیان ترامپ روز شنبه به خیابان ها می آیند تا از ادعاهای بی اساس وی در مورد تقلب در انتخابات حمایت کنند زیرا وی با یک سری چالش های قانونی طولانی مدت برای خنثی کردن پیروزی رئیس جمهور بایدن ، رو به جلو است.

بایدن روز جمعه پیروزی خود را بیشتر تثبیت کرد زیرا ادیسون تحقیق نشان داد که او جورجیا را برنده شده است ، و به او امتیاز نهایی 306 رأی در کالج انتخاباتی ، بیش از 270 مورد لازم برای انتخاب رئیس جمهور ، و بیش از 232 رأی برای ترامپ داد.

306 رأی برابر با آنچه ترامپ در پیروزی 2016 برابر هیلاری کلینتون کسب کرد و سپس آن را یک عقب گرد اعلام کرد.

برای مدت کوتاهی ، به نظر می رسید ترامپ نزدیک است که تصدیق کند که کاخ سفید را در ژانویه طی سخنانی در یک مراسم کاخ سفید ترک خواهد کرد.

“این دولت مسدود نمی کند. امیدوارم ، اوه ، در آینده هر اتفاقی بیفتد – چه کسی می داند دولت چگونه خواهد بود؟ ترامپ در اولین سخنرانی عمومی خود از زمانی که پیش از این بایدن برای پیروزی در انتخابات پیش بینی شده بود ، گفت: “حدس می زنم زمان نشان دهد.”

دستیاران گفتند ، ترامپ با انتخاب نتایج انتخابات ، با مشاوران در مورد ابتکارات و ظواهر رسانه ای احتمالی که وی را قبل از پیشنهاد احتمالی کاخ سفید در سال 2024 در کانون توجه قرار خواهد داد ، گفتگو کرد.

به گفته چندین مشاور ، وی در حال راه اندازی یک کانال تلویزیونی یا یک شرکت رسانه های اجتماعی است تا بتواند با کسانی که احساس خیانت کرده اند رقابت کند و توانایی برقراری ارتباط مستقیم با آمریکایی ها را خفه کند.

در آینده نزدیک ، انتظار می رود ترامپ قبل از دو دوره دوم در 5 ژانویه برای نامزدهای جمهوری خواه در جورجیا تبلیغ کند ، که تعیین می کند کدام حزب سنای ایالات متحده را کنترل می کند.

“سرقت را متوقف کنید”

از زمان پیش بینی پیروزی بایدن در 7 نوامبر ، اعتراضات دیگری نیز علیه ترامپ در این کشور صورت گرفت ، اما این اعتراضات کوچک و با حوادث ناچیزی توسعه یافت.

انتظار می رود در تظاهرات حمایت از ترامپ در واشنگتن و سایر شهرها ترکیبی از حامیان رئیس جمهور ، چهره های راست افراطی و اعضای شبه نظامیان قسم خورده و پسران مغرور در یک تظاهرات عمومی در حمایت از تلاش های وی برای ماندن در قدرت حضور داشته باشند.

برگزارکنندگان نام های مختلفی را به این گردهمایی ها از جمله Million MAGA March ، The March for Trump و Stop the Steal دادند. MAGA مخفف شعار مبارزات انتخاباتی ترامپ است “آمریکا را دوباره بزرگ بساز”. ترامپ در توییتر حمایت خود را اعلام کرد.

برخی از گروه های چپ در حال برنامه ریزی برای ضد تظاهرات در واشنگتن و سایر شهرها هستند.

ترامپ از پذیرش بایدن خودداری کرده و بدون مدرک ادعا می کند که فریب تقلب گسترده در انتخابات را فریب داده است. مسئولان انتخابات هیچ تخلف جدی را گزارش نکردند و چندین مورد از چالش های حقوقی وی در دادگاه ناکام ماند.

روز جمعه ، دادگاه ایالتی میشیگان درخواست طرفداران ترامپ برای جلوگیری از تأیید آرا در دیترویت را رد کرد ، که برای سودن بسیار مفید بود. و وکلای مبارزات انتخاباتی ترامپ پس از به چالش کشیدن رای نهایی در آریزونا ، دادرسی را رد کردند.

در بیانیه دو گروه امنیتی در بیانیه ای که روز پنجشنبه صادر شد ، مقامات امنیتی فدرال انتخابات هیچ مدرکی در مورد حذف ، از دست دادن یا تغییر آرا “یا به هر طریقی خدشه دار شدن” پیدا نکردند. از آژانس امنیت سایبری پیشرو ایالات متحده.

“بار به جلو”

برای پیروزی در دوره دوم ، ترامپ باید دستیار بایدن را حداقل در سه ایالت لغو کند ، اما تاکنون موفق به ارائه شواهدی مبنی بر اینکه می تواند در هر یک از این کشورها شود ، نشده است.

ایالت ها برای تأیید انتخابات خود و انتخاب رأی دهندگان برای کالج انتخاباتی ، که رسماً رئیس جمهور جدید را در 14 دسامبر انتخاب می کند ، از 8 دسامبر مهلت دارند.

امتناع ترامپ از پذیرش شکست ، انتقال رسمی را متوقف کرد. آژانس فدرال که بودجه را برای رئیس جمهور تازه منتخب جدید ، اداره خدمات عمومی آزاد می کند ، هنوز پیروزی بایدن را تصدیق نکرده و از دسترسی وی به فضای دفتر و منابع فدرال محروم شده است.

اما بایدن ، که در انتقال روز شنبه در ایالت زادگاه خود دلاور با مشاوران دیدار خواهد کرد ، روند را با تعیین اولویت های قانونگذاری ، بررسی سیاست های آژانس فدرال و آماده سازی هزاران شغل در دولت جدید ادامه داد.

جن پسکی ، مشاور ارشد تیم انتقالی بایدن ، با تأکید بر اینکه بایدن هنوز برای مقابله با بیماری همه گیر دوباره به “اطلاعات در زمان واقعی” از دولت ترامپ احتیاج دارد ، گفت: “ما با انتقال در حال پیشروی هستیم.” ویروس کرونا و تهدیدهای امنیت ملی.

اگرچه رای ملی تعیین کننده انتخابات نبود ، اما بایدن با بیش از 5.3 میلیون رأی یا 3.4 امتیاز در رده نخست قرار داشت. سهم وی از آرا popular عمومی ، 50.8 درصد ، کمی بیشتر از رای رونالد ریگان در سال 1980 بود ، زمانی که او جیمی کارتر را شکست داد.



[ad_2]