سازمان ملل به اتیوپی هشدار می دهد که غذا برای پناهندگان اریتره در اردوگاه های Tigrei به پایان رسیده است

[ad_1]

سازمان ملل متحد خواستار دسترسی به گرسنگی و سوnut تغذیه یک خطر واقعی برای نزدیک به 100000 پناهنده پناه داده شده در اردوگاه های Tigrei است.

سازمان ملل نگرانی های خود را در مورد تأثیرات جدی کمبود مواد غذایی بر نزدیک به 100000 پناهنده اریتره ای پناه داده شده در منطقه پرتلاطم Tigray اتیوپی ابراز کرده است.

روز چهارشنبه یک ماه از آغاز عملیاتی نظامی ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی علیه نیروهای وفادار به جبهه مردمی برای آزادی تیگر (TPLF) می گذرد ، که منطقه شمالی شش میلیون نفری همسایه اریتره را اداره می کند. ارتباطات و حمل و نقل به Tigrei از آن زمان قطع شده است و سازمان ملل و آژانس های بشردوستانه خواستار دسترسی به مواد غذایی ، دارو و سایر مواد مورد نیاز هستند.

بابر بلوچ سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه در ژنو به خبرنگاران گفت: “نگرانی ها هر ساعت بیشتر می شود.”

“اردوگاه ها دیگر مواد غذایی نخواهند داشت – گرسنگی و سوritionتغذیه را به یک خطر واقعی تبدیل می کنند ، هشداری که ما از ابتدای درگیری نزدیک به یک ماه پیش صادر کرده ایم. ما همچنین نگران گزارش های تأیید نشده در مورد حملات ، آدم ربایی ها و جذب اجباری در اردوگاه های پناهندگان هستیم. “

ابی ، برنده جایزه نوبل صلح سال گذشته ، ایده گفتگو با رهبران فرار TPLF را رد کرد ، اما گفت که آنها حتی پس از اعلام پیروزی دولت در درگیری مرگبار آخر هفته ، به جنگ ادامه دادند.

دولت اتیوپی گفته است که “یک راهرو کمک بشردوستانه” ایجاد و راه اندازی خواهد کرد ، اما سازمان ملل خواستار دسترسی بی طرف و بدون مانع است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که اکنون حدود دو میلیون نفر در Tigrei به کمک نیاز دارند – دو برابر تعداد قبل از جنگ – و حدود یک میلیون نفر نیز آواره شده اند ، از جمله بیش از 45000 اتیوپیایی که به عنوان پناهنده به سودان فرار کرده اند.

گزارش نادر کمیته صلیب سرخ بین المللی در مکل در روز یکشنبه گفت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در Tigrei ، پایتخت ، در حال تلاش برای مراقبت از افراد آسیب دیده در درگیری هستند زیرا تجهیزات پزشکی به طور خطرناک تخلیه می شوند.

‘دردسر بزرگ’

96000 پناهنده اریتره ای که در اردوگاه های اتیوپی نزدیک مرز وطن خود زندگی می کنند ، به ویژه در وضعیت نامطلوبی قرار دارند. مردم اریتره معمولاً برای فرار از خدمت و سرکوب اجباری ، نامحدود و یا جستجوی فرصت های بهتر از کشوری که مدتهاست یکی از منزوی ترین کشورها در جهان است ، ترک می کنند.

هفته گذشته یک اریتره ای ساکن پایتخت اتیوپی ، آدیس آبابا ، به الجزیره گفت که اردوگاه ها در “دردسر بزرگی” به سر می برند.

حتی قبل از درگیری ، مردم در آنجا از خدمات نامناسب و کمبود غذا و برق شکایت داشتند ، که باعث شد بسیاری از پناهندگان در منطقه Tigray برای تلاش برای یافتن کار به شهرها نقل مکان کنند.

در همین حال ، گفته می شود که برخی از پناهندگان اریتره مورد حمله قرار گرفته یا ربوده شده اند.

فیلیپو گراندی ، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل ، در صورت تأیید ، چنین رفتاری با پناهندگان در اردوگاه های مرزی “نقض جدی هنجارهای بین المللی است”.

اریتره تقریباً سکوت می کند زیرا رهبران Tigrei آن را به پیوستن به درگیری به درخواست اتیوپی متهم می کنند ، که دولت ابی آن را رد کرده است.

بلوچ گفت: “برای تقریباً دو دهه ، اتیوپی برای پناهندگان اریتره یک کشور مهمان نواز بوده است ، اما اکنون ما می ترسیم که آنها درگیری داشته باشند.”

“نگرانی شدید ما این است که ما در مورد حملات ، درگیری در نزدیکی اردوگاه ها می شنویم ، در مورد آدم ربایی و جابجایی اجباری می شنویم ، بنابراین برای ما بسیار مهم است که دسترسی داشته باشیم و ببینیم در آنجا چه اتفاقی افتاده است. “



[ad_2]