سبکی غیر قابل تحمل اوباما بودن آمریکا و کانادا

[ad_1]

من یک شخص نامرئی هستم نه ، من به اندازه کسانی که ادگار آلن پو را تعقیب می کردند شبح نیستم … حتی می توانید بگویید من ذهن دارم.

رالف الیسون ، مرد نامرئی (1952)

خواندن خاطرات سیاستمداران گذشته برای سود سریع ، با یادآوری زمان حضورم در دفتر ، دقیقاً یک فنجان چای من نیست. اما قرنطینه مارس سال گذشته در Big Big Apple به هر سگ قدیمی کلاهبرداری جدیدی می آموزد.

کتاب جدید اوباما ، سرزمین موعود ، در حال حاضر یک پدیده اجتماعی است ، حتی برخی معتقدند که این کتاب می تواند به کتابفروشی های آشفته در این دوره های همه گیر کمک کند. این اولین جلدی از دو جلد برنامه ریزی شده است که به همراه خاطرات همسرش “Getting Up” به قیمت 65 میلیون دلار به پنگوئن تصادفی فروخته شده است.

ناشران به وضوح فکر کردند که می توانند با فروش این خاطرات در سراسر جهان بیش از 65 میلیون دلار که به اوباما داده اند ، درآمد کسب کنند و من با خریدن نسخه شخصی خودم در تلاش آنها برای بدست آوردن بازدهی خوب از سرمایه گذاری خود سهم کمتری داشتم. من حتی کتاب را از آمازون سفارش دادم ، و جف بزوس را در این روند کمی غنی تر کردم. اوباما و بزوس تحویل دادند. حجم زیاد 24 ساعت در دست من بود.

الجزیره: اخبار فاکس جهان عرب!

من با کتاب اوباما ، یک فنجان چای آرامبخش ، صفحات آن را مرور کردم. به عکس های براق داخل نگاه کردم ، اعترافات ، مقدمه ، تاری کت پودری و حتی عکس ها را خواندم. سپس شاخص را بالا و پایین کردم.

همه این عناصر به ظاهر ثانویه ، در واقع برای هر کتابی بسیار مهم است ، زیرا آنچه را ژرارد ژنه ، نظریه پرداز ادبیات فرانسه “پاراستک” می نامد ، ماده ای است که متن اصلی را شکل می دهد و نحوه پذیرش و تفسیر آن را شکل می دهد. از عموم مردم

این متن با دقت ساخته شده در این خاطرات 768 صفحه ای ، از جلد جلویی با یک عکس زیبا و پیر از اوباما تا جلد پشتی که نشان می دهد او از پنجره ای در دفتر بیضی شکل به یادبود واشنگتن نگاه می کند ، هاله ای از ریاست جمهوری ماه اوت را در خود تابانده است. وقتی کتاب را به دست می گیرید و به صفحات آن نگاه می کنید ، بلافاصله متوجه می شوید که در حضور فرمانده کل قوا هستید ، همانطور که می گویند ، با لیست ترورهای خودش و یک اسکادران پهپادی برای بارگیری.

این شاخص شاید مهمترین قسمت پاراگراف باشد ، زیرا به خواننده می گوید کدام یک از اسامی و موضوعات بیشترین اهمیت را دارند. بنابراین خودم را در آنجا غرق کردم تا اوباما و اولویت های سردبیران او را درک کنم.

ابتدا به دنبال کلمات فلسطین و فلسطین گشتم. من نمی توانم این کلمات را در فهرست پیدا کنم ، اگرچه چندین بحث در مورد فلسطین در متن اصلی وجود داشت. به عنوان مثال اوباما به ما می گوید که در سال 2009 ، هنگام بازگشت از قاهره ، می خواست به تل آویو برود و در آنجا سخنرانی کرد و خواستار “آغاز جدید” در روابط ایالات متحده و مسلمانان شد. ظاهراً ، اسرائیلی ها درخواست وی را رد کردند زیرا نمی خواستند وی این تصور را ایجاد کند که مسئله فلسطین “محور اصلی” سخنرانی وی در قاهره است یا “درگیری اعراب و اسرائیل دلیل اصلی آشوب در خاورمیانه است”.

اگرچه چنین افشاگری برای درج کلمه فلسطین در فهرست به اندازه کافی مهم تلقی نمی شد ، اما عناصر زیادی تحت اسرائیل و “درگیری” اسرائیل و فلسطین وجود دارد. به نظر می رسد که فقط فلسطینی ها و سرزمین مادری آنها در شاخص اوباما وجود ندارد.

از سر کنجکاوی ، این نشریه الجزیره را نیز در فهرست خاطرات جستجو کردم. در آنجا استناد شده كه بخشی از آنها از امتناع محمود عباس ، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین از شركت در تقلب سیاسی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، شكایت می كند.

اوباما ضمن انتقاد از عباس به دلیل رد وعده اسرائیل مبنی بر “توقف کوتاه مدت ساخت شهرک های غیرقانونی” به عنوان “بی هدف” ، الجزیره را به ترغیب سایر رهبران عرب برای اتخاذ موضع مشابه متهم کرد.

“دیگر رهبران عرب به سرعت انعکاس یافتند [Abbas’] روحیه ، “رئیس جمهور سابق نوشت ،” تا حدی با ویرایش توسط الجزیره ، رسانه تحت کنترل قطر که به منبع خبری غالب منطقه تبدیل شده است ، ایجاد می شود ، و محبوبیت آن را با برافروختن شعله های عصبانیت و کینه در میان اعراب با همان دقت الگوریتمی Fox ایجاد می کند. اخبار بسیار مورد استفاده رای دهندگان محافظه کار سفیدپوست در ایالات متحده است. “

بیا دیگه! فقط وای! صدای انتقادی در سرتاسر جهان عرب و مسلمان به امپریالیسم لیبرال اوباما پایبند نیست و وی آن را با بدترین نتیجه نژادپرستانه در ایالات متحده مقایسه می کند!

سپس کلمه ایران را جستجو کردم. او در آنجا بود ، اگرچه این شاخص تاریخ کودتای CIA-MI6 را در ایران اشتباه گرفت. همانطور که ایندکس می گوید ، سال 1953 بود نه 1951. تصور کنید که ارتش محققان ، ویراستاران ، سخنرانان و پرسنل ریاست جمهوری که به اوباما کمک کردند تا این کتاب را در کنار هم جمع کند ، حتی نمی توانست تاریخی تعیین کننده برای زندگی میلیون ها انسان بدست آورد.

پس از مدتی مرور برخی از ورودی های فهرست ، سرانجام خواندن خود کتاب را شروع کردم.

در پایان ، این کتاب ناامید کننده و متعجب نیست. این همان چیزی است که وجود دارد: مصرف بیش از حد دوستی شیرین لیبرال اوباما ، که برای اطمینان خاطر به میلیون ها طرفدار او بسته بندی شده است. سرزمین موعود زندگینامه ای از بی گناهی ، بهترین نیت ، دشمنان سیاسی ، معضلات غیراخلاقی وی است. اما یک روح نامرئی نیز بر روی این کتاب آویخته شده است ، دونالد ترامپ ، که هنگام نوشتن این صفحات برای از بین بردن میراث اوباما در کاخ سفید تلاش کرد. این کتاب به همان اندازه که برای سال های اوباما ادای احترام است ، برای رئیس جمهور دربی برای سرنگونی ترامپ غرامت است.

عواقب غیراخلاقی ریاست یک مرکزگرا متعصب

اهمیت سرزمین موعود اوباما ، که در این برهه از تاریخ آمریکا منتشر شده ، بیش از تحقیر من نسبت به مارک محیط زیست منافقانه ، صهیونیستی “ملایم تر و مهربان” و “لیبرال” است.

وقتی اوباما را می خوانید ، هر چقدر هم با او مخالف باشید ، از اینکه در حضور یک فرد باسواد ، شخصی که می تواند سه جمله متوالی را کنار هم بگذارد و یک پاراگراف معنادار را تشکیل دهد ، به شما اطمینان می دهد.

این ممکن است برای هیچ کشور متمدن دیگری معنی چندانی نداشته باشد ، اما در آمریکا ، پس از چهار سال ناراحتی در توییت های دونالد ترامپ ، یادآوری خاطرنشان می کند که برخی از روسای جمهور آمریکا هستند که می توانند یک بحث اساسی را مطرح کنند.

اما سرزمین موعود در عین مخالفت ترامپ با اوباما ، نه تنها بی سوادی اولی را تأکید می کند بلکه عدم محکومیت دومی را تأکید می کند.

به نظر می رسد خطوط معروف شعر امضا شده WB Yeats ، The Second Coming ، برای اوباما و ترامپ نوشته شده است:

“بهترینها فاقد هرگونه محکومیت و بدترین هستند
آنها پر از شدت پرشور هستند. “

اگر آرزوهای لیبرال اوباما تنها بخشی از تعصب نژادپرستانه ترامپ بود.

اوباما هیچ اعتقادی ندارد و این حقیقت غم انگیز در هر صفحه و فصل از سرزمین موعود مشهود است.

در این خاطرات ، اوباما چیزی بیش از مستندات دقیق درمورد مرکزگرایی بی معنی خود و عذرخواهی های ضعیف و توضیحات درباره انتخاب های غیراخلاقی و ارتجاعی ناامیدانه ای که به عنوان رئیس جمهور انجام داده ، ارائه می دهد.

اوباما در دوره دو دوره ریاست جمهوری خود یک منطق نظامی کاملاً جدید برای جنگ مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد کرد. نظامی گری کامل پلیس آمریکا نیز زیر نظر او انجام شد. وی به دلیل جنایات بی پروا در سیاست مهاجرتی خود به عنوان “رئیس اخراج کننده” لقب گرفت. ضرب المثل “ممنوعیت مسلمانان” ترامپ در واقع از دوران ریاست جمهوری وی آغاز شد. اما در این خاطرات ، همه این واقعیت ها در هزارتوی بی رویه پیچ و تاب های سخنان رئیس جمهور سابق گم شده است.

این صفحات همچنین حس قطب نمای اخلاقی را از دست می دهند. اوباما برای توجیه و توجیه یک ریاست جمهوری تقریباً کاملاً بی فایده ، موقعیتی را که به منظور قدرت دادن به قدرتمندان پیش از این و ایجاد رنج بیشتر برای افراد بی دفاع ، بهمن کلماتی را به راه می اندازد. اگر او واقعاً مسیحی است ، باید متی 16: 2 را بخاطر بسپارد و از خود س askال کند ، “آیا برای یک انسان چه سودهایی حاصل می شود ، اگر همه دنیا را بدست آورد و روح خود را از دست بدهد؟”

اطمینان نادرست در مواقع خطرناک

بیایید روح از دست رفته اوباما را فراموش کنیم و به زلال بودن نثر او روی آوریم. خاطرات اوباما بیش از هر چیز روایتی صمیمی ، دنج ، تقریباً محبوب و جذاب از سالهای ریاست جمهوری ایالات متحده است. من به وضوح می بینم که چگونه خواندن این داستان پس از چهار سال وحشتناک دونالد ترامپ برای آمریکایی ها آرامش بخش ، آرامش بخش و آرامش بخش است.

او خلع سلاحانه درباره استعفای خود در محیط زندگی و کار جدید خود در کاخ سفید می نویسد. او عاشقانه از “مسن ترین خانه داران” کاخ سفید می نویسد ، که “یک جفت سیاه پوست بزرگ شکم گرد و با شوخ طبع حیله گر و حکمت داشتن مقام اول در تاریخ” بودند.

اوباما هنگامی که از آنها خواست با خانواده اول کمی کمال رسمیت تر رفتار کنند ، آنها در مورد آن چیزی نمی شنوند:

وون گفت: “ما فقط می خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه مانند هر رئیس جمهور دیگری با شما رفتار می شود.” بادی گفت: “درست است.” “ببینید ، شما و بانوی اول واقعاً نمی دانید این برای ما آقای رئیس جمهور چه معنی دارد. وقتی اینجا هستی … سرش را تکان داد. “شما فقط نمی دانید.”

آن لحظات هیجان انگیز نیز در کتاب وجود دارد که تقریباً مطمئن هستید او واقعیت را می داند:

اوباما نوشت: “من اعتراف می كنم كه افرادی وجود دارند كه معتقدند زمان آن رسیده است كه افسانه را از بین ببرند” ، مطالعه مطالعه گذشته آمریكا و حتی نگاهی گذرا به عناوین امروز نشان می دهد كه آرمان های این ملت همیشه در درجه دوم تسخیر و پیروزی بوده اند. انقیاد ، سیستم طبقه نژادی و سرمایه داری غارتگرانه ، و تظاهر به چیز دیگری بودن ، مشارکت در بازی ای است که از ابتدا جعل شده است. “

اکنون می توان این جمله را با صدایی فعال نقل کرد و ساخته شد تا بینش اوباما را در شخصیت خود و شخصیت ملتی که نیمی از او را تحقیر می کنند و نیمی از او را می پرستند ، ایجاد کند. اما افسوس ، او این کار را نمی کند. سیاستمدار شیکاگو هرگز نثر و سیاست خود را برای لحظه ای تنها نمی گذارد.

وی همچنین هنگامی که می گوید ترامپ “اکسیر اضطراب نژادی را” به “میلیون ها آمریکایی ترسیده از سیاه پوستان در کاخ سفید” “انتخاب خود برای ترامپ را بدخوانی می کند.

چه بد خوانی وحشتناکی از انتخاب های خودش و آنچه در پی آن رخ داد! میلیون ها آمریکایی از اقشار مختلف جامعه با شور و شوق دو بار اوباما را انتخاب می کنند. بدون شک ، یک بخش جدی از نژادپرستترین آمریکایی ها وجود دارد که در آن زمان از او متنفر بودند و اکنون از او متنفر هستند و ترامپ به پایین ترین غریزه های آنها پرداخت. اما اوباما از دیدن فساد رقیب ترامپ ، هیلاری کلینتون و مهمتر از همه ، رضایت خاطر خود در فساد کمیته ملی دموکرات به عنوان یک عامل تعیین کننده در موفقیت ترامپ امتناع می ورزد.

کتاب اوباما و اظهارنظرهای حمایتی درباره راه اندازی آن پر از چنین اشتباهات کلیشه ای ، دومی و گاها آشکارا غلط و غیرمعمول است. به عنوان مثال ، اوباما در مصاحبه ای با جفری گلدبرگ از اقیانوس اطلس برای ترویج کتاب خود ، تلویحاً ترامپ را با چنگیز خان (حدود 1158-1227) مقایسه کرد تا به مردم اطمینان دهد که جهان رو به جلو حرکت می کند و ما امروز در یک وضعیت تاریخی هستیم. بهتر از زمانی که ژنرال مغول آنجا بود.

واقعاً – ما هستیم؟ هیچ چیز دیگری بین زمان چنگیز خان و زمان ما اتفاق نیفتاده است؟ نسل کشی بومیان آمریكا ، وحشت برده داری ماوراlantالنهر ، انداختن بمب اتم به ژاپن و كشتارهای وحشیانه میلیون ها یهودی و رومی اروپایی – هیچ كدام مانع بازگشت اوباما به چنگیزخان و بازی های زخمهایش به عنوان نشانه ای از این امر نیست. همه ما بهتر هستیم

این اشتباهات نمادین است. وقتی حجم را بررسی می کنید ، می فهمید که واقعاً در حضور یک “انسان شایسته” هستید که محصول کامل یک فرهنگ سیاسی ناشایست است ، او نمی تواند یک اینچ در مسیر درست حرکت کند.

اوباما با تمام فن بیان و تبحر خود آخرین زندگینامه نویس زندگی یا ریاست جمهوری خود نیست. در کابوس های خاموش و ناامیدی مرگبار آنها ، یک کودک فلسطینی که در غزه به دلیل دریافت سلاح های ارسال شده از اوباما به نتانیاهو رنج می برد ، یا یک کودک گرسنه در یمن با تحمل اثرات زرادخانه های تروریستی که به عربستان سعودی فروخته است ، بسیار زیباتر است. از هر بزرگ می توان حجم رئیس جمهور آمریكا و گروه محققان و ویراستاران وی و میلیون ها دلار حق امتیاز برای فروش توده های مردم مستأصل آمریكا جمع كرد ، امیدی به مخالفت با این امید كه واقعاً “سرزمین موعود” است.

نظرات بیان شده در این مقاله از نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]