سربازان ارتش اسرائیل تلاش می کنند فلسطینی زخمی را بازداشت کنند خاورمیانه

[ad_1]

فیلم های گرفته شده در جریان اعتراض در کرانه باختری اشغال شده نشان می دهد که سربازان اسرائیلی به زور می خواهند یک فلسطینی زخمی را از آمبولانس بیرون بکشند.

سربازان ارتش اسرائیل در تلاشند تا یک زخمی فلسطینی را از آمبولانس هلال احمر فلسطین در کرانه باختری اشغال شده به زور خارج و دستگیر کنند ، تصاویر این حادثه نشان می دهد.

سربازان اسرائیلی درب وسیله نقلیه را باز می کنند و سعی می کنند فلسطینی را که پس از اعتراضات روز سه شنبه علیه سیاست اسرائیل برای تخریب خانه ها در دره اردن زخمی به نظر می رسد ، تحویل بگیرند.

در این تصاویر به نظر می رسد که یک سرباز اسرائیلی در تلاش برای دستیابی به مجروحان یک دستیار را تحت فشار قرار می دهد ، اما مددکار موفق می شود درب آمبولانس را درست قبل از ترک صحنه ببندد.

وزارت بهداشت فلسطین سربازان اسرائیلی را به دلیل ورود به آمبولانس ، دومین حادثه مربوط به پرسنل پزشکی طی چند روز ، محكوم كرد.

وزیر بهداشت فلسطین در بیانیه ای گفت: “نیروهای اشغالگر اسرائیلی به آمبولانس متعلق به جمعیت هلال احمر فلسطین حمله كردند و تلاش كردند كه یكی از مجروحان داخل آن را دستگیر كنند.”

وی گفت: “جهان ویدیویی از سربازان اشغالگر را دیده است که با سلاح به آمبولانس حمله می کنند و می خواهند یکی از زخمی ها را دستگیر کنند.”

روز سه شنبه ، در اثر پراکنده شدن گلوله های لاستیک و گاز اشک آور به سوی معترضین در تلاش برای پراکنده کردن آنها در دره اردن ، 24 فلسطینی زخمی شدند.

طبق اعلام سازمان ملل ، دره اردن حدود 60،000 فلسطینی را در خود جای داده است ، اما نزدیک به 90 درصد از زمین بخشی از منطقه به اصطلاح C است ، سه پنجم کرانه باختری ، که تحت کنترل کامل اسرائیل است.

این مناطق شامل مناطق نظامی بسته و حدود 50 سکونتگاه غیرقانونی یهودیان است که حدود 12000 اسرائیلی در آنها زندگی می کنند.

بازدید از این مناطق و سرزمین های متعلق به فلسطینیان ممنوع است. حفر چاه یا ایجاد هر نوع زیرساخت بدون مجوزهای نظامی که به سختی قابل دسترسی هستند ممنوع است.

به گفته صلح نو ، یک گروه اسکان اسرائیلی ، با استناد به آمار رسمی ، از سال 2009 تا 2016 ، کمتر از 2 درصد از بیش از 3300 درخواست مجوز منطقه C موفقیت آمیز بوده است.

همه چیزهایی که بدون مجوز ساخته شده اند ، از پسوند مسکن گرفته تا چادر ، قلم حیوانات و شبکه های آبیاری ، توسط ارتش اسرائیل در معرض نابودی است.

تقریباً 800 فلسطینی ، از جمله 404 خردسال ، تاکنون سال 2020 خانه خود را از دست داده اند.

در طول سال گذشته ، 677 خانه خود را 387 نفر در سال 2018 و 521 نفر در سال 2017 از دست داده اند.

این منطقه در معرض تهدید الحاق اسرائیل است. برنامه های الحاق رسمی دره اردن طنین بین المللی را در پی داشته است ، کشورهای اروپایی و عربی هشدار داده اند که این امر نقض قوانین بین المللی است و امیدهای دیگر برای راه حل دو کشور را به خطر می اندازد.



[ad_2]