سفر کمتر کاوان به آزادی در کامبوج منطقه آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

تلاش های جهانی به آوردن “تنهاترین فیل جهان” به خانه ای جدید با 600 پاچیدرم دیگر کمک کرده است.

جنگ هشت ساله برای آزادی فیل با شکوه پنج تنی آسیا سرانجام هنگامی پایان یافت که یک هواپیمای ترابری از پاکستان و کامبوج برخاست تا روز دوشنبه آن را رها کند.

خواننده آمریکایی شر – مدافع قدیمی دفاع از کاوان – در فرودگاه شهر سیم ریپ کامبوج روی آسفالت برای استقبال از فیل و ملاقات با دامپزشکان که در سفر طولانی خود با جعبه مخصوص ساخته شده با وزن بیش از 200 کیلوگرم او را همراهی می کردند ، بود. (440 پوند) غذا برای مشغول نگه داشتن او.

سازمان نجات حیوانات چهار پنجه مستقر در وین می گوید که کاوان 36 ساله ، که بیشتر عمر خود را در باغ وحش اسلام آباد بدون همراه داشت ، روز سه شنبه در روز روشن از جعبه خود آزاد می شود پناهگاه با 600 همکار پاهدرمی.

سرانجام ، فیل کاوان از باغ وحش مارگزار در اسلام آباد ، کامبوج منتقل شد. [Courtesy: Four Paws]

کاوان ، هدیه ای از سریلانکا به پاکستان در سال 1985 ، در باغ وحش مارگازار در اسلام آباد به همراه شریک زندگی خود صاحلی ، که در سال 2012 درگذشت ، زندگی می کند.

این باغ وحش در اوقات دشوار فرو ریخت و اوضاع به حدی خراب شد که دادگاهی در پایتخت پاکستان دستور تعطیلی آن را در ماه آگوست صادر کرد.

وضعیت نادر فیل آسیایی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

اوز آوان ، حقوقدانی که بخشی از پروژه جابجایی بود ، گفت: “كاوان به سمبل امید و آزادی صدها فیل اسیر در سراسر جهان تبدیل شده است.”

ماریون لومبارد ، معاون مأموریت Four Laws و افسر توسعه پروژه ، بخشی از تیم بود که کاوان را در سفر خود از اسلام آباد به سیم ریپ همراهی می کرد.

لومبارد تقریباً سه ماه را با امیر خلیل ، رهبر مأموریت Four Paws در اسلام آباد گذراند و برای سفر آماده شد.

وی به الجزیره گفت که برای آزادی فیل از یک محوطه کوچک احساسات خود را با هیجان و خوشحالی آمیخته است ، اما گفت که در عین حال کمی غمگین است.

“من کاملا تحت تأثیر افرادی قرار گرفتم که بسیار سخت برای کااوان جنگیدند. لومبارد گفت: “من هیجان زده هستم که می بینم کاوان فصل دیگری از زندگی خود را آغاز می کند.”

جرثقیل یک جعبه حمل کاوان را در فرودگاه بین المللی اسلام آباد بلند می کند [Saiyna Bashir/Reuters]

وقتی جعبه نقاشی دستی که از سطح شیب دار عبور می کرد ، کاوان با هیاهو و رسانه ای مورد استقبال قرار گرفت.

راهبان هنگام ورود وی به کامبوج با آیین و احوالپرسی از کاوان استقبال کردند.

یک تیم بین المللی در محل حضور داشتند که این سفر را امکان پذیر می کرد ، متشکل از Four Paws، Free the Wild – به رهبری Cher – و اریک مارگولیس ، یک تاجر آمریکایی که در این سفر کمک می کرد.

شر هفته گذشته وارد اسلام آباد شد و با نخست وزیر عمران خان ملاقات کرد تا از وی به خاطر تلاش های دولتش در آزادسازی کااوان تشکر کند.

کاوان ابتدا یک دوره قرنطینه را پشت سر می گذارد و به آهستگی به محفظه ها دسترسی پیدا می کند تا به محیط جدید عادت کند.

با گذشت زمان ، وی در حرم مقدس به سه فیل زن آسیایی معرفی خواهد شد که این یک تلاش کنترل شده برای جلوگیری از تجاوزات هر دو طرف خواهد بود.

لومبارد توضیح داد که چگونه خلیل ارتباط ویژه ای با کاوان ایجاد کرده و این دو برای دوره گذار در سیم ریپ باقی خواهند ماند.

“ما آن را تحویل دادیم و به کجا می رود ، پناهگاه حیات وحش کامبوج تجربه گسترده ای دارد و کارکنان بسیار خوبی آموزش دیده برای کار با فیلها – به خصوص فیلهای بدسرپرست ، آسیب دیده و نجات دهنده”.

خلیل به الجزیره در سیم ریپ گفت که او نگران سلامتی یا انتقال کاوان نیست. وی گفت ، مهمترین چیز این است که او چگونه با دیگر فیلها معاشرت می کند.

“من هرگز با حیوانی مانند كاوان ارتباط برقرار نكرده ام ، و او سرانجام دوستی در من پیدا كرد ، اما با فیلهای دیگر ، او ممكن است دوستان بیشتری داشته باشد كه به همان زبان صحبت می كنند … و از شخصی بخواهید شما را بشنود. گفت خلیل.

“خصوصاً به این دلیل که او سالها بسیار تنها بود. فیل ها خاطرات بسیار خوبی دارند ، او شاهد بسیاری از چیزها بوده است و داستان های عالی برای گفتن دوست دختر جدید خود خواهد داشت. “



[ad_2]