سقوط سهام First Republic پس از گزارش ورشکستگی بدتر شد | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

اگر وام‌دهنده مستقر در سانفرانسیسکو به وام‌دهی برسد، این سومین بانک آمریکایی خواهد بود که از ماه مارس ورشکسته می‌شود.

پس از گزارش CNBC مبنی بر اینکه وام دهنده احتمالاً به سمت دریافت از سوی شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) حرکت می کند، سهام First Republic Bank سقوط کرد و این امر باعث کاهش 75 درصدی ارزش سهام در این هفته شد.

اگر وام‌دهنده مستقر در سانفرانسیسکو به وام‌دهی برسد، این سومین بانک آمریکایی خواهد بود که از ماه مارس ورشکسته می‌شود. First Republic در اوایل این هفته گفت که سپرده‌هایش در سه ماهه اول بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این سهم در روز جمعه بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد و به رکورد 2.99 دلار رسید. معاملات سهام این بانک چندین بار متوقف شد.

در پایین ترین سطح خود، ارزش بازار این بانک نزدیک به 557 میلیون دلار بود که با اوج ارزش گذاری بیش از 40 میلیارد دلار در نوامبر 2021 فاصله زیادی دارد.

طبق گفته ایگور دوشانوفسکی، مدیر عامل شرکت تحلیلی S3 Partners، فروشندگان سهام – سرمایه‌گذارانی که معاملات نزولی ایجاد می‌کنند تا سود حاصل از کاهش قیمت سهام را تضمین کنند – در 30 روز گذشته، شرط‌های خود را علیه بانک 63 میلیون دلار افزایش داده‌اند و به 376 میلیون دلار رسانده‌اند.

گزارش رویترز از یک معامله نجات با میانجیگری دولت برای First Republic باعث شد که سهام آن تا 6.6 درصد در اوایل جلسه افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، FDIC، وزارت خزانه‌داری و فدرال رزرو از جمله ارگان‌های دولتی هستند که نشست‌های خود را با شرکت‌های مالی برای کمک مالی به بانک آغاز کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که مشارکت دولت به آوردن طرف های بیشتری از جمله بانک ها و شرکت های سهامی خاص به میز مذاکره کمک کرد.

مارک هفل، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت جهانی UBS، در یادداشتی گفت: «به نظر می رسد بدترین سناریوی احتمالی ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی جلوگیری شده است.

اما مشکلات در جمهوری اول یادآور این است که مشکلات بیشتر ممکن است.

[ad_2]