سوالات همچنان ادامه دارد زیرا سفر بوشیری به مالاوی روابط آفریقای جنوبی را تهدید می کند مالاوی

[ad_1]

پیامبر خود خوانده و میلیونر جنجالی شپرد بوشیری علی رغم اینکه در آفریقای جنوبی به اتهام کلاهبرداری در قید وثیقه به کشور خود بازگشت ، به کشور خود بازگشت.

بازگشت غافلگیرکننده پیامبر خود خوانده شپرد بوشیری به کشورش مالاوی ، با وجود اینکه به اتهام کلاهبرداری در آفریقای جنوبی تحت وثیقه قرار داشت ، تهدید به ایجاد اختلاف دیپلماتیک بین دو کشور می شود.

بوشیری ، یک مبلغ جنجالی که یک جماعت مسیحی را در آفریقای جنوبی اداره می کند و گمان می رود یک میلیونر باشد ، روز شنبه اعلام کرد که علی رغم دستور ماندن در آفریقای جنوبی ، به مالاوی بازگشته است.

او می گوید که از آزار و اذیت فرار نمی کند و ادعا می کند که آفریقای جنوبی را از ترس جان خود ترک کرده است زیرا “تلاش های واضح و آشکاری برای کشتن خودم ، همسرم و خانواده ام وجود دارد”.

رسانه های آفریقای جنوبی حدس زده اند كه بوشیری ممكن است این هواپیما را با هواپیمای نخست وزیر مالاو ، لازاروس چاكرا ، كه هفته گذشته به آفریقای جنوبی سفر كرده بود ، ترك كرده باشد.

اما روز یکشنبه ، مقامات مالاوی دستی در بازگشت بوشیری را انکار کردند.

وزیر امور خارجه مالاوی ریچارد چیموندو باندا به dpa گفت: “بوشیری هرگز با همراهان ریاست جمهوری سفر نكرده است.”

وی افزود كه مقامات در حال تحقیق برای یافتن چگونگی ورود مبلغ به مالاوی بودند و گفت كه در صورت درخواست رسمی پرتوریا ، مالاوی بوشیری را استرداد می كند.

در آفریقای جنوبی ، پس از اینکه گزارش شد بوشیری با رشوه دادن به مقامات موفق به ترک کشور شده است ، اتحاد دموکراتیک مخالف خواستار تحقیق و تفحص شد.

در همین حال ، فیکیله مبالولا ، وزیر حمل و نقل آفریقای جنوبی در توییتر خود گفت که مقامات “بوشیری را پیدا می کنند” و او را مسئول می دانند.

بوشیری پیروان مومن بسیاری دارد که معتقدند ادعاهایش معجزه کرده است ، مانند شفای افراد مبتلا به ایدز و زنده کردن مردگان.

ثروت وی از طریق کمک های پیروان کلیسای جماعت مسیحیان منور وی در پرتوریا ، پایتخت آفریقای جنوبی حاصل می شود.

وی و همسرش مری ، قبل از دستگیری به اتهام کلاهبرداری و پولشویی به سبک زندگی فاخر معروف بودند.

آنها در اوایل این ماه وثیقه 200 هزار رندی (13000 دلاری) به شرط محدود شدن به استان گوتنگ در آفریقای جنوبی دریافت كردند.



[ad_2]