سوزان کالینز جمهوریخواه در انتخابات مجدد مجلس سنای ایالات متحده در ماین پیروز شد آمریکا و کانادا

[ad_1]

مقامات جمهوری خواه تهدید شده در آیووا ، ماین با چالش هایی روبرو هستند و امیدهای دموکرات ها برای تبدیل سنا را کم رنگ می کنند.

سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز از ماین در سخت ترین مسابقه حرفه ای خود پیروز شد و چالش سخت را به سارا گیدئون دموکرات برگرداند و امیدهای دموکرات ها برای کسب اکثریت سنا را مسدود کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس ، کالینز ، یکی از چهار نامزد رای گیری ، در وهله اول اکثریت آرا را به دست آورد. این بدان معنا بود که در سیستم ماین با انتخابات رتبه بندی شده به دور دیگری از رای گیری نیازی نیست ، و باعث تقویت چشم انداز جمهوری خواهان برای حفظ کنترل سنای آمریکا می شود.

کالینز گفت: “من اولین نفری هستم که ماین سناتورهای خود را برای پیروزی در دوره پنجم انتخاب کرد.”

دموکرات ها شب ناامیدکننده ای در نبرد کنترل سنا داشتند ، اگرچه خیلی زود بود که جمهوریخواهان پس از دفع چندین رقیب برای دفاع از اکثریت خود ، یک دور پیروزی بگیرند.

با این حال ، همچنان که شمارش آرا در چندین ایالت مهم شمارش می شود ، نشانه ها نشان می دهد که حتی اگر جو بایدن ، دموکرات ، برنده ریاست جمهوری شود ، وی مجبور است با یک سنای کاملاً تقسیم شده ایالات متحده همکاری کند ، که احتمالاً هنوز تحت کنترل جمهوریخواهان است.

کالینز 67 ساله یکی از بزرگترین چالشهای زندگی حرفه ای خود را رد کرد تا اینکه توانست گیدئون 48 ساله ، سخنران مشهور مجلس نمایندگان مین را شکست دهد.

گیدئون گفت که برای تأیید مسابقه با کالینز تماس گرفته و پیروزی او را تبریک گفت. کالینز 407254 رأی آورد ، در حالی که گیدئون 338،617 رأی داشت ، 85 درصد نظرسنجی ها گزارش شده است.

کالینز خود را در یک کشور کاملاً مستقل به عنوان یک مرکزگرای دو حزب تبلیغ می کند که مایل است برای انجام کارها با هر دو طرف کار کند.

اما مخالفان وی را به فعال بودن رئیس جمهور دونالد ترامپ متهم کرده اند و دلیل آن را رأی وی برای تأیید قاضی دادگاه عالی برت کاوانو و کاهش مالیات به نفع ثروتمندان عنوان کرده اند.

نتیجه یک شکست برای دموکرات ها بود که امیدوار بودند بتوانند سه تا چهار کرسی را بدست آورند تا کنترل سنا 100 کرسی را بدست آورند. کالینز به عنوان یکی از آسیب پذیرترین جمهوریخواهان دیده می شد.

جمهوری خواهان قبل از انتخابات سنا را با اکثریت 53 با 47 رای کنترل کردند. وضعیت کنونی سنا این است که جمهوری خواهان 48 کرسی و دموکراتها 47 کرسی را به دست آورده اند. اکنون تمرکز بر نتایج پیش بینی شده در میشیگان ، کارولینای شمالی و جورجیا است.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا دوره هفتم خود را در کنتاکی تضمین کرد و امی مک گرات دموکرات را دفع کرد ، اما کنترل وی بر سنا همچنان ادامه دارد. [Timothy D. Easley/AP Photo]

در میشیگان ، با ادامه شمارش آرا ، گری پیترز ، دموکرات ، با نامزدی جمهوری خواه جان جیمز با اختلاف ناچیز عقب است.

در جورجیا ، دیوید پوردو ، جمهوری خواه فعلی ، جان اوسوف ، نامزد دموکرات ها را رهبری می کند.

مسابقه دوم سنا در جورجیا بین سناتور جمهوری خواه کلی لوفلر و رافائل وارنوک نامزد حزب دموکرات در مرحله دوم در هفته اول ژانویه برگزار می شود.

تام تیلیس ، سناتور فعلی جمهوری خواه در ایالت کارولینای شمالی ، با 94 درصد آرا نامزد اصلی حزب دموکرات ، کال کانینگهام است.

تامی توبرویل ، سناتور جمهوری خواه ، در مهمانی یک ساعته خود در مونتگومری ، آلاباما ، در شب انتخابات ، به طرفداران خود توپ فوتبال می اندازد. [Butch Dill/AP Photo]

در سایر مسابقات مهم ، برندگان اعلام می شوند.

تامی توبرویل ، نامزد جمهوری خواه ، داگ جونز دموکرات را در آلاباما انتخاب کرد و جمهوری خواهان از چالش عضو فعلی آیووا ، جانی ارنست ، جان سالم به در بردند.

دموکرات ها در آریزونا با رقیب مارک کلی پیروز شدند ، وی رئیس جمهور جمهوری خواه مارتا ماکسالی را شکست داد. در کلرادو ، فرماندار سابق دموکرات جان هیکنلوپر کوری گاردنر جمهوری خواه فعلی را شکست داد.

در آلاسکا ، دن سالیوان ، رئیس جمهور جمهوری خواه ، ال گروس ، نامزد دموکرات ، با شمارش آرا leading پیشرو است. سالیوان سه شنبه شب ابراز اطمینان کرد که یک برنده ظاهر خواهد شد.

سالیوان به هواداران خود در آنکوریج گفت: “ما در مسیری روشن برای پیروزی عظیم کشور و کشور خود قرار داریم.”

مارک کلی ، نامزد دموکرات های دموکرات در آریزونا برای سنای ایالات متحده ، و خانواده اش در شب انتخابات در توسان ، آریزونا برای طرفدارانشان دست تکان می دهند. [Ross D. Franklin/AP Photo]



[ad_2]