شش نفر در درگیری میان معترضین رقیب در جنوب عراق کشته شدند | خاورمیانه

[ad_1]

خشونت بین اعضای جنبش اعتراضی ضد دولتی اکتبر 2019 و طرفداران رهبر شیعی مقتدا صدر رخ داد.

پزشکان روز شنبه در حالی که سایر شهرها تدابیر امنیتی را اعمال کردند ، به خبرگزاری فرانسه گفتند که شمار کشته شدگان درگیری بین معترضان رقیب در منطقه داغ جنوبی عراق ، ناصریه به شش نفر افزایش یافته است.

روز جمعه خشونت بین اعضای کاهش یافته جنبش اعتراض ضد دولتی اکتبر 2019 و هواداران رهبر پوپولیست شیعه مقتدا صدر رخ داد که وی با نشان دادن نیرو از پیروان خود خواست تا به خیابان ها بیایند.

در جنوب شهر ناصریه ، فعالان ضد دولت ، صدری ها را به تیراندازی به آنها و آتش زدن چادرهایشان در محل اصلی تجمع در میدان حبوبی متهم کردند.

“امروز یک قتل عام دیگر علیه معترضان صلح طلب با استفاده از مهمات زنده روی داد. ما از جنبش صدریست و سید مقتدا می پرسیم [al-Sadr] برای جلوگیری از این مبارزه و متوقف کردن حملات آنها به معترضان صلح طلب “، مهندس معترض ضد دولت ، مهند المنصور گفت.

این درگیری ها تا شب ادامه داشت و پزشکان گزارش دادند که در مجموع شش کشته – پنج نفر از آنها به علت اصابت گلوله – و حداقل 60 زخمی تا صبح شنبه.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت اما صبح شنبه معترضان ضد دولت برای بازسازی اردوگاه خود به میدان بازگشته بودند.

مقامات رئیس پلیس شهر را برکنار کردند ، تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کردند و یک شب ممنوع الخروج در ناصریه اعمال کردند.

شهرهای دیگر نیز اقدامات امنیتی را اعمال کرده اند ، کوت و آمارا در شمال آن محدودیت های ترافیکی را اعمال می کنند.

در اوایل روز جمعه ، هزاران صدری در میدان تحریر در بغداد و سایر استانهای جنوبی گرد هم آمدند تا از رهبر مذهبی با نفوذ پیش از انتخابات ژوئن حمایت کنند.

الصدر ، که رئیس بزرگترین بلوک پارلمان عراق است ، گفت که انتظار دارد جنبش او اکثریت کرسی ها را بدست آورد.

او که از مخالفان دیرینه ایالات متحده است ، با نفوذ ایران در عراق نیز مخالف است.

طرفداران رهبر شیعی عراق مقتدا الصدر به نشانه قدرت سیاسی در میدان تحریر بغداد تظاهرات می کنند ، زیرا انتخابات قانونگذاری برای ژوئن آینده برنامه ریزی شده است. [Ahmad al-Rubaye/AFP]

جنبش اعتراضی ضد دولتی

ناصریه مرکز مهمی برای جنبش اعتراضی بود که در اکتبر 2019 علیه دولتی که توسط معترضین فاسد ، بی کفایت تصور می شود و خواستار همسایگی ایران است ، فوران کرد.

این مکان همچنین یکی از خونین ترین حوادث قیام بود که در 28 نوامبر سال گذشته بیش از سه ده نفر در اثر خشونت اعتراضی جان خود را از دست دادند.

این مرگ خشم عراق را برانگیخت و استعفای نخست وزیر وقت عادل عبدالمهدی را برانگیخت.

اعتراضات ضد دولتی در اکتبر 2019 فوران کرد و چندین ماه به طول انجامید ، صدها هزار عراقی خواستار شغل ، خدمات و برکناری نخبگان حاکم بودند. نزدیک به 500 نفر کشته شدند.

ماه گذشته ، نیروهای امنیتی عراق چادرهایی را در میدان تحریر بغداد پاکسازی کردند که این امر به نمادی از اعتراضات ضد دولتی در شورش های ماهانه سال گذشته تبدیل شده است.

مصطفی القادیمی ، جانشین مهدی ، سعی کرد با معترضان تماس بگیرد و ژوئن 2021 را تاریخ انتخابات زودرس قرار دهد – خواسته اصلی جنبش تحت سلطه جوانان.



[ad_2]