صدها اعتراض در ارمنستان پس از بی توجهی نخست وزیر به مهلت استعفا | اروپا

[ad_1]

مخالفان پاشینیان او را بخاطر آنچه رفتارهای فاجعه بار وی نسبت به درگیری اخیر قره باغ کوهستانی می گویند ، می خواهند.

معترضین مخالف پس از بی توجهی نخست وزیر نیکول پاشینیان به درخواست خروج از توافق آتش بس با آذربایجان ، خیابانهای پایتخت ارمنستان را مسدود کردند تا آغاز یک کارزار اعتراضی را نشان دهند.

با شعار “نیکول ، خائن” و “ارمنستان بدون نیکول” ، صدها خیابان ایروان را پر کردند و پس از بی توجهی پاشینیان به مهلت ناهار مخالفت روز سه شنبه برای ترک ، به درخواست اعتراض مخالفان پاسخ دادند.

پاشینیان که در انقلاب صلح آمیز در ماه مه 2018 به قدرت رسید ، ماه گذشته توافقنامه آتش بس روسیه را برای پایان دادن به درگیری خونین بین آذربایجان و نیروهای ارمنی قومی بر سر منطقه قره باغ و مناطق اطراف آن تصویب کرد.

مخالفان پاشینیان او را بخاطر آنچه می گویند معامله فاجعه بار وی با درگیری شش هفته ای بود که به آذربایجان دستاوردهای سرزمینی داده است ، می خواهند.

پاشینیان مسئولیت نتیجه درگیری را به عهده گرفت ، اما گفت که او اکنون مسئول تأمین امنیت ملی و ایجاد ثبات در جمهوری شوروی سابق با تقریباً سه میلیون نفر است.

ایشان ساگتلیان ، سیاستمدار مخالف فدراسیون انقلابی ارمنستان ، روز سه شنبه پس از پایان مهلت مقرر ، از آغاز نافرمانی مدنی هماهنگ در یک سخنرانی تلویزیونی خبر داد.

“نیکول ، شما به هر حال می روید.” گفت آرام برو.

وی گفت: “از این پس تا ساعت 17:00 ، شهروندان ارمنستان در استفاده از حق خود در اقدامات نافرمانی مسالمت آمیز برای ابراز درخواست و شنیدن آن توجیه می شوند.”

مخالفان گفتند که قصد دارند خیابان های سراسر کشور را مسدود کنند و در صورت لزوم شبکه حمل و نقل ملی را فلج کنند.

رهبر معنوی ارمنستان ، کارکین دوم در بیانیه ای گفت که با پاشینیان ملاقات کرده و وی را به استعفا فراخوانده است.

پاشینیان در مورد اعتراضات روز سه شنبه اظهار نظری نکرد.



[ad_2]