صفر جنگ جهانی: بایدن جان کری را به عنوان نماینده اقلیم ایالات متحده معرفی می کند | آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن از جان كری وزیر امور خارجه پیشین به عنوان فرستاده ویژه اقلیم نام برده است ، نشانه اینكه رئیس جمهور منتخب گرم شدن کره زمین را در قلب سیاست خارجی خود قرار داده است.

در حالی که وزیر امور خارجه در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما ، کری ، 76 ساله ، تغییرات آب و هوا را “مهمترین سلاح کشتار جمعی” خواند. در سفرهای خود از یخچال های طبیعی در گرینلند به جزایر سلیمان ، کری بر همکاری در زمینه مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای تأکید کرد.

کری ، که انتصاب وی نیازی به تأیید سنای ایالات متحده ندارد ، کرسی شورای امنیت ملی (NSC) در کاخ سفید را خواهد داشت ، تیم انتقال بایدن روز دوشنبه گفت ، برای اولین بار عضو این نهاد به آب و هوا اختصاص داده خواهد شد موضوع.

در بیانیه تیم انتقال بایدن آمده است: “این اولین بار است که شورای امنیت ملی یک افسر تغییر اقلیم را منعکس می کند که تعهد رئیس جمهور منتخب را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک مسئله فوری امنیتی ملی نشان می دهد.”

بایدن قول داده است که دوره آب و هوایی را از رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که در علم پایه آب و هوا شک دارد ، معکوس کند. ترامپ ایالات متحده را از توافقنامه آب و هوایی پاریس 2015 حذف و مقررات آب و هوایی و زیست محیطی دوران اوباما را برای تقویت حفاری ، تولید و تولید حذف کرد.

کری با جلب اعتماد جهانیان پس از رد دیپلماسی اقلیمی توسط ترامپ ، با یک کار چالش برانگیز روبرو خواهد شد. در حالی که ترامپ اعلام كرد كه توافق پاریس برای آمریكایی ها بسیار گران است ، چین ، بزرگترین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان ، خود را به عنوان كاتالیزوری برای آب و هوا معرفی كرد و اهداف جدید بلند پروازانه خود را در ماه سپتامبر برای كاهش آلودگی اعلام كرد.

پیش از توافق قابل توجه پاریس ، کری از چین و ایالات متحده ، دومین صادر کننده بزرگ جهان ، خواست تا در مورد انتشار گازهای گلخانه ای توافق کرده و برای یک توافق جهانی تلاش کنند.

کری احتمالاً شروع سریع آن است زیرا بایدن اندکی پس از تصدی مسئولیت بایدن مجدداً به توافق نامه پاریس ملحق شود.

“جمع آوری جهان”

برخلاف ترامپ ، بایدن معتقد است که تغییر اقلیم امنیت ملی را در معرض خطر قرار می دهد زیرا منجر به بی ثباتی منطقه ای می شود و بیش از ارتش آمریکا به مأموریت های بشردوستانه نیاز دارد.

دولت بایدن ، که از 20 ژانویه آغاز به کار می کند ، احتمالاً به کشورها کمک خواهد کرد تا از زغال سنگ ، نفت و گاز طبیعی استفاده کنند ، انرژی های تجدید پذیر و باتری های مدرن تولید کنند و اکوسیستم های ظریف مانند جنگل ها را حفظ کنند. کار نیاز به کری دارد که فراتر از حمایت از اقدامات آب و هوایی سازمان ملل باشد.

پاول بودنار ، ارشد ، گفت: “او به خوبی می داند که وظیفه چند سال آینده نشستن در اتاق های بزرگ مذاکره سازمان ملل متحد ، ایجاد سنگ تمام گذاشتن در کتاب قوانین پاریس نیست ، بلکه برای متحد کردن جهان در اطراف زمینه های اصلی اقدام است.” مدیر انرژی و آب و هوا در زمان اوباما.

کری همچنین با تمرکز بر مسایل آب و هوای داخلی احتمالاً با یکی از همکارانش در کاخ سفید کار خواهد کرد که قرار است به زودی اعلام شود.

اواخر سال گذشته ، کری جنگ جهانی صفر دوم را آغاز کرد ، یک گروه دو حزب از رهبران و مشاهیر جهان برای مبارزه با تغییرات آب و هوا.

یخ شناور در اقیانوس منجمد شمالی در ماه سپتامبر دیده می شود [Natalie Thomas/Reuters]

“حفر کردن”

اوباما روز دوشنبه در انتخاب بایدن به عنوان مقامات اصلی امنیت ملی ابراز اطمینان کرد ، اما گفت که تبدیل ایالات متحده از “ابتدا آمریکا” به نقش سنتی رهبر جهانی پس از رئیس جمهور شدن بایدن در ژانویه زمان می برد.

اوباما در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت: “خساراتی وارد شده است كه حفاری آن مدتی طول می كشد.” “اما شکی نیست که جو افراد مناسبی برای انجام این کار دارد و من اطمینان کامل دارم که آنها قادر به انجام آن خواهند بود.”

رئیس جمهور آینده مشاور قدیمی آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی خواهد کرد. وی همچنین جیک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی خود انتخاب کرد.

انتظار می رود که بایدن جانت یلن را که از طرف اوباما به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی شده بود ، به عنوان اولین زنی که وزیر دارایی می شود انتخاب کند.

کابینه در حال ظهور بایدن با اتکا به سیاستمداران باسابقه با تجربه گسترده و روابط قوی در واشنگتن و پایتخت های جهان ، بازگشت به رویکرد سنتی تر حاکمیت است.

وكیل الخاندرو مایوركاس احتمالاً وزیر امنیت داخلی و لیندا توماس-گرینفیلد سفیر سازمان ملل خواهد بود. Avril Haynes ، معاون سابق CIA ، به عنوان مدیر اطلاعات ملی ، اولین زنی که این پست را به عهده دارد ، معرفی خواهد شد.

توماس گرینفیلد سیاه پوست و مایورکا کوبایی آمریکایی است.

تیم انتقال گفت: “آنها رهبرانی باتجربه و باتجربه هستند که در روز اول آماده ضربه زدن به زمین هستند.”

“این کارمندان بلافاصله کار خود را برای بازسازی م institutionsسسات ما ، تجدید و تصور مجدد رهبری آمریکا برای ایمن نگه داشتن آمریکایی ها در داخل و خارج از کشور و پرداختن به چالش های تعیین کننده زمان ما – از بیماری های عفونی آغاز می کنند. به تروریسم ، گسترش سلاح های هسته ای ، تهدیدات سایبری و تغییرات آب و هوایی. “



[ad_2]