صندوق بین المللی پول در حال تلاش برای اقدام است زیرا بازیابی بخار را از دست می دهد و به COVID-19 می پرد اخبار آسیا

[ad_1]

مدیرعامل صندوق بین المللی پول پیش از نشست G20 هشدار داد ، دستیابی به موفقیت در زمینه واکسن امیدوار کننده است ، اما بهبود اقتصاد جهانی همچنان دشوار است.

بهبود اقتصاد جهانی از شیوع ویروس کرونا در حال از دست دادن است ، اگرچه پیشرفت های واکسن امیدوار کننده است و “راه اقتصادی پیش رو همچنان دشوار و مستعد موانع است” ، مدیرعامل صندوق بین المللی پول پیش از گروه مجازی G20 این هفته هشدار داد. اوج.

کریستالینا جورجیوا ، مدیر عامل صندوق در یک انتشارات IMFBlog نوشت ، دولت ها باید با اقدامات سیاسی قوی و منسجم به عدم اطمینان مداوم در اقتصاد و بهداشت عمومی از بحران COVID-19 پاسخ دهند تا همه گیری برطرف نشود.

اتهام عمیق واضح است: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2020 4.4٪ کاهش می یابد – و در حالی که کشورها “بهبود نسبی و ناهموار” را تجربه می کنند ، رشد در سال آینده در 5.2٪ متوسط ​​خواهد بود.

چشم اندازها برای کشورهای در حال توسعه رو به زوال است و انتظار می رود اثرات COVID-19 تولید ناخالص داخلی جهانی را بیش از 6 درصد کمتر از پیش بینی های پیش از همه گیری برای سال 2021 ترک کند.

جورجیوا خواستار همکاری کشورهای عضو صندوق بین المللی پول در سه اولویت اصلی: پایان دادن به بحران سلامت ویروس کرونا ، کوتاه شدن پل اقتصادی برای بهبود و ایجاد پایه های اقتصادی عادلانه تر و فراگیرتر برای دهه آینده است.

صندوق بین المللی پول یک سازمان 190 کشوری است که بر سیاست های پولی جهانی ، تجارت و کاهش فقر متمرکز است.

دولت ها باید هزینه های عمومی برای درمان ، آزمایش و ردیابی تماس با COVID-19 را افزایش دهند ، محدودیت های تجاری کالاهای پزشکی و خدمات را بردارند و “تلاش های چند جانبه برای تولید ، خرید و توزیع” واکسن ها ، درمان ها و آزمایشات ، به ویژه برای جورجیوا می نویسد: درآمد کم

مدیر عامل صندوق بین المللی پول همچنین از کشورها خواست حمایت مالی خود را از کارگران و مشاغل به شدت آسیب دیده از جمله “حواله های خانگی ، حمایت شغلی و مزایای بیکاری افزایش یافته” تمدید کنند ، که بسیاری از آنها منقضی شده اند یا در حال انقضا هستند. پایان امسال

جورجیوا گفت ، سرمایه گذاری در زیرساخت های مناسب آب و هوا نیز مهم است و افزود كه رویكرد چندجانبه در واقع موجب صرفه جویی در وقت كشورها و افزایش مضاعف تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد شد.

وی گفت ، “رویکرد ناهمگام” تا سال 2025 به کمی کمتر از 1.2 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی جهانی منجر می شود ، در حالی که اگر کشورها با هم کار کنند این میزان 2 درصد است.

جورجیوا نوشت ، پایداری محیط زیست و پشتیبانی از کارگرانی که به دنبال پایان جهانی بحران ویروس کرونا به صنایع جدید منتقل می شوند نیز کلیدی است ، و از رهبران G20 خواست که در اجلاس آخر این هفته چه کسی در میز نیست ، به یاد بیاورند. و قول حمایت خود را برای کمک به کشورهای فقیرتر از طریق بهبود اقتصادی می دهند.

رهبران G20 در 21 نوامبر دیدار خواهند کرد. اما برخلاف سالهای گذشته ، رهبران جهان برای یک عکس بزرگ گروهی کنار هم نخواهند ایستاد. به دلیل همه گیری ، این اجلاس به صورت مجازی و به میزبانی عربستان سعودی برگزار می شود.

برخی از قانونگذاران ایالات متحده و اتحادیه اروپا از كشورهای خود خواسته اند كه حضور خود در این اجلاس را تحریم یا كاهش دهند ، مگر اینکه مقامات سعودی علیه نقض جدی حقوق بشر ، از جمله جنگ در حال وقوع در پادشاهی یمن ، ترور جمال هاشوگی روزنامه نگار سعودی و تعطیلی آن اقدام كنند. فعالان ریاض.



[ad_2]