صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصادی آسیا را در مورد بهبود چین افزایش داد | تجارت و اقتصاد

[ad_1]

صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی اقتصادی خود را برای آسیا در سال جاری افزایش داد زیرا بهبود چین زیربنای رشد است، اما نسبت به خطرات تورم مداوم و نوسانات بازار جهانی ناشی از مشکلات در بخش بانکداری غرب هشدار داد.

صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه گفت، بازگشایی اقتصاد چین برای منطقه کلیدی است، زیرا این گسترش به جای سرمایه‌گذاری بر مصرف و تقاضا در بخش خدمات متمرکز است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای خود گفت: آسیا و اقیانوس آرام در سال 2023 پویاترین مناطق مهم جهان خواهند بود که عمدتاً ناشی از چشم‌اندازهای پررونق چین و هند است.

انتظار می‌رود مانند سایر نقاط جهان، تقاضای داخلی بزرگترین محرک رشد در آسیا در سال 2023 باقی بماند.

صندوق بین المللی پول که پیش بینی خود را از اکتبر 0.3 درصد ارتقاء داد، گفت: انتظار می رود اقتصاد آسیا در سال جاری پس از رشد 3.8 درصدی در سال 2022، 4.6 درصد رشد کند که حدود 70 درصد از رشد جهانی را شامل می شود.

در این گزارش آمده است که چین و هند به ترتیب با رشد 5.2 درصدی و 5.9 درصدی، محرک های کلیدی خواهند بود، اگرچه انتظار می رود رشد در بقیه آسیا در سال جاری به پایین ترین سطح خود برسد.

در نتیجه، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای رشد آسیا در سال آینده 0.2 درصد کاهش داد و به 4.4 درصد رساند و نسبت به خطراتی که چشم‌انداز آن را تهدید می‌کند، مانند تورم بی‌ثبات‌تر از انتظار، کاهش تقاضای جهانی و تأثیر آمریکا و اروپا هشدار داد. استرس بخش بانکی

صندوق بین‌المللی پول گفت: «اگرچه سرایت به منطقه ناشی از استرس در بخش‌های مالی آمریکا و اروپا تاکنون نسبتاً محدود بوده است، آسیا همچنان در برابر سخت‌تر شدن شرایط مالی و تجدید ارزیابی‌های ناگهانی و نامنظم دارایی‌ها آسیب‌پذیر است».

و در حالی که آسیا دارای حفاظ‌های سرمایه و نقدینگی قوی برای دفع شوک‌های بازار است، بخش‌های شرکت‌ها و خانوارهای دارای بدهی سنگین منطقه به‌طور قابل‌توجهی بیشتر در معرض افزایش شدید هزینه‌های استقراض هستند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین از بانک‌های مرکزی آسیا – به استثنای ژاپن و چین – خواست تا سیاست‌های پولی محکمی را برای کاهش تورم که ممکن است به دلیل تقاضای داخلی قوی همچنان سرسختانه باقی بماند، حفظ کنند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: «هزینه‌های ناکامی در رساندن تورم به زیر هدف احتمالاً بیشتر از منافع ناشی از سست نگه داشتن شرایط پولی است.»

او هشدار می‌دهد: «انقباض کافی در کوتاه‌مدت مستلزم تشدید نامتناسبی بیشتر سیاست‌های پولی در آینده برای جلوگیری از تثبیت تورم بالا است و احتمال انقباض بیشتر را بیشتر می‌کند.»

صندوق بین‌المللی پول گفت، در حالی که چین محرک اصلی رشد در منطقه خواهد بود، بخش املاک این کشور همچنان خطری است که سیاست‌گذاران باید برای اطمینان از بهبود یکنواخت بخش به آن رسیدگی کنند.

توماس هلبلینگ، معاون آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، گفت که اقدامات اخیر دولت برای تسهیل کمک‌های مالی به توسعه‌دهندگان تا حد زیادی به نفع توسعه‌دهندگان بزرگ‌تر بوده است و مناطق چین با بازیگران کوچک‌تر و ضعیف‌تر هنوز هیچ نشانه‌ای از بهبودی نشان نمی‌دهند.

هلبلینگ در یک نشست خبری در هنگ کنگ گفت: «اگرچه تلاش‌های دولت بازار را تثبیت کرده است، اما باید فعالانه از بازسازی توسعه‌دهندگان ضعیف‌تر که هنوز در رنج هستند، حمایت کند.

سیاستگذاران در چین در تلاشند تا این بخش را که یک چهارم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می دهد، پس از یک سری مشکلات پیش فرض در میان توسعه دهندگان و کاهش فروش مسکن، تثبیت کنند.

هلبلینگ گفت: «برای مناطقی که بازارهای مسکن ضعیف‌تر دارند، بهبود هنوز رخ داده است. ما برای محدود کردن خطرات احتمالی به اقدامات سیاسی بیشتری نیاز داریم.»

[ad_2]