صنعت خز به دلیل ترس از اینکه گوشت راسو بتواند COVID-19 | را گسترش دهد تحت بررسی است اخبار آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

در حالی که مردم در سراسر جهان از نتایج مرحله نهایی واکسن بالقوه تغییر دهنده بازی COVID-19 از Pfizer و BioNTech استقبال می کنند ، تحول نگران کننده ای در جبهه همه گیر ظهور کرده است – یک نوع جهش یافته ویروس کرونا در مزارع پرورش گوسفند در دانمارک.

مینک به دلیل خز در سراسر جهان ، از جمله ایالات متحده ، دانمارک ، آرژانتین ، چین ، اسپانیا و لهستان پرورش داده می شود و کشته می شود.

دانمارک قبلاً از ترس ایجاد شیوع جدید COVID-19 ، 10 میلیون راسو را کشتار کرده است و وزیر بهداشت انگلستان از کشورها خواسته است که درمورد تهدیدها در مورد پرورش راسوها تجدید نظر کنند (انگلیس قبلاً این عمل را ممنوع کرده است).

فراخوان های تولید راسو های سالم اکنون توسط کشاورزان مورد انتقاد قرار گرفته است – و آنها خواستار درخواست گروه های حمایت از حیوانات برای تعطیل کردن صنعت خز جهانی برای یکبار برای همیشه هستند.

آنچه شما باید بدانید اینجاست.

برای یک ثانیه مکث کنید آیا حیوانات می توانند به COVID-19 مبتلا شوند؟

آره. تاکنون ، COVID-19 ، یک بیماری مربوط به ویروس کرونا ، در تعداد کمی از حیوانات خانگی مانند گربه ها و سگ ها و همچنین شیرها و ببرها در باغ وحش برانکس در شهر نیویورک پیدا شده است. این ماده همچنین در مینک ها یافت می شود که به نظر می رسد به خصوص در ابتلا به ویروس آسیب پذیر هستند.

سمور یا راسو به دلیل خز در تمام دنیا پرورش می یابد [File: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen via Reuters]

مینک فوق العاده زیباست ، اما آنها دقیقاً چه هستند؟

مینک پستانداران انفرادی به اندازه یک گربه خانگی است. اگر می خواهید به علم فوق العاده دست یابید – آنها خردل های گوشتخوار هستند – اعضای گوشتخوار از خانواده راسوها ، که همچنین شامل سرخک ها ، جوجه ها ، سمورها ، ماهیگیران ، مرغ و گرگینه ها می شود.

آنها در طبیعت کجا هستند؟

Mink در آمریکای شمالی و اروپا زندگی می کند. راسو وحشی اروپایی در فهرست سرخ گونه های در معرض خطر که توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت نگهداری می شود ، به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.

در طبیعت ، این راسو شنا می کند و می تواند مسافت زیادی را طی کند و گوسفند نر می تواند مناطقی از هزار هکتار تالاب را تراش دهد. مینک های ماده بستری بین یک تا هشت نوزاد به نام کیت به دنیا می آورند.

زندگی آنها در مزارع چگونه است؟

هنگامی که راسوها به دلیل خز خود پرورش داده می شوند ، آنها را نزدیک نگه می دارند و باعث می شوند در برابر شیوع بیماری آسیب پذیر شوند.

“COVID-19 برای اولین بار از طریق تماس نزدیک با حیوانات اسیر در بازارهای دام به انسان آلوده شد ، که شبیه شرایط غیر بهداشتی در مزارع خز است ، جایی که راسوها در قفس های سیم محصور می شوند و اغلب روی هم قرار می گیرند ، اجازه می دهد بیماری ها به راحتی از طریق ادرار ، مدفوع ، چرک و خون پخش می شوند. “امیلی راآپ ، متخصص مبارزات انتخاباتی گروه درمان اخلاقی حیوانات (PETA) به الجزیره گفت.

آیا یک راسو “محدوده آزاد” وجود ندارد؟

طبق گفته PETA ، راسوها حیوانات منزوی و سرزمینی هستند که اگر در یک گروه در خانه نگهداری شوند ، جایی که اجازه حرکت آزاد دارند ، پرخاشگر می شوند.

بنابراین ، میناک های پرورشی چه مدت عمر می کنند تا به پایان برسند؟

برخی از راسو های ماده سالها برای تولید مثل پرورش می یابند ، اما بیشتر سمور ماهی ها در سنین شش تا هشت ماهگی کشته می شوند.

چگونه کشته شدند؟

ممکن است پاسخ را ناراحت کننده بدانید ، اما از آنجایی که پرسیدید …

تحقیقات PETA نشان داده است که مسمومیت ، شوک الکتریکی ، خفگی و شکستگی گردن از جمله راههایی است که کشاورزان خز راسین را بدون آسیب رساندن به پوست خود می کشند.

خز تقلبی به دلیل نگرانی در مورد ظلم به حیوان ، بطور فزاینده ای جایگزین خز حیوانات در باند فرودگاه ها و مغازه ها می شود [File: Bloomberg]

متاسفم که پرسیدم این صنعت چقدر بزرگ است؟

تولید جهانی پوست های راسو حدود 45 میلیون پوست در سال است. ایالات متحده 2.7 میلیون پنهان در سال 2019 به ارزش 59.2 میلیون دلار تولید خواهد کرد که 30 درصد کمتر از 84.3 میلیون دلار سال قبل است.

خز مینک در لباس ها ، اکسسوری ها و برخی مژه های مصنوعی و روغن مینک در محصولات آرایشی و پزشکی و به عنوان درمانی برای کالاهای چرمی استفاده می شود.

مینک چگونه COVID-19 را توسعه داد؟

وزارت کشاورزی ایالات متحده معتقد است که راسوها در مزارع یوتا و ویسکانسین ویروس کرونا را از کارگران مزارع انسانی گرفته اند. هنوز مشخص نیست که چطور این راسو در میشیگان بیمار شد.

هنگامی که ویروس آلوده می شود ، علائمی شبیه به علائم انسان در مورد دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش دارد. در میان مایک ها ، ویروس کرونا به همان اندازه مسری است. در حالی که دانمارک در ماه ژوئن فقط سه مزرعه راسو آلوده داشت ، اما تا نوامبر ویروس به بیش از 200 مزرعه منتقل شد و باعث کشته شدن همه راسوهای پرورشی شد.

تاکنون در ایالات متحده حدود 15000 راسو در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند.

آیا یک راسو می تواند ویروس کرونا را به انسان منتقل کند؟

این همان چیزی است که محققان برای درک آن تلاش می کنند. دانمارک 214 مورد COVID-19 مربوط به راسو را در اوایل این ماه گزارش داد ، از جمله 12 نفر از پنج مزرعه پرورش گوشت راسو که به یک ویروس جهش یافته ویروس آلوده شده بودند.

اما برای 9 مزرعه پرورش گوسفند آلوده در یوتا ، “همه چیز هنوز شامل یک سفر یک طرفه از انسان به راسو است.” دین تیلور ، دامپزشک ایالتی در یوتا ، به رویترز گفت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید که اگرچه “در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که حیوانات نقش مهمی در گسترش SARS-CoV-2 داشته باشند. [the coronavirus] گزارش ها از مزارع تولید راسو در هلند حاکی از آن است که احتمال انتقال SARS-CoV-2 از راسو به انسان وجود دارد.

به دلیل نگرانی در مورد COVID-19 ، این راسو در بعضی از مزارع دانمارک ذبح شده است [File: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen via Reuters].

بنابراین چه اتفاقی برای مینک می افتد؟

در حال حاضر ایالات متحده در حال قرنطینه کردن مزارع با حیوانات آلوده است ، در حالی که کشورهای دیگر خواستار نابودی این راسو هستند.

تولید راسو چطور؟

بحران COVID-19 ممکن است پایان کار پرورش گوشت راسو در برخی از کشورها را تسریع کند.

در دانمارک ، کشاورزان می گویند که دامپینگ پایان تولید راسو است.

در هلند انتظار می رود که این صنعت تا سال 2024 به تدریج از بین برود ، اما این برنامه برای برخی از تولیدکنندگان امسال تسریع شده است ، به طوری که بیش از 100 نفر از آنها دستور بسته شدن مزارع پرورش گوشت خود را تا مارس 2021 دارند.

فرانسه ممنوعیت پرورش راسو را از سال 2025 آغاز کرد. و در ایالات متحده ، ایالت کالیفرنیا فروش پوست را در سال 2023 ممنوع کرد.

آیا خز واقعاً از مد افتاده بود؟

آره. مارک های بزرگ مد مانند Prada ، Coach ، Michael Kors ، Calvin Klein و Macy’s – از جمله – قول داده اند که از محصولات خز در محصولات خود استفاده نکنند.

آیا COVID کت را حتی بیشتر از مد نمی کند؟

فعالان حقوق حیوانات مانند Raap امیدوارند که ترس از COVID-19 به تسریع در پایان پرورش خز کمک کند.

راآپ گفت: “PETA همه را برای همیشه تحت فشار قرار خواهد داد تا زمانی که خز منع شود.” “هدف همیشه پرهیز از تربیت و کشتن حیوانات است. این کاملاً هیچ دلیلی ندارد. باز هم ، امروز هرکسی می تواند با حمایت نکردن از این صنایع بی رحم که از حیوانات سو استفاده می کنند ، تغییر ایجاد کند. “

مقاله خوبی است ، اما من فکر می کنم این راسو است ، نه راسو.

طبق دیکشنری کالینز ، جمع می تواند یک راسو باشد یا راسو ، شلوار هوشمند.



[ad_2]