ضرب الاجل اصلی آغاز پایان چالش های انتخاباتی ترامپ است آمریکا و کانادا

[ad_1]

تلاش های دائمی کیشوتیک دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه اولین تاریخی بود که در آن نهایی بودن پیروزی جو بایدن در کالج انتخاب به یک واقعیت قانونی تبدیل شد.

طبق قوانین ایالات متحده ، روز سه شنبه مهلت “بندر امن” برای فرمانداران ایالتی است تا به طور رسمی لیستی از رای دهندگان در ایالت خود را با بایگانی ایالات متحده تهیه کنند ، این آخرین مرحله در روند انتخابات قبل از جلسه کالج انتخابات 14 دسامبر است.

هر کشوری که رأی دهندگان خود را تأیید کرده باشد و یا هرگونه اختلاف و جدال بر سر تعیین همه یا هر یک از رأی دهندگان حل و فصل شده باشد “با اطمینان از” قانع کننده “دانستن نتایج آنها ، مهلت سه شنبه را رعایت می کند. طبق قانون مصوب 1887 توسط کنگره قابل اعتراض نیست.

ربکا گرین ، استاد حقوق انتخابات در دانشکده حقوق ویلیام و مری گفت: “آنچه قانون فدرال نیاز دارد این است که اگر یک ایالت پس از انتخابات 8 دسامبر گواهینامه خود را به پایان برساند ، کنگره ملزم به قبول این نتایج است.” در ویلیامزبورگ ، ویرجینیا ، آسوشیتدپرس.

انتظار می رود بیشتر 50 ایالت و ناحیه کلمبیا آخرین مهلت روز سه شنبه را داشته باشند ، و در واقع آخرین تلاش های ترامپ را برای اجبار ایالات به رای دادن جنجالی یا جایگزینی لیست های رای دهندگان بایدن با ترامپ اژدر می کند.

با این حال ، ترامپ و متحدان حقوقی او ممکن است به طرح پرونده های قضایی ادامه دهند ، اما براساس سابقه گذشته ، انتظار می رود دادگاه ها ضرب الاجل “بندر امن” را به عنوان نقطه بازگشت اعلام کنند.

به عنوان مثال ، در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2000 ، دادگاه عالی ایالات متحده بازشماری مجدد آرا را در فلوریدا به حالت تعلیق درآورد و در مورد تاریخ “بندر امن” امسال تصمیم 5-4 صادر کرد ، در واقع ایالت – و انتخابات – را به جورج دبلیو بوش واگذار کرد. .

در این سال ، در اقدامی بسیار طولانی مدت ، متحدان ترامپ در تلاشند تا دادگاه عالی ایالات متحده را به طور موثر رأی گیری در پنسیلوانیا را رد کنند ، با این استدلال که گسترش رای گیری غیرحضوری با بیماری همه گیر ایالت در ارتباط است. قانون اساسی کشور را نقض می کند. آخرین مهلت پاسخگویی به دادخواست ترامپ سه شنبه است و دادگاه می تواند با توجه به اهمیتی که دادگاه های قبلی به مهلت “بندر امن” داده اند ، تا پایان روز قضاوت کند.

در همین حال ، دادستان کل تگزاس روز سه شنبه با طرح شکایت در دادگاه عالی ایالات متحده ، چهار ایالت در صحنه نبرد را به تغییر غیرقانونی قوانین رای گیری متهم کرد.

ریک هاسن ، کارشناس حقوق انتخابات ، این اقدام را “اعلامیه مطبوعاتی مبدل به یک دادخواست” خواند.

هاسن در یک پست وبلاگی گفت: “تگزاس حق ندارد این ادعاها را مطرح کند زیرا هیچ نظری در مورد چگونگی انتخاب رأی دهندگان ندارد.” او خیلی دیر منتظر قضاوت است … هیچ دلیلی برای اعتقاد به رأی وجود ندارد. انجام شده در هر یک از ایالت ها خلاف قانون اساسی است. برای دیوان عالی کشور ارائه معالجه خیلی دیر است ، حتی اگر ادعاها موجه باشد (اینگونه نیست). “

تاکتیک های متحرک

ترامپ که شاید از مهلت “بندر امن” آگاه باشد ، در روزهای اخیر تاکتیک ها را تغییر داده و مقامات دولتی را تحت فشار قرار داده است تا مجالس قانونگذاری ایالتی به رهبری جمهوری خواهان را در ایالاتی مانند آریزونا ، جورجیا و پنسیلوانیا جایگزین لیست های دارای مجوز بایدن کند. رای دهندگان با رای دهندگان ترامپ قبل از دیدار کالج انتخابات دوشنبه آینده.

ترامپ با فرماندار جورجیا و رئیس مجلس پنسیلوانیا تماس گرفت تا چنین اقدامی را پیشنهاد دهد. هر دو به رئیس جمهور گفته اند كه طبق قوانین كشورشان ، چنین قانونی برای نمایندگان قانونی نیست.

برایان کاتلر ، رئیس اتاق پنسیلوانیا ، که ترامپ دو بار برای گفتگو درباره این موضوع با او تماس گرفت ، در حال حاضر در کارنامه خود است و با این ایده مخالف است ، از جمله امضای نام او در نامه رد آن. “[T]مجمع عمومی صلاحیت اقدامی برای لغو آرا vote عمومی و تعیین لیست رأی دهندگان ریاست جمهوری ما را ندارد »، – در نامه ای که هفته گذشته توسط عالی ترین قانون گذاران جمهوری خواه این ایالت امضا شد ، آمده است.

در جورجیا ، برایان كمپ ، فرماندار جمهوری خواه ، در انتهای دیگر تماس تلفنی رئیس جمهور روز شنبه بود ، جایی كه ترامپ از او خواست تا جلسه ویژه ای از قانونگذار را برای روشن كردن چرخ ها هنگام جابجایی رای دهندگان تشکیل دهد. پاسخ كمپ كوتلرز را انعكاس می دهد: انجام این كار در قوانین ایالتی به سادگی امكان پذیر نیست.

کمف و ژنرال ژنرال ستوان جمهوریخواه جف دانکن در بیانیه ای گفت: “هرگونه تلاش قانونگذار برای برگرداندن این روند برای انتخابات 3 نوامبر خلاف قانون اساسی خواهد بود و بلافاصله با دستور دادگاه ها منجر به طولانی شدن اختلافات حقوقی و عدم حل و فصل کوتاه مدت خواهد شد.” روز دوشنبه برای نمایندگان گرجستان ، که بلافاصله خشم ترامپ را برانگیخت.

با ضرب الاجل “بندر امن” ، اما بدون اطمینان از اینکه رای دهندگان بیشتری هنگام انتخاب کالج انتخاباتی هفته آینده به بایدن رأی خواهند داد – بایدن از بین 232 رای دهنده ترامپ 306 رای دهنده را به دست آورد – آخرین تلاش در میان برخی وجود دارد اعضای کنگره: اعتراض به لیست رأی دهندگان ایالتی در تاریخ 6 ژانویه ، هنگامی که کنگره برای قرار دادن مهر نهایی رای در کالج انتخاباتی تشکیل جلسه می دهد.

از آنجا که قانون Safe Harbour رأی دهندگان ایالات متحده را از چالش کنگره با قانون منزوی می کند ، هیچ چیز مانع از ایراد مخالفت اعضای کنگره نیست. مو بروکس ، جمهوری خواه آلاباما ، از ایالات متحده اولین هفته گذشته بود که گفت که به دنبال اعضای بیشتری برای اعتراض است.

اگر حداقل یكی از اعضای مجلس و یكی از اعضای سنا با هم مخالفت كنند و به اعتراض به تایید صلاحیت رأی دهندگان از سوی ایالت اعتراض كنند ، این امر بحثی دو ساعته را به دنبال خواهد داشت و به دنبال آن رأی گیری در هر مجلس كنگره صورت خواهد گرفت. در حال حاضر ، هیچ سناتوری علناً علاقمند به ایده بروکس نبوده است.

با این حال ، اگر سناتور قدم برمی دارد و اعتراض می کند ، هر دو اتاق باید رأی دهندگان این کشور را تأیید کنند ، اتفاقی که از سال 2004 تاکنون رخ نداده است ، زمانی که استفانی توبس جونز و سناتور بارابارا باکسر به صدور مجوز اعتراض کردند. در اوهایو طبق بایگانی ملی ایالات متحده ، هر دو اتاق با اکثریت قاطع به لغو اعتراض رأی دادند.

چنین تلاشهایی مطمئناً در ماه آینده شکست خواهد خورد ، حتی اگر حمایت جمهوری خواهان از این ایده افزایش یابد ، زیرا مجلس نمایندگان مجلس دموکراتیک اعتراضی در حمایت از ترامپ را تأیید نمی کند.

پس از آنکه کنگره شمارش کالج انتخاباتی را تأیید کرد ، سرانجام تمام تلاش های ترامپ و طرفدار ترامپ برای انکار ریاست جمهوری بایدن و خاتمه دادن به سوگند بایدن در 20 ژانویه خسته خواهد شد.



[ad_2]