طوفان اتا به کوبا برخورد می کند ، انتظار می رود طوفان باشد و فلوریدا را لرزاند گواتمالا

[ad_1]

طوفان گرمسیری تقویت کننده اتا روز یکشنبه در کوبا فوران کرد و به سمت جنوب فلوریدا حرکت کرد ، جایی که هشدار طوفان برای طوفانی که ده ها کشته و بیش از 100 مفقود در مکزیک و آمریکای مرکزی به جا گذاشت ، جایی که هفته گذشته مانند یک طوفان بزرگ رخ داد ، صادر شد. .

مرکز ملی طوفان های ایالات متحده در میامی گفت طوفان ممکن است قبل از رسیدن به فلوریدا کیز دوباره به یک طوفان تبدیل شود و هشدارهای طوفان و طوفان را برای کلیدهای صخره اقیانوس برای خشک کردن Tortugas ، از جمله خلیج فلوریدا ، با پیش بینی طوفان صادر کرد. تا دوشنبه شب یا اوایل سه شنبه به این منطقه برسید.

بامداد یکشنبه صبح اتا حداکثر وزش باد 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) داشت و در شمال کوبا ، حدود 380 کیلومتر (235 مایل) جنوب شرقی میامی متمرکز بود. در حال حرکت به سمت شمال با سرعت 22 کیلومتر در ساعت بود.

طوفان رودخانه ها را متورم کرد و مناطق ساحلی کوبا را که در آن 25000 نفر تخلیه شدند ، جاری کرد. اما هیچ کشته ای گزارش نشده است.

اتا به کوبا برخورد کرد ، حتی در حالی که جستجوگران گواتمالایی هنوز در حال حفاری برای افرادی بودند که گمان می رود در اثر رانش عظیم ناشی از باران به خاک سپرده شده اند. مقامات روز یکشنبه شمار کشته شدگان را به 27 نفر از 15 نفر رساندند و گفتند که بیش از 100 نفر در گواتمالا مفقود شده اند ، بسیاری از آنها در رانش زمین در سان کریستوبال وراپاس مفقود شده اند.

حدود 60،000 نفر به گواتمالا تخلیه شدند.

حداقل 20 نفر نیز در جنوب مکزیک کشته شده اند ، و مقامات محلی در هندوراس 21 نفر را گزارش کرده اند ، اگرچه آژانس ملی حوادث فقط هشت نفر را تأیید کرد.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه در مورد مردم آمریکای مرکزی که تحت تأثیر “یک طوفان شدید که باعث تلفات و خسارات زیادی شده است ، وخیم تر ، و همچنین وضعیت در حال حاضر دشوار به دلیل همه گیری” صحبت کرد. در مکالمه با مومنان در میدان سنت پیتر ، فرانسیس دعا کرد “خداوند بتواند به مردگان سلام کند ، خانواده آنها را تسلی دهد و از همه کسانی که آزمایش شده اند و همچنین همه کسانی که تمام تلاش خود را برای کمک به آنها انجام می دهند ، حمایت کند.”

آتش نشانان داوطلب روز شنبه در یک عملیات جستجو و نجات در سان کریستوبال وراپاس ، گواتمالا دنباله روی می کنند [Moises Castillo/AP Photo]

در فلوریدا ، فرماندار رون دسانتیس با نزدیک شدن اتا ، وضعیت اضطراری را برای هشت شهرستان در انتهای ایالت اعلام کرد و از ساکنان خواست که منابع خود را تهیه کنند. فلوریدا جنوبی تخلیه بنادر و تعداد کمی پناهگاه را در میامی و فلوریدا کلید برای ساکنان خانه های سیار و مناطق کم ارتفاع آغاز کرده است.

شهرستان میامی-داد جمعه شب وضعیت اضطراری اعلام کرد و همچنین هشدار داد که این سیل تا سه شنبه شب ادامه دارد.

در جنوب جنوبی کیز ، افسران طوفان را از نزدیک مشاهده می کنند ، اما هنوز برای تخلیه گردشگران یا ساکنان برنامه ریزی نکرده اند. آنها از ساکنان خواستند که قایق های خود را ایمن کنند و بازدید کنندگان را تشویق کردند که تا زمان عبور اتا ، برنامه های خود را تغییر دهند.

اتا در ابتدا به عنوان طوفان دسته 4 به نیکاراگوئه برخورد کرد و مقامات از پاناما تا مکزیک هنوز در حال بررسی خسارت پس از چندین روز باران شدید در طول هفته بودند.

در گواتمالا ، تیم های جستجو ابتدا باید از رانش های زمینی و گل و لای عمیق عبور کنند ، تا به محلی برسند که مأموران تخمین زده اند که حدود 150 خانه ویران شده است.

در روستای Kvezha که بیشترین آسیب را دیده است ، حداقل پنج جسد از زیر گل و لای خارج شده است. جامعه محلی حدود 1200 نفره از خانه های ساده با سقف های چوبی و قلع متصل به دامنه کوه تشکیل شده است.

امدادگران با استفاده از هلی کوپتر امیلیو کال را که می گفت تا 40 نفر از اعضای خانواده و بستگان خود را از دست داده است ، از این خانواده خارج کردند. کال ، 65 ساله ، هنگام رانش زمین ، سنگ و درختان و خاک را به خانه ای که قصد داشت برای ناهار با همسر و نوه های خود بنشیند ، دچار پیچ خوردگی کرد. کال گفت که او با نیروی کشویی چندین یارد (متر) منفجر شد و هیچ یک از دیگران موفق به بیرون آمدن نشدند.

کال از یکی از بیمارستان های نزدیک گفت: “همسرم مرده است ، نوه های من هم مرده اند.”

در همسایگی هندوراس ، ماریا النا مگیا گوادرون 68 ساله هنگامی که آب قهوه ای رودخانه Chamelecon پیش از طلوع پنجشنبه به محله Planeta San Pedro Sula ریخت ، درگذشت.

به گفته الیاس مورالس رودریگز ، مسئول حفاظت مدنی Chiapas ، در جنوب مکزیک ، آن سوی مرز گواتمالا ، 20 نفر جان خود را از دست داده اند زیرا باران های شدید منتسب به اتا باعث رانش گل و لای و رودخانه ها و رودخانه های متورم شده است.

بدترین حادثه در مکزیک در شهر کوهستانی سینالو رخ داد ، جایی که 10 نفر در اثر طغیان شدید غرق شدند. بدن آنها بعداً در پایین دست پیدا شد.

سیل در همسایگی تاباسکو به قدری وخیم بود که رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور سفر خود را به غرب مکزیک قطع کرد و برای نظارت بر اقدامات امدادی به تاباسکو ، ایالت خود ، پرواز کرد.

ورود توفان اتا به شمال شرقی نیکاراگوئه در روز سه شنبه به دنبال چندین روز باران شدید هنگام خزیدن در ساحل رخ داد. جاده آرام و پر پیچ و خم آن از طریق شمال هندوراس رودخانه ها را از کنار ساحل خود عبور می دهد.



[ad_2]