عبدی درباره احتمال تکرار حادثه ای مشابه نوامبر 1998 هشدار داد / اعتراض ها نه تنها به دلیل گرانی بنزین صورت گرفت

[ad_1]

5fb241b432300_2020-11-16_12-39

این فعال سیاسی و روزنامه نگار نوشت: سال گذشته در چنین روزهایی شاهد جدی ترین حوادث چهل سال گذشته بودیم. نوع حوادث سالهای 1396 و 1398 کاملاً متفاوت و گذشته بود و بسیاری را نگران سرنوشت جامعه می کرد.

عباس عبدی در یادداشتی نوشت:

برخی از مردم نمی توانند تصور كنند كه در تابستان 1981 ، زمانی كه این كشور در آستانه جنگی كامل بود ، چه تعداد قتل صورت گرفت و ده ها مقام توسط تروریست هایی كه از آنها بیشتر ترس داشتند ، كشته شدند ، اما تعداد اندكی نگران بودند كه این اقدامات مخرب به جامعه آسیب برساند. علت مشکل امنیتی غیرقابل حل. اما از ژانویه 2017 و سپس نوامبر 2017 ، موضوع کاملاً متفاوت بود ، زیرا این اعتراضات هیچ توصیفی از وقایع قبلی نداشت. حوادث و درگیری های قبلی به خودی خود مشکلاتی بوده اند. اگر آنها حل شوند ، مشکل پایان می یابد. اگرچه اعتراضات سه سال گذشته به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند و حتی برای نمایندگان آنها نیز مطلوب نیست ، اما با این گذشته که قتل مقامات و مردم مطلوب بوده و هدف قرار دادن افراد و گروه هایی از قاتلان است ، با این تناقض دارد ، در حالی که این اعتراضات چندان نیست. موضوع متفاوت است و اعتراض ها یک سوال است. مانند تب ، که یک تظاهرات خارجی بیماری و عفونت است ، و باید مورد استقبال قرار گیرد زیرا نشانه خوبی برای پیشگیری و درمان است.

شکستگی استخوان یک بیماری و نقص است و باید به همان اندازه درمان شود ، اما تب بیماری نیست ، حتی اگر لازم باشد درجه آن با دارو و اسکراب کاهش یابد ، اما این فقط یک علامت بیماری است که باید شناسایی و درمان شود. نتیجه می دهد یا بیماری پیشرفت می کند.
با این مقدمه ، انتظار می رفت وقایع ژانویه 2017 آغاز شناخت و درمان مرکز عفونت باشد ، اما به دلایل مختلف تب خفیف در نظر گرفته شد و آنها به سرعت آن را برطرف کردند. در نتیجه ، اعتقاد بر این بود که بیمار درمان شده و فقط علائم وی کنترل می شود. دو سال گذشت و این بار تب شدیدتر شد. به راحتی می توان گفت که طی این دو سال هیچ اقدام عملی یا رادیکالی برای شناسایی و درمان آن انجام نشده است ، اگرچه تحقیقات و مباحث عمومی یا خصوصی بدون شرح جامع علل و راههای شکل گیری آن انجام شده است. وقایع و همچنین اقداماتی را برای از بین بردن ریشه های آنها پیشنهاد دهید.

در غیاب این آموزش ، بزودی شاهد اعتراضات ماه نوامبر بودیم. شورشی که ظاهراً در اعتراض به افزایش قیمت بنزین رخ می دهد. اگرچه انتقادات زیادی در مورد رویکرد دولت در افزایش قیمت بنزین وجود دارد ، من ، مانند بسیاری دیگر ، معتقد بودم که افزایش قیمت بنزین نه تنها مشکلی را حل نمی کند ، بلکه درست هم نخواهد بود. این مسئله به این دلیل ساده حل نمی شود که اکنون و طی یک یا دو سال دیگر به مکانی که سال گذشته بودیم باز خواهیم گشت و شکاف قیمت بین بازارهای جهانی و داخلی بیشتر خواهد شد. این درست نیست ، زیرا منافع آن به خواست مردم نمی رود و هدف این است که کسری بودجه دولت را بپوشاند. بنابراین من از توزیع بنزین و سایر انرژی ها در بین خانوارها طرفداری کردم تا مسئله قیمت انرژی کاملاً از عهده دولت خارج شود ، اما آنها این کار را قبول نکردند و آنچه را که دیدیم انجام دادند.
با این حال ، باید گفت که اشتباه دیگری نیز رخ داده است ، که وضعیت را بدتر می کند. تصور اینکه اعتراضات فقط مربوط به افزایش قیمت بنزین است. بله ، اگر این تصمیم نبود ، این حوادث در نوامبر 2017 اتفاق نمی افتاد. همانطور که اگر اجازه نمی دادیم یک کبریت روشن بر روی یک انبار پنبه پرتاب شود ، این ترکیب شعله ور نخواهد شد ، اما از آنجا که آتش همیشه وجود دارد ، مشکل حل نمی شود و دیر یا زود یک مورد دیگر ممکن است باعث شعله ور شدن ترکیب شود. بنابراین ما باید فراتر از آن برویم و از این اعتراض ها درس بگیریم. کاهش این رویداد به افزایش قیمت بنزین خطرناک است و نشان می دهد که باید انتظار تکرار این وقایع را داشته باشیم ، زیرا با این سطح از رشد نقدینگی و عدم تولید همچنان با افزایش قیمت روبرو خواهیم شد.

این فعال سیاسی و روزنامه نگار نوشت: سال گذشته در چنین روزهایی شاهد جدی ترین حوادث چهل سال گذشته بودیم. نوع حوادث سالهای 1396 و 1398 با گذشته کاملاً متفاوت بود و بسیاری نگران سرنوشت جامعه بودند.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fb241b432300_2020-11-16_12-39

عباس عبدی در یادداشتی نوشت:

ممکن است برخی تصور نکنند که در تابستان سال 1981 ، زمانی که کشور در آستانه جنگی گسترده قرار داشت ، چه تعداد قتل صورت گرفت و ده ها مقام توسط سازمان تروریستی که از آن بیشتر ترس داشتند ، کشته شدند ، اما تعداد کمی نگران بودند که این اقدامات مخرب به جامعه آسیب برساند. علت مشکل امنیتی غیرقابل حل. اما از ژانویه 2017 و سپس نوامبر 2017 ، موضوع کاملاً متفاوت بود ، زیرا این اعتراضات هیچ توصیفی از وقایع قبلی نداشت. حوادث و درگیری های قبلی به خودی خود یک مشکل بوده است. اگر آنها حل شوند ، مشکل پایان می یابد. اگرچه اعتراضات سه سال گذشته به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند و حتی برای کارگزاران آنها نیز مطلوب نیست ، اما اینکه گذشته کشتن مقامات و مردم مطلوب بوده و هدف قرار دادن افراد و گروه هایی از قاتلان بوده است ، با این تناقض دارد ، در حالی که این اعتراضات مسئله ای نیست. موضوع متفاوت است و اعتراض ها یک سوال است. مانند تب ، که نمایانگر ظاهر بیماری و عفونت است و باید مورد استقبال قرار گیرد زیرا نشانه خوبی برای پیشگیری و درمان است.

شکستگی استخوان یک بیماری و نقص است و باید به همان اندازه درمان شود ، اما تب بیماری نیست ، حتی اگر لازم باشد درجه آن با دارو و اسکراب کاهش یابد ، اما این فقط یک علامت بیماری است که باید شناسایی و درمان شود. .
با این مقدمه ، انتظار می رفت حوادث ژانویه 2017 آغاز شناخت مرکز عفونت و درمان آن باشد ، اما تب به دلایل مختلف خفیف در نظر گرفته شد و آنها به سرعت آن را برطرف کردند. در نتیجه ، اعتقاد بر این بود که بیمار درمان شده و فقط علائم وی کنترل می شود. دو سال گذشت و این بار تب شدیدتر شد. تقریباً مسلم است که در طی این دو سال هیچ اقدام عملی و رادیکالی برای شناسایی و معالجه وی صورت نگرفته است ، اگرچه به صورت خصوصی یا علنی و بدون گزارش جامع در مورد علل و راههای شکل گیری آنها انجام شده است. وقایع و همچنین اقداماتی را برای از بین بردن ریشه های آنها پیشنهاد دهید.

در غیاب این آموزش ، بزودی شاهد اعتراضات ماه نوامبر بودیم. شورشی که گفته می شود در اعتراض به افزایش قیمت بنزین صورت گرفته است. در حالی که انتقادات زیادی در مورد رویکرد دولت در افزایش قیمت بنزین وجود دارد ، من ، مانند بسیاری دیگر ، معتقد بودم که افزایش قیمت بنزین نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه درست هم نخواهد بود. این مسئله به این دلیل ساده حل نمی شود که اکنون و طی یک یا دو سال دیگر به مکانی که سال گذشته بودیم باز خواهیم گشت و اختلاف قیمت بین بازارهای جهانی و داخلی افزایش خواهد یافت. این درست نیست ، زیرا منافع آن به خواست مردم نمی رود و هدف این است که کسری بودجه دولت را پوشش دهد. بنابراین من از توزیع بنزین و سایر انرژی ها در میان خانوارها طرفداری کردم تا مسئله قیمت انرژی کاملاً از عهده دولت خارج شود ، اما آنها این کار را قبول نکردند و آنچه را که دیدیم انجام دادند.
با این حال ، باید گفت که اشتباه دیگری نیز رخ داده است ، که وضعیت را بدتر می کند. تصور اینکه اعتراضات فقط به دلیل افزایش قیمت بنزین است. بله ، اگر این تصمیم نبود ، این حوادث در نوامبر 2017 اتفاق نمی افتاد. همانطور که اگر اجازه نمی دادیم یک کبریت روشن بر روی یک انبار پنبه پرتاب شود ، این ترکیب شعله ور نخواهد شد ، اما از آنجا که آتش همیشه وجود دارد ، مشکل حل نمی شود و دیر یا زود یک مورد دیگر ممکن است باعث شعله ور شدن ترکیب شود. بنابراین ما باید فراتر از آن برویم و از این اعتراض ها درس بگیریم. کاهش این رویداد به افزایش قیمت بنزین خطرناک است و نشان می دهد که باید منتظر تکرار این وقایع باشیم ، زیرا با چنین سطح رشد نقدینگی و کمبود تولید ، ما همچنان با افزایش قیمت روبرو خواهیم شد.

[ad_2]