عراق ، یک سال پس از آغاز اعتراضات ، میدان تحریر در بغداد را آزاد کرد خاورمیانه

[ad_1]

مقامات چادرها را از میدان که به کانون اصلی جنبش اعتراضی تبدیل شده است برداشته و یک پل کلیدی در پایتخت عراق باز کردند.

نیروهای امنیتی عراق یک پل مهم در بغداد را بازگشایی کرده و خیمه ها را از منطقه نشیمن در میدان تحریر پایتخت ، کانون یک جنبش اعتراضی علیه ضد نظام ، که یک سال پیش خواستار خدمات اساسی ، فرصت های شغلی و پایان فساد شد ، پاکسازی کردند.

حدود 600 معترض در درگیری با نیروهای امنیتی طی یک سال گذشته کشته و هزاران نفر زخمی شده اند زیرا تظاهرات به یک جنبش غیر متمرکز در سراسر کشور تبدیل شده است که خواستار بازنگری کامل سیستم سیاسی قبل از توقف در پی شیوع بیماری ویروس کرونا است.

نیروهای امنیتی روز شنبه از بولدوزر برای کمک به برداشتن برخی از چادرهای معترضین که در میدان تحریر مانده بودند ، استفاده کردند.

سرلشکر قیس المحمدوی ، رئیس ستاد بغداد گفت: “افتتاح پل الجمهوریا و برداشتن چادرها از میدان تحریر با هماهنگی معترضین انجام شد و هیچ تنشی وجود نداشت.”

این اقدام برخی از تماس های احساسی را در شبکه های اجتماعی برای خالی نکردن میدان ایجاد کرد ، در حالی که دیگران در این سایت از گفتگو با رسانه ها در میان استقرار شدید پلیس خودداری کردند.

یک نفر در شبکه های اجتماعی گفت: “آنچه بیلها به تحریر می برند ، آوار نیست ، بلکه داستان افرادی است که یک سال پیش در ماه اکتبر نوشته شده اند و هنوز هم می نویسند.”

مقامات همچنین روز شنبه پل Cumhuriya را در نزدیکی محل افتتاح کردند ، که منجر به منطقه سبز بسیار مستحکم می شود که ساختمانهای دولتی و سفارتخانه های خارجی را در خود جای داده است.

کمال جبار ، یکی از چهره های این جنبش که انقلاب اکتبر نامیده می شود ، گفت: “کشف این مکان ها به معنای پایان شورش نیست.”

پل روی رودخانه دجله سال گذشته هنگام تلاش معترضین برای عبور از آن شاهد درگیری شدید بین معترضان و نیروهای دولتی بود. از آن زمان برای تردد مهر و موم شده است.

در اوایل این ماه ، هزاران نفر در میدان تحریر به مناسبت سالگرد تظاهرات گسترده ای – پایتخت و چندین شهر جنوبی – علیه فساد توسط احزاب سیاسی مستقر عراق و سیستم فرقه ای آن ، تجمع کردند.

علیرغم دستیابی به ارقام بی سابقه در پایان سال 2019 و افزایش موفقیت آمیز فشار بر نخبگان ، اعتراضات ضد دولتی از زمان شیوع همه گیر تا حد زیادی به خواب رفته است.

فعالان همچنین کاهش سرکوب وحشیانه نیروهای امنیتی و شبه نظامیان عراق و همچنین آدم ربایی و قتل های هدفمند را مقصر دانستند.



[ad_2]